Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:58:55 GMT

۱۷ هزار میلیارد ریال سهام و املاک ایران‌خودرو واگذار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۲۰۱

۱۷ هزار میلیارد ریال سهام و املاک ایران‌خودرو واگذار شد

گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: این گروه از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۷ سهام شرکت‌های زیان ده و کم بازده خود را به ارزش ۱۰ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال به فروش رسانده و واگذاری سهام سایر شرکتهای زیان‌ده و کم بازده؛ طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه صنعتی ایران خودرو، راهبرد فروش سهام شرکت‌های زیان ده گروه صنعتی ایران خودرو از سال ۹۲ کلید خورد و بر مبنای آن سهام تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه این خودروساز واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۲ تعداد دو شرکت به ارزش یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال به فروش رسید و در سال ۹۳ نیز بخشی از سهام هفت شرکت بورسی به ارزش ۳۵۱ میلیارد ریال به فروش رفته است.

با ادامه اجرای این راهبرد، در سال ۹۴ نیز بخشی از سهام ۹ شرکت بورسی گروه به ارزش ۹۰۷ میلیارد ریال به فروش رفته است.

در سال ۹۵ سهام بلوکی دو شرکت به علاوه بخشی از سهام ۱۱ شرکت بورسی جمعاً به مبلغ ۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال واگذار شده است. همچنین در سال ۹۶ نیز سهام بلوکی ۴ شرکت به علاوه بخشی از سهام ۸ شرکت بورسی گروه به ارزش ۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال واگذار شده است.

ارزش واگذاری بخشی از سهام ۸ شرکت بورسی در سال ۹۷ نیز معادل یک هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال است.

طبق اعلام ایران خودرو، فروش املاک و مستغلات مازاد از جمله سیاست‌های گروه صنعتی ایران خودرو در افزایش بازدهی دارایی‌ها و تزریق منابع مالی حاصله به خطوط تولید بوده است. این شرکت توانسته از سال ۹۲ تا ۹۷ مبلغ بیش از ۷ هزار میلیارد ریال را از طریق فروش املاک مازاد و مستغلات جذب سرمایه در گردش کند.

در حال حاضر نیز فروش بخشی از دارایی‌های مازاد در گروه صنعتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد. این دارایی‌ها شامل سهام شرکت‌های زیرمجموعه و املاک و مستغلات قابل واگذاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد