Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: یک میز قرمز در قطر یا عراق از مسئولان ایرانی و آمریکایی با هدف مدیریت تنش و نه مذاکره تشکیل شود. به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد آنلاین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح توئیت خود درباره تشکیل میز قرمز در عراق یا قطر جهت رفع تنش میان ایران و آمریکا، گفت: این پیشنهاد شخصی من است؛ البته افراد باید دقت داشته باشند که مدیریت تنش با مذاکره تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت تنش راهکار چالش ایران و آمریکا در دوران جنگ سرد

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شبیه چالش امروز ایران و آمریکا در دوران جنگ سرد در سطح گسترده‌تری وجود داشت، در آن زمان هم امکان مذاکره برای بهبود رابطه وجود نداشت اما سازوکارهایی برای مدیریت تنش بین طرفین جهت برقراری خط ارتباطی و تلفنی چیده شد.

بازیگران ثالثی به دنبال راه‌اندازی جنگ بین ایران و آمریکا هستند

وی افزود: متاسفانه بازیگران ثالثی برای افزایش چالش بین ایران و آمریکا عجله دارند در حالی که مقامات مسئول دو کشور اعلام کردند که هدفشان جنگ نیست، اما این بازیگران ثالث به شدت به دنبال راه‌اندازی جنگ و امنیتی کردن فضا هستند.

فلاحت‌پیشه معتقد است: دو طرف در این شرایط نیازمند مدیریت تنش هستند که با مذاکره متفاوت است، در مدیریت تنش دو طرف فضای بحرانی را بهبود می‌بخشند.

عراق و قطر به دنبال افزایش تنش ایران و آمریکا نیستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عراق یا قطر می‌توانند این میز قرمز را تشکیل دهند، گفت: این نیز نظر شخصی من است، زیرا در مدت اخیر مشخص شده که کشورهایی مانند عراق و قطر به دنبال افزایش تنش نیستند لذا دو طرف ایرانی و آمریکایی می‌توانند تنش را در این کشورها مدیریت کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: میز قرمز چالش های ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