Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربابی با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی و تلاش سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی برای رسیدن به چشم انداز توسعه استان، گفت: صرف وجود پتانسیل‌های اقتصادی در یک منطقه برای توسعه یک منطقه کفایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «زهرا اربابی» امروز (29 اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی فرصت های ویژه ای وجود دارد که باید از این فرصت‌ها و استعدادها نهایت استفاده برای توسعه داشته باشیم و این مهم توجه همه مدیران را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وجود مرز مشترک و بازارچه‌ها مرزی در خراسان جنوبی، گفت: صنایع دستی و تولید انرژی های نو از ظرفیت ها و قابلیت های استان است که باید با برنامه ریزی این قابلیت ها بالفعل شود.

 

اربابی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از فرصت ها و دانش و علم خراسان جنوبی نرخ بیکاری در استان را کاهش و ارزش تولید ناخالص خراسان جنوبی را ارتقا دهیم و بتوانیم در ارزش افزوده بخش کشاورزی رونق ایجاد کنیم، ادامه داد: ارزش افزوده استان بیشتر در حوزه خدمات است لذا باید با توجه به صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی و فرآوری این ارزش افزوده را در زمینه محصولات ارتقا دهیم.

 

وی به کمبود زیرساخت ها و اثر کمبود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در استان اشاره و بیان کرد: باید در این زمینه تلاش شود و هلدینگ های اقتصادی بزرگ می تواند به استان کمک کند تا به منابع مالی دولت برای توسعه استان متکی نباشند.

 

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی مدیران دستگاه های اجرایی و تلاش سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی برای رسیدن به چشم انداز توسعه استان، گفت: صرف وجود پتانسیل‌های اقتصادی در یک منطقه برای توسعه یک منطقه کفایت نمی کند و مدیران باید با عزم جدی به اجرایی شدن برنامه‌ها کمک کنند.

 

اربابی با اشاره به اینکه امسال با توجه به فشارهای مضاعف بین المللی منابع مالی کشور بسیار محدود است لذا باید با عزم ملی و قاطعیت چندجانبه مقاومتی مورد انتظار مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم، تاکید کرد: همه مدیران باید بدانند و بتوانند شرایط بحرانی امروز کشور را مدیریت کنند که این مهم نیاز به هوشمندی و خلاقیت دارد.

 

به گفته وی مدیران باید اولویت بخشی منابع، انضباط مالی، مدیریت بهینه منابع و رعایت اصل صرفه و صلاح را در دستور کار قرار دهند و قرار نیست در شرایط مطلوب مدیریت کنیم بلکه مدیریت مؤثر زمانی خود را نشان می‌دهد که در شرایط سخت بتوانیم به درستی عمل کنیم و یک مدیر به تنهایی نمی‌تواند اهداف یک سازمان را محقق کند مگر به بدنه کارشناسی اعتماد و از علم آنها نهایت استفاده را داشته باشد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد خوزستان کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان جنوبي مسجد طراز اسلامی آیت الله مصباح یزدی ماه مبارک رمضان صنایع فرآوری خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان رویکردهای سال جدید برای تحقق شعار سال را به شرح ذیل تبیین کرد.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا- ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی را از برنامه های این سازمان برای سال جدید عنوان کرد.

وی توسعه کشت در محیط های کنترل شده با توسعه گلخانه های پیشرفته، مدرن، سایه بان و گلخانه های خانگی، توسعه کشت های گیاهان دارویی و کم آب بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز،توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت موردنیاز کشور ،توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی را از دیگر برنامه های راهبردهای سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد .

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه های محوری فوق بهره گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش، خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند