Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@15:58:13 GMT

دولت به جای تفکیک وزارت صمت فکری به حال مشکلات تولید کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۲۷۲

دولت به جای تفکیک وزارت صمت فکری به حال مشکلات تولید کند

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دولت به جای صحبت کردن و صرف انرژی در مورد تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بهتر است به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و واردات و صادرات باشد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به معایب تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن ، اظهارداشت: در یک مقطع زمانی دولت وقت به دنبال این بود که وزارت بازرگانی و صنعت و معدن را جدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان اکثر فعالان اقتصادی معتقد بودند این تفکیک به نفع کشور نیست  زیرا سابقه نشان داده وزارت بازرگانی یک وزارتخانه ی بزرگ با شرکت ها و زیر مجموعه های عریض و طویل خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز هم مدتی است تفکیک این دو وزارتخانه بر سر زبان ها افتاده که باز هم مخالف هستیم زیرا ادغام این دو وزارت خانه به این دلیل صورت گرفت که هم هزینه های دولت و نیروی انسانی کاهش پیدا کند و هم اینکه چابکی و هماهنگی در اتخاذ تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت بیشتر شده و تناقضات و تعارضات بین تولید و تجارت به حداقل برسد و این همان تجربه کشورهای موفق تر از ما بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این موضوع که جداسازی تاثیر ویژه‌ای در تنظیم بازار ندارد، گفت: باید مدیریت دولت در بخشهای اقتصادی بهبود پیدا کرده و هماهنگ تر شود و دولت به جای صحبت کردن و صرف انرژی در مورد تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بهتر است به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و واردات و صادرات و مسایل ارزی و تامین مالی بنگاهها باشد . اصرار بر این کار جز اتلاف منابع مالی و وقت کشور و اضافه شدن هزینه های جاری دولت عایدی نخواهد داشت.

وی افزود: شنیده ام که برخی منتقدین دولت می گویند چون دولت در برطرف کردن مشکلات اقتصادی ناتوان است، با این تفکیک می خواهد تا مدتی فکرها را درگیر وزیر و وزارتخانه جدید کند و مطالبه گری مردم از دولت کاسته شود! هر چند با این نگاه چندان موافق نیستم ولی معتقدم در این مقطع زمانی نباید با به هم ریختن ساختارهای فعلی، وقت را تلف کرد ولی می توان با بازبینی جدی در فرآیندها و بروکراسی اداری حاکم بر ادارات متولی اقتصاد و اصلاح شیوه تصمیم گیری و نحوه انجام کارها، هم در تصمیم گیری ها همگون تر و چابک تر عمل کرد و هم در این وانفسای کمبود درآمدهای کشور، خرج بیهوده برای بیت المال نتراشید.

تولید گاز از پارس جنوبی در سال 98 چقدر افزایش می‌یابد؟عبور از موانع «رونق تولید» در سایه همدلیافزایش تولید کوییک در ماه‌های آتی/ استراتژی تنوع محصولات عملیاتی می‌شوداخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده بر اساس محل استقرار واحدهای تولیدیبرنامه حمایتی دولت از نهادهای حمایتی برای تولید مسکن


انتهای پیام/

 

R1012125/P/S7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه صنعت معدن و تجارت ایران خانه صنعت معدن و تجارت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان

مجمع عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان امروز یکشنبه با هدف برگزاری انتخابات و تعیین اعضای جدید هیات‌مدیره برگزار شد که طی آن «سید کمال حسینی» از فعالان اقتصادی استان با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس هیأت‌مدیره انتخاب شد.

این انتخابات در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و با حضور روسای ۱۳ انجمن همگن تولیدی استان برگزار شد که طی آن همچنین ترکیب هیات‌مدیره و بازرس خانه صمت استان مشخص شد.

در این انتخابات همچنین «کمال‌الدین توحیدی» به‌عنوان نایب رئیس، «عباس بهرامی» به عنوان خزانه‌دار و «محسن اسدی» به عنوان بازرس انتخاب شدند.
«سید کمال حسینی» ریاست ۲ دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز ریاست شورای هماهنگی بخش خصوصی استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان