Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@21:10:13 GMT

اختلاف اعراب حاشیه خلیج فارس درباره فضای جنگ

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۸۸۴

اختلاف اعراب حاشیه خلیج فارس درباره فضای جنگ

همزمان با دعوت شاه سعودی به نشست فوق‌العاده در مکه، یک روزنامه کویتی از دودستگی و اختلاف دیدگاه بین شش عضو شورای همکاری خلیج‌فارس درباره جنگ خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالیکه سلمان بن عبدالعزیز، شنبه‌شب (۱۸ می) از سران کشور‌های عربی و حاشیه خلیج‌فارس برای شرکت در نشست فوق‌العاده در مکه با هدف اتخاذ موضع واحد در خصوص تحولات منطقه دعوت کرد، اما یک منبع آگاه از اختلافات بین این کشور‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه کویتی «القبس» به نقل از این منبع نوشت: «سه کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) با جنگ علیه ایران مخالف هستند و در مقابل سه کشور دیگر موافق این جنگ هستند که اختلاف دیدگاه بین اعضای شورا را نشان می‌دهد».

این منبع افزود: «ما اطمینان داریم که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به گفتگو تمایل دارد و به دنبال جنگ نیست بلکه هدف او حصول توافق جدید هسته‌ای، جلوگیری از افزایش توان موشکی ایران و مهار بازو‌های تهران در منطقه است».

وزارت خارجه عربستان بامداد یکشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد، شاه این کشور از سران دولت‌های عربی و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس خواسته روز ۳۰ می (۹ خرداد) با هدف بررسی مسئله عملیات علیه تأسیسات نفتی این کشور و حادثه بندر «فجیره» امارات عربی متحده، در شهر مکه مکرمه گرد هم آیند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه محلی نیز نوشت که حل بحران در این مرحله که شاهد تنش بی‌سابقه است، بیش از هر زمان دیگری ضروری است و «هیچ فرد عاقلی خواهان جنگ نیست».

برخی منابع عربی نیز آمادگی برای اعلام طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را بی‌ارتباط با تنش کنونی بین آمریکا و ایران ندانستند و گفتند که «تشدید نزاع آمریکا با ایران با این امر نیز مربوط است چرا که ایران و متحدان آن در منطقه بشدت با این معامله مخالف هستند».

القبس نوشت، همچنین برخی منابع دیپلماتیک نیز پیش‌بینی کردند که ترامپ بزودی به ژاپن سفر کند؛ جایی که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران جمعه از آنجا بازگشت و به پکن رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پادشاه عربستان تنش بین ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، حسین عباس نژاد افزود: این دریانورد یکی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

بیشتر بخوانید؛ توقیف شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس

کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد