Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- مديرعامل شرکت پالايش نفت تبريز گفت: پالايشگاه تبريز به عنوان صنعت پيشرو در حفظ و صيانت از محيط زيست با اجراي 15 طرح زيست محيطي گام بر مي دارد و موفق به توليد روغن پايه گروه 2 براي اولين بار در کشور شده است.

غلامرضا باقري ديزج روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باقري روغن پايه گروه 2 بصورت کاتاليستي از محصول جانبي Iso offtest توليد و امکانات امتزاج روغن پايه توليدي با مواد افزودني در اين شرکت به منظور توليد روغنهاي بنزيني و ديزلي با آخرين فناوري هاي روز فراهم شده و هرگونه فرمولاسيون قابل حصول مي باشد که آزمايشگاه کنترل کيفي مجهز، پشتوانه محکمي بر آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اعلام کرد: اين شرکت در راستاي انطباق با استانداردهاي ملي و بين المللي در حوزه محيط زيست و نيز مسئوليت اجتماعي، با اجراي پروژه هاي عمده و سرمايه گذاري هاي کلان بيش از 369 ميليون يورو ارزي و 406 ميليارد ريال، عملکرد شاخص و چشمگيري داشته است.
وي ادامه داد: از جمله اين پروژه ها مي توان به احداث واحد بنزين سازي جديد و تبديل واحد بنزين سازي قديم پالايشگاه با حرکت ابتکاري مهندسين داخلي شرکت به کاربري واحد آيزومريزاسيون اشاره کرد که توانسته کل محصول بنزين توليدي شرکت را به استاندارد يورو 5 ارتقا دهد.
باقري گفت: اين شرکت با اجراي پروژه GHP قادر شده روزانه 2.8 تا 3 ميليون ليتر معادل 70 درصد ظرفيت طراحي واحد گازوئيل پاک منطبق با استاندارد يورو 5 ارائه کند که با تکميل زيرساخت هاي مورد نياز و اجراي پروژه هاي مکمل نظير پروژهاي زيست محيطي استحصال گازهاي انتهايي (TGT) و برج هاي خنک کننده جديد شاهد کارکرد واحد با ظرفيت کامل طراحي خواهيم بود.
وي اظهار داشت: از ديگر پروژه هاي مهم زيست محيطي پالايشگاه تبريز مي توان به اجرا و بهره برداري واحد گرانولاسيون گوگرد به منظور توليد و عرضه گوگرد گرانولي جهت کاهش انتشار ريزگردها، اجرا و بهره برداري از پروژه بازيابي گازهاي ارسالي به فلر (FGR) در سال 95 در قالب کنوانسيون بين المللي CDMاشاره کرد.
مديرعامل شرکت پالايش نفت تبريز افزود: اجراي پروژه بهينه سازي سيستم هواي فشرده و توليد و توزيع بخار پالايشگاه براي اولين بار در کشور توسط سازمان توسعه صنعتي ملل متحد UNIDO به عنوان Pilot در بين صنايع کشور و پروژه تفکيک لجن هاي نفتي- بيولوژيکي و آهکي از مهمترين پروژه هاي زيست محيطي اين شرکت است.
وي اضافه کرد: اين شرکت در راستاي اجراي بند ب ماده 192 قانون توسعه پنجم مبني بر نصب `سيستم هاي پايش لحظه اي بر روي خروجي منابع ثابت` ، به عنوان يک شرکت پيشرو و فراتر از الزامات قانوني، نسبت به احداث و بهره برداري از مرکز پايش آنلاين اقدام کرده است.
وي همچنين گفت: شرکت پالايش نفت تبريز در راستاي کاهش و يا حذف کامل نفت کوره و تبديل آن به محصولات کيفي سازگار با محيط زيست، اجراي طرح جامع ارتقاء کيفي محصولات خود را در برنامه دارد که اين طرح، بزرگترين سرمايه گذاري در تاريخ پالايشگاه خواهد بود، اميد است با تأمين سرمايه مورد نياز بتوانيم پالايشگاه را به سطح پالايشگاه هاي روزآمد جهان ارتقا ‌دهيم.
مديرعامل شرکت پالايش نفت تبريز در خصوص استاندارد گازوئيل نيز گفت: پالايشگاه تبريز با احداث واحد جديد گوگردزدايي از نفت گاز موفق شد کيفيت اين محصول را به استاندارد يورو 5 ارتقا دهد و هم اينک واحد مذکور با بيش از 60 درصد ظرفيت طراحي قادر است روزانه تا 3 ميليون ليتر گازوئيل با استاندارد مذکور توليد کند و با تکميل زيرساخت هاي مورد نياز شاهد کارکرد واحد با ظرفيت کامل طراحي خواهيم بود.
وي با تاکيد بر بهره گيري از تمام توان شرکت براي مقابله با تحريم هاي ظالمانه امريکا گفت: بهره برداري از طرح توليد بنزين يورو 5 بدون نياز به واحد ايزومريزاسيون نشان داد که تحريم ها موجب ايجاد خلاقيت در سازمان شده و حرکت روبه تعالي شرکت را متوقف نخواهد کرد، از طرفي ديگر راه اندازي واحد جديد گوگردزدايي نفت گاز بدون نياز به کارشناسان خارجي دليل محکمي بر توانائيهاي کارشناسان شرکت است.
مديرعامل شرکت پالايش نفت تبريز همچنين با اشاره به مزاياي حضور اين شرکت در انجمن صنفي پالايشگاهي گفت: پالايش نفت تبريز يک شرکت خصوصي است و منطقي به نظر مي رسد که شرکت هاي خصوصي داراي انجمن صنفي باشند که بتوانند بصورت متحد و يکپارچه امور خود را پيگيري و به نتيجه برسانند.
وي يکي ديگر از مزاياي حضور در انجمن را جلوگيري از تکروي و اقدامات ناهماهنگ ابراز کرد و گفت: با عضويت در انجمن، همزمان با هماهنگي کامل با حاکميت و در کنار هم و با تعامل، خواسته ها و تقاضاهاي خود را پيگيري مي کنيم.
6120
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

