Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:59:37 GMT

ریشه‌های درگیری شیعه و سنی در خاورمیانه و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۳۵۹

ریشه‌های درگیری شیعه و سنی در خاورمیانه و پاکستان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خانه اسلام – تاریخچه جهانی» The House of Islam – A Global History نوشته‌ای. دی حسین توسط انتشارات بلومسبوری در ۳۲۰ صفحه منتشر شده است. ای. دی حسین پژوهشگر مطالعات اسلام رادیکال در لندن است و مدتی نیز در آمریکا زندگی کرده و با مجلات و روزنامه‌های متعددی در آنجا همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه اسلام در بسیاری از کشورهای غرب، تبدیل به یک نوع تفکر بیگانه شده است و مسلمانان نیز در آنجا در شرایط غیر قابل پیش بینی بسر می‌برند. اثر مورد نظر سوالات کلیدی و نقاط تنش زا بین اسلام و تمدن مدرن را در بر دارد. مؤلف در لابلای مطالب این اثر ریشه‌های درگیری بین مسلمانان سنی و شیعه که در حال حاضر چالش وخیم اجتماعی کشورهایی مانند پاکستان و کشورهای خاورمیانه است، بازگو کرده و سوالاتی چون آیا قرآن، کشتن کافران را تشویق می‌کند؟ و همچنین مؤلفه‌های ظهور داعش و جریان سلمان رشدی و حمله به دفتر شارلی ابدو (فرانسه) از جمله محورهای موضوعی محتوای این کتاب است.

ای. دی حسین با بیان ظرافت‌های اسلام و مردم آن مدعی است که جهان اسلام دشمن هیچ تمدنی نیست بلکه همواره به دنبال صلح و آرامش جامعه جهانی بوده است.

برخی از سرفصل‌های کتاب به این شرح است: «اسلام چیست؟»، «ریشه قرآن کریم»، «امروزه چه کسی مسلمان است؟»، «اختلاف شیعه و سنی»، «صوفی کیست؟»، «رسوایی صد ساله»، «چه کسی کارشناس اسلامی است؟»، «سلفی و وهابی چه اشخاصی هستند؟»، «جهادی کیست؟»، «خارجی و تکفیری‌ها چه کسانی هستند؟»، «کرامت انسانی»، «یهودی»، «آموزش»، «زن»، «ارتباط جنسی»، «خدا زنده است»، «میز خانوادگی» و «زندگی بعدی».

رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو این خبر را تهیه و برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته است.

کد خبر 4620800 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی خاورمیانه معرفی کتاب دین اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، به نقل از شبکه خبری «جیو تی وی»، «ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت: اسلام آباد معتقد است اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و سایر مناطق مهمترین دلیل تنش و بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است.
«ملیحه لودهی» دیپلمات ارشد و نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت: درباره تنش‌های امنیتی در منطقه از جمله تنش میان ایران و اسرائیل نیز اسلام آباد معتقد است ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است.
این دیپلمات ارشد پاکستانی در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: گسترش دامنه جنگ در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست از این رو پاکستان با اتخاذ یک موضوع کاملا اصولی و خواستار حد اکثر خویشتنداری طرفین برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شده است.
وی افزود: تا زمانی که در غزه آتش بس برقرار نشود تهدید‌های امنیتی در منطقه همچنان وجود خواهند داشت از این رو جامعه جهانی باید حل این مسئله مهم به عنوان برای ریشه اصلی بسیاری دیمر از مسائل منطقه‌ای تلاش کند.

 

 

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند
  • رئیسی ۳ اردیبهشت به اسلام آباد می‌رود
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • چرا یونسکو برای علامه مجلسی، بزرگداشت گرفت؟ / همه کتب اربعه در بحارالانوار نیامده!
  • حمله ایران به اسرائیل بازتاب عزت، کرامت و صلابت اسلامی است
  • واکنش پاکستان به تحولات نظامی در خاورمیانه