Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:37:45 GMT

صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در محوطه مساجد برپا شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۱۷۲

صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در محوطه مساجد برپا شود

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: با هماهنگی هیئت امنا و شورای زکات باید صندوق‌هایی برای جمع آوری زکات فطریه در محوطه مساجد برپا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری» ظهر امروز(یک‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در جلسه شورای زکات که در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین فلسفه و حکمت ماه مبارک رمضان دستگیری از فقرا و نیازمندان است، افزود: بنا به احادیث و روایات هر کسی در این ماه یتیمی را از ناراحتی و نگرانی در بیاورد خداوند او را از آتش جهنم حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا قبولی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان را دادن فطریه در اول شوال دانست و گفت: کمیته امداد در زمینه زکات مستحبی خدمات ارزنده‌ای را به افراد نیازمند ارائه می‌دهد که بسیار پسندیده است.

 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی می‌توانند در رابطه با زکات مستحبی همکاری خوبی با کمیته امداد و ستاد زکات داشته باشند.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با اشاره به جمع‌آوری زکات فطریه در شهرستان، خاطرنشان کرد: با هماهنگی هیئت امنا و شورای زکات باید صندوق‌هایی برای جمع آوری زکات فطریه در محوطه مساجد برپا شود.

 

امام جمعه صومعه سرا با بیان اینکه باید جلوی کسانی که بدون مجوز اقدام به جمع آوری فطریه می‌کنند گرفته شود، اظهار کرد: جمع‌آوری زکات فطریه باید به صورت متمرکز در مراکز روستاها، بخش‌ها و شهرها انجام شود.

 

وی افزود: باید امسال در روز عید سعید فطر همه خانواده‌ها در جامعه اسلامی و دینی آثار خوشحالی را ببینند.

 

*برپایی 178 صندوق جمع‌آوری زکات فطریه

در ادامه «محمد نعمت‌پور» با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، گفت: سال گذشته مصوباتی در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه داشتیم که برای وحدت رویه یک سری از این مصوبات حالت اجرایی دارد و می‌توانیم امسال هم استفاده کنیم.

 

معاون فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه سال گذشته 178 صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در شهرستان برپا بود، تصریح کرد: امسال هم به همین تعداد باشد می‌توان برنامه‌ریزی درستی روی آن انجام داد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 270میلیون تومان به صورت نقدی و 2 هزار و 2250 کیلو برنج در زکات فطریه شهرستان جمع‌آوری و بین یک هزار و 985 خانوار توزیع شد که انتظار می‌رود این رقم امسال افزایش پیدا کند.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مسجد قرآن کریم خراسان جنوبي قرآن خوزستان کانون های مساجد سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان پرداخت زکات فطریه جمع آوری زکات فطریه زکات فطریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه هماهنگی اجرای طرح صدرا گفت: با اجرای دقیق طرح صدرا میتوان زمینه آشنایی دانشجویان باصنایع مختلف تولیدی و نیز جذب و اشتغال دانشجویان در رشته تخصصی و مرتبط باتحصیل خود را فراهم کرد.

ادیب رامندی افزود: این رویداد ارتباط تعاملی و مستمر دانشگاه باصنایع، اتصال حلقه آموزش، کارآفرینی و اشتغال، اجرای بهینه طرح پویش، ایجاد فرصت اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان و معرفی دانش آموختگان دانشگاه به بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از خبرگان صنعت؛ رافراهم می کند.

فرماندار بوئین زهرا اظهار داشت: طرح صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال میتواند زمینه ساز جذب دانش آموزان در رشته‌های تخصصی و نیز ایجاد اشتغال برای دانشجویان در صنایع مرتبط شده و موجب تحقق فرموده مقام معظم رهبری و شعار سال تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" شود.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته کارگر و در راستای اجرای طرح صدرا، واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی، تعاونی‌ها و مشاغل خانگی شهرستان محصولات خود را در قالب نمایشگاهی به مدت ۳ روز از ۱۰ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش خواهند گذاشت و عموم مردم مخصوصا دانش آموزان شهرستان می توانند در قالب راهیان پیشرفت از این نمایشگاه دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود
  • رشد ۲۳ درصدی جمع‌آوری زکات در قزوین