Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمدالله کریمی شامگاه شنبه در جلسه تودیع و تکریم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیجار اظهار داشت: رسالت مهم و حساس تربیت نیروی متخصص، توسعه علم و دانش و توسعه همه جانبه در شهرستان و کشور از جمله مسئولیت های دانشگاه ها است.
وی افزود: با توجه به این رسالت، از زمان تاسیس دانشگاه در کشور، به خوبی نتوانسته ایم از ظرفیت غنی و بکر دانشجویان و ظرفیت دانشگاه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار رونق تولید، باید به قشر جوان و تحصیل کرده بیش از بیش توجه کرد و با استفاده از خلاقیت، همت و تفکر جهادی جوانان بر مشکلات پیش روی کشور غلبه کرد.
او تولید علم و دانش را رسالت دیگر دانشگاه دانست و یادآور شد: ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسبی برای شکوفایی دانشجویان در تولید علم و دانش افروزی در کشور وجود دارد که تاکنون به خوبی از این مهم استفاده نشده است.
کریمی تاکید کرد: استفاده از نیروی جوان تحصیل کرده می تواند با مدیریت دانشگاه ها به خدمت تولید و اشتغال در آید و موجب شکوفایی اقتصادی و کاهش بیکاری در جامعه شود.
وی توسعه شهرستان و کشور را رسالت دیگر دانشگاه ها اعلام کرد و گفت: ایجاد ارتباط سازنده دانشگاه و جامعه می تواند جامعه را متحول کرده و زمینه توسعه و آبادانی را فراهم کند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی توسعه و شکوفایی اقتصادی را مطالبه به حق مردم دانست و اظهار داشت: در توسعه شهرستان، نقش محوری دانشگاه بیش از پیش مهم و اساسی است.
او با اشاره به فضای آموزشی و تعداد دانشجویان چهار دانشگاه فعال شهرستان افزود: ظرفیت فعلی برای شهرستان 89 هزار نفری بیجار مورد پذیرش نیست و باید تلاش ها در این خصوص با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
کریمی تقویت ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه را امری اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: همدلی و وفاق دانشگاه، مرکز نوآوری و شکوفایی و آموزش و پرورش رمز توسعه شهرستان است.
** نخبه پروری و دانشمند پروری لازمه حیات یک جامعه است
فرماندار بیجار هم در این آیین گفت: کشوری می تواند پیشرفت و نو آوری داشته باشد که در کسب دانش، تولید و آموزش علم به مرزهای خودکفایی رسیده باشد.
علی اکبر ورمقانی اضافه کرد: پیشرفت و آبادانی در جامعه، وابستگی بسیار زیادی به پرورش نخبه و دانشمند و توان بالای علمی دارد.
او اظهار داشت: آینده امیدوارانه ایی پیش روی کشور است و در این مسیر پر افتخار پیوند آموزش و پرورش و دانشگاه لازمه کار است.
فرماندار بیجار با گلایه از ارتباط کمرنگ دانشگاه ها با مدارس تاکید کرد: هم اندیشی آموزش و پرورش با مراکز دانشگاهی باید با همدلی و همزبانی بیشتر مسیر پیشرفت در شهرستان تقویت شود.
وی افزود: انتظار زیادی از دانشگاه های شهرستان جهت ارائه برنامه ایی برای تحقق شعار رونق تولید می رود البته با گذشت 2 ماه از سال، برنامه قابل توجه ایی ارائه نشده است.
ورمقانی با اشاره به برگزار همایش گروس شناسی در سال گذشته یادآور شد: همایش گروس شناسی با تهیه مقالات علمی با درجه عالی، یک برنامه شاخص و ویژه با توجه به قدمت هشت هزار ساله این شهرستان است.
** *دانشگاه آزاد بیجار عملکرد موثری نداشته است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این آیین گفت: عملکرد اقتصادی دانشگاه آزاد بیجار در جذب دانشجو ضعیف بوده و شهرستان بیجار جزء پنج شهر استان است که درآمد آن از هزینه ها کمتر است.
محسن پیشوایی علوی افزود: رفع معضل زیان دهی دانشگاه آزاد بیجار با توجه به 402 دانشجو، نیازمند یک نیروی خلاق و پر انرژی است.
او اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد بیجار بیش از 85 درصد زیان در سال تحصیلی جاری را ثبت کرده است.
پیشوایی علوی اضافه کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی این است که احکام مسئولیتی مدیران را تا 6 ماه کاهش دهد و تمدید مجدد منوط به ارزشیابی عملکرد است.
در آیین تودیع و تکریم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیجار، از خدمات چند ساله سید محمود زمان زاده تقدیر و حکم سرپرستی این واحد آموزشی به مسعود کریم زاده ابلاغ شد.
بیجار با داشتن چهار دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و علوم پایه با 89 هزار نفر جمعیت در 142 کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت جامعه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاخص مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایگاه ویژه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اکسپو ۲۰۲۴
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • افتخار آفرینی نیرو‌های مسلح در عملیات«وعده صادق» را به جوانان شرح دهیم
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی