Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@10:26:45 GMT

محفل انس با قرآن در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۸۷۷

محفل انس با قرآن در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محفل انس با قرآن ویژه ماه مبارک رمضان امروز 29 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه در این محفل با تأکید بر توجه دین مبین اسلام بر موضوع «ارتباطات اجتماعی» گفت: دین اسلام در این رابطه توجه بسیاری داشته و رعایت «عدالت، صداقت و احترام» از جمله اصول روابط اجتماعی از منظر اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسئله‌ ارتباطات اجتماعی در دین اسلام، اظهار کرد: انسان‌ها به تبع این‌که موجودی اجتماعی هستند باید یک سری اصول را در ارتباطات خود رعایت کنند.

همزبان با بیان این‌که خداوند متعال در آیه 13 سوره مبارکه حجرات «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» موضوع اجتماعی بودن انسان را مطرح می‌کند، افزود: انسان‌ها از همان ابتدا در کنار یکدیگر زندگی کرده و در قالب شبکه های اجتماعی حقیقی ارتباط داشتند، امروزه شبکه‌های مجازی نیز در کنار این شبکه حقیقی شکل گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عدالت یکی از اصول ارتباطات اجتماعی در دین اسلام است، تاکید کرد: رعایت عدالت یکی از اصول ارتباطات در دین اسلام بوده و اگر این اصل رعایت نشود، ارتباط  را دچار خدشه خواهد کرد؛ در این رابطه در سوره مائده نیز حتی رعایت حق دشمنان اشاره شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که؛ حق، پنج معنی دارد که یکی از معانی آن طلب و مطالبه است، افزود: حقوق بین انسان‌ها دو طرفه است.

وی با تأکید بر این‌که صداقت، اصل دیگر دین اسلام در ارتباطات اجتماعی است، افزود: در ارتباطات بین انسان‌ها باید صداقت وجود داشته باشد، اگر نفاق، دروغ و محافظه‎کاری جای صداقت را در روابط اجتماعی بگیرد، روابط دچار انشقاق و خدشه خواهد شد.

همزبان در بخش دیگری از سخنانش احترام را یکی دیگر از اصول اسلام در ارتباطات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: دین اسلام احترام به مردم و به ویژه احترام به بزرگترها را مورد تاکید قرار داده است؛ آیات اول سوره حجرات نیز به حفظ حریم و احترام به ویژه حریم پیامبر گرامی اسلام(ص) و خداوند متعال اشاره کرده است.

یادآور می‌شود، در این محفل معنوی غلامرضا قوچی از قاریان برجسته استان آیاتی از سوره مبارکه احزاب را قرائت کرد و در درپایان جلسه نیز مسابقه فرهنگی از سوره مبارکه یس، خطبه 83 نهج البلاغه و دعای بیستم صحیفه سجادیه برگزار و به 3 نفر از برندگان مسابقه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی محفل انس با قرآن جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت گرامیداشت قیام دهم فروردین مردم یزد، محفل انس با قرآن کریم با عنوان نوای ملکوت در روز ۹ فروردین برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۲۰ در مسجد جامع کبیر یزد برگزار خواهد شد.

این محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاریان بین المللی، استاد احمد شحات احمد از مصر و استاد حمید شاکرنژاد از مشهد مقدس همراه خواهد بود.

کد خبر 6063216

دیگر خبرها

  • محفل انس با قرآن کریم در افوس
  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • (ویدئو) بارش شدید برف در ورزقان استان آذربایجان شرقی
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • محفل انس با قرآن در مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود
  • محفل انس با قرآن در دورود برگزار شد
  • محفل انس با قرآن کریم در بروجرد برگزار شد
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود
  • ۳۳ محفل جمع خوانی قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار شد