Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۹۰ درصد دام‌های عشایری استان به صورت نارس با وزن و قیمت پایین به فروش می‌رسد که اگر تسهیلات لازم پرداخت شود می‌توان تولید گوشت را ۲ برابر کرد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، طهمورث فتاحی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از عشایر بسیجی استان با نماینده ولی فقیه  اظهارداشت: استفاده از مزیت‌های جامعه عشایری فرصتی برای خودکفایی جامعه است تاثیرگذاری عشایر در اقتصاد کشور بیش از 20 برابر جمعیت این قشر در تولیدات دامی و کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اقداماتی که طی 5 تا 6 دهه گذشته برای عشایر استان صورت گرفته با توجه به عمق کمبود امکانات و فقر در بین این قشر جوابگو نیست و وضع ایده‌آلی وجود ندارد که می‌طلبد مسئولان توجه بیشتری به عشایر داشته باشند.

 رئیس مجمع عشایری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: فرهنگ عشایر یک فرهنگ ایرانی اسلامی است که در کشور و استان مثال زدنی می‌باشد نباید سختی‌های موجود و صعب‌العبور بودن مسیر موجب کم‌مهری مسئولان بویژه در بحث فرهنگ این قشر شود.

فتاحی تشریح کرد: زندگی عشایری سنتی است اما باید متناسب با آن خدمات ارائه شود، نظام برنامه‌ریزی عشایر متناسب با زندگی عشایری نیست مسئولان باید بین افرادی که در دورترین نقاط کشور زندگی می‌کنند با افرادی که در مرکز کشور هستند تفاوت قائل شوند و امکانات لازم را برای آن‌هامهیا کنند.

وی برخی از مشکلات عشایر استان را برشمرد و گفت: بیش از 90 درصد دام‌های عشایری استان به صورت نارس با وزن و قیمت پایین به فروش می‌رسد که اگر تسهیلات لازم پرداخت شود می‌توان تولید گوشت را 2 برابر کرد.

40میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در کرمانشاه پرداخت شدپوشش تلفن همراه در مناطق عشایرنشین مازندران افزایش یافتادامه حمایت‌های عشایر سوری از ارتش در نبرد با تروریسم

رئیس مجمع عشایری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عدم مدیریت درست موجب شده تامین علوفه دام در خوزستان با مشکل مواجه شود همچنین برخی از پروژه‌های ملی موجب از بین رفتن مراتع میانوند عشایری شده‌است.

فتاحی تبدیل مدارس شبانه‌روزی عشایری به مدارس روزانه، کم توجهی به مسائل فرهنگی و بهداشتی، نبود بازار مناسب برای فروش محصولات عشایر و نبود تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات عشایر استان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت در کشور تماما به دست دشمن نیست، اظهارداشت: 7.5 میلیون تُن نهاده دامی در گمرک کشور هست که اجازه ترخیص ندارد اگر این نهاده‌ها به داخل کشور بیاید بخشی از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد