Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@05:27:51 GMT

خانه‌هایی که در شرق گیلان خواب سیلاب می‌بینند + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۸۱۳

خانه‌هایی که در شرق گیلان خواب سیلاب می‌بینند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

خطر سیلاب و رانش زمین منازل مسکونی و اهالی حاشیه رودخانه منتهی به پلرود رحیم آباد رودسر در استان گیلان را تهدید می‌کند. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ پس از گذشت چندین ماه از طغیان رودخانه پلرود رودسر و خسارت‌های بسیار زیادی که به موجب آن به ابنیه و زیرساخت‌های منطقه وارد شد این‌بار خطر سیلاب و رانش زمین منازل مسکونی و اهالی حاشیه این رودخانه را به‌شدت تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نگرانی‌های بسیار زیاد مردم و اهالی بخشی از ساکنان مناطق حاشیه‌نشین رودخانه پلرود واقع در شهر رحیم‌آباد رودسر خبرنگار تسنیم برای آگاهی بیشتر از موضوع و جهت شنیدن صحبت‌ها و درد و دل‌های مردم به منطقه اعزام شد و با برخی از آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

شهروندان و مردم خونگرم رحیم آبادی در خلال تهیه گزارش مردمی تسنیم نگرانی‌ها و دل‌ مشغولی‌های خود را با شهردار رحیم آباد و مسئولان برخی از دستگاه‌های ذیربط نظیر شرکت آب منطقه‌ای ابراز داشتند؛ از درخواست‌های کوچک تا نظراتی که به نظر خودشان در برخی موارد کارشناسی شده است.

میزگرد سیلاب - 5| از این پس سیلاب‌های وحشتناک بیشتری در ایران داریم‌سیلاب 200 میلیارد ریال خسارت به بخش‌های تولیدی، کشاورزی و دامی کشور وارد کرد‌سیلاب 100میلیارد تومان به تأسیسات شهری پلدختر خسارت زد

آن‌چه که در نگاه نخست پس از بازدید از منطقه به ذهن متبادر می‌شود این است که قسمت‌هایی از دیواره رودخانه منتهی به پلرود در خیابان مولوی کوچه امیر در شهر رحیم آباد به دلیل سیلاب مهرماه سال گذشته تخریب‌شده و با گذشت چندین ماه به علت کم‌کاری‌های انجام‌ گرفته هنوز بازسازی نشده است.

مهرماه گذشته به‌علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه پلرود رودسر به بسیاری از زیرساخت‌های مناطقی که در مسیر حرکت این رودخانه بودند از راه‌های دسترسی گرفته تا پل‌های عبور و مرور اهالی آسیب‌ها و خسارات بسیار جدی وارد شد به‌طوری‌که هنوز مرمت و بازسازی آن‌ها به طور کاملی انجام نشده است.

اما آنچه که بیش از هر چیز دیگری موجبات نگرانی را فراهم می‌کند خانه‌هایی است که در خیابان مولوی کوچه امیر در شهر رحیم آباد رودسر واقع شده‌ و با وقوع هرگونه بارندگی شدید کاملاً در معرض خطر سیلاب و رانش زمین قرار دارند و این موضوع آسایش خاطر و خواب راحت را از چشمان اهالی گرفته است.

برخی از مردم و اهالی منطقه یاد شده در شهر رحیم‌آباد رودسر از پیگیری‌های بسیار زیاد خود برای حل مشکل دیواره‌سازی حاشیه رودخانه پلرود که منازل محل سکونت آن‌‌ها کاملاً در کنار آن و با فاصله بسیار ناچیزی واقع شده است می‌گویند و از کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها به‌شدت گله‌مند هستند.

یکی از اهالی در تشریح پیگیری‌های انجام شده توضیحاتی به خبرنگار تسنیم ارائه داد و خاطرنشان کرد:‌ با گذشت چندین ماه از وقوع سیلاب در منطقه رحیم‌آباد هنوز هیچ کسی برای حل مشکل ساکنان حاشیه رودخانه پلرود کاری انجام نداده است و تمام پیگیری‌های اهالی نیز به در بسته خورده است.

یکی دیگر از اهالی ساکن خیابان مولوی کوچه امیر شهر رحیم آباد رودسر نیز ضمن انتقاد شدید از کم‌کاری‌ برخی از دستگاه‌ها‌ برای رسیدگی به مطالبات جدی مردم منطقه ابراز داشت: تاکنون مراجعات بسیار زیادی به شهرداری رحیم‌آباد و اداره آب منطقه‌ای داشته‌ایم اما هنوز هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم.

پاسکاری مردم بین ادارات مختلف و برخی از دستگاه‌های ذیربط و نتیجه بخش‌ نبودن پیگیری‌های آنان برای اصلاح، بازسازی و دیواره‌سازی مناطقی از حاشیه رودخانه پلرود که به‌علت سیلاب سال گذشته تخریب شده است ‌از مهم‌ترین دغدغه‌هایی بود که توسط اهالی منطقه بیان شد.

به گزارش تسنیم،‌ در حالی که برخی از مسئولان مربوطه نبود اعتبارات و کمبود منابع مالی را دلیل عدم توجه خود به مشکلات مردم و اهالی خیابان مولوی رحیم آباد رودسر اعلام می‌کنند خطر وقوع سیلاب و رانش زمین و تخریب منازل مردم به‌ویژه در فصول پر بارش سال به کابوسی برای آنان تبدیل شده است.

گزارش از امید رجبی‌پور کشایه

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپارتمان‌های نوساز مرکز تهران چند؟ + جدول

مناطق مرکز تهران به دلیل دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و امکانات رفاهی بی‌نظیر همیشه یکی از گزینه‌های خریداران مسکن است. بنابراین، در ادامه به بررسی قیمت خانه‌های نوساز در این ناحیه پایتخت می‌پردازیم.

برای خرید یک خانه نوساز دو خوابه در بهجت آباد با زیربنای 116 متر به سرمایه‌ای حدود 17 میلیارد و 400 میلیون تومان نیاز دارید.

یک واحد آپارتمان نوساز در محله نصرت با دو اتاق خواب و زیربنای 105 متر بالغ‌بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین، یک خانه 85 متری در سنایی تهران با دو اتاق خواب، 11 میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمان نوساز دیگری با متراژ ۱۱۶ متر و دو اتاق خواب در خیابان نجات اللهی به قیمت 12 میلیارد و 760 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اگر به دنبال خانه نوساز در حوالی میدان ولیعصر هستید، می‌توانید صاحب یک آپارتمان 103 متری دو خوابه شوید که 13 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد.

آپارتمان دیگری در خیابان جمالزاده با زیربنای 90 متر و دو اتاق خواب، 10 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین در این محله با بودجه‌ای بالغ‌بر 15 میلیارد و 700 میلیون تومان می‌توانید یک خانه 135 متری با 3 اتاق خواب بخرید.

آپارتمان نوساز دیگری در بلوار کشاورز با زیربنای ۱۱۵ متر و دو اتاق خواب با سرمایه‌ای بالغ‌بر 14 میلیارد و 900 میلیون تومان قابل خرید است.

منبع: اقتصاد آنلاین

سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته
  • اعلام آمادگی آب منطقه‌ای هرمزگان بدنبال هشدار قرمز هواشناسی
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • قطعی برق در ۷ شهرستان گیلان
  • جاری شدن سیلاب در رودخانه روستای همایون
  • تصاویر| بارش برف بهاری در اشکورات رحیم آباد گیلان
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای پاراقشلاق از آنتن دهی ضعیف موبایل
  • آپارتمان‌های نوساز مرکز تهران چند؟ + جدول
  • بارش برف بهاری در اشکورات رحیم آباد گیلان