پژمان خلفیان اظهار داشت: پارسال، شاهد تاثیر مثبت معدل امتحانات نهایی در کنکور سراسری بودیم، اما بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه‌ای بود که نمره امتحانات نهایی ملاک تاثیرگذاری در کنکور سراسری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در کنکور امسال ۵۰ درصد از تراز به سابقه تحصیلی دانش‌آموز پایه دوازدهم و ۵۰ درصد به تراز آزمون اختصاص یافته است، افزود: چنانچه دانش‌آموزی سابقه تحصیلی امتحان نهایی پایه دوازدهم را نداشته باشد باید از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش اقدام به ثبت‌نام برای امتحان دروس مرتبط با کنکور سراسری کند، به این معنا که بعد از ثبت نام باید در امتحانات دروس اختصاصی پایه دوازدهم براساس سال جاری شرکت کند.

خلفیان اضافه کرد: دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته مدرک دیپلم خود را اخذ کرده و نمره پایینی را کسب کرده‌اند می‌توانند بار دیگر اقدام به ترمیم نمره خود کنند، این در حالیست که در صورت کسب نمره پایین‌تر سامانه نمره بیشتر را در نظر می‌گیرد و به عنوان نمره دانش‌آموز لحاظ می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر دانش‌آموزی امسال تراز مورد نظر را در کنکور سراسری کسب نکند، باید سال آینده سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی جذب هزار و ۴۳۰ دانشجو در دانشگاه شهرکرد

خلفیان در خصوص گزینش در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: برای سال جاری گزینش دبیری از دفترچه کنکور خارج شده و به صورت دفترچه جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، یعنی در روز برگزاری کنکور سراسری در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه متقاضیان شرکت در دانشگاه فرهنگیان، دفترچه دانشگاه فرهنگیان را بعد از دفترچه اختصاصی دریافت می‌کنند.

وی گفت: پذیرش در دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق کنکور سراسری اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، به طوری که سوالات این دفترچه شامل دروس هوش و استعداد معلمی، مهارت معلمی نوشته محسن قرائتی و کتاب دین و زندگی پایه‌های دهم و یازدهم است.

خلفیان ادامه داد: تاکنون تعداد متقاضیان شرکت‌کننده در کنکور سراسری ۱۴۰۳ در استان حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز بوده که باتوجه به امکان مجدد ثبت‌نام برای نوبت دوم، این آمار تغییر می‌کند، از طرفی براساس آمار‌ها و تحلیل‌های صورت گرفته، ۳۴ درصد از دانش آموزان رشته ریاضی در استان به راحتی در بهترین رشته‌های مهندسی پذیرفته می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج