Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم نریمانی با تبریک ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی اظهار داشت: موزه شهدا دو سال پس از پیروزی انقلاب در بنیاد شهید انقلاب اسلامی، آغاز به کار کرد و از همان روزهای اول، یادگاری‌های شهدای نهضت امام (ره) و روزهای اول جنگ در جبهه غرب و جنوب، اعم از عکس، وصیت‌نامه، دفترچه خاطرات، مدارک تحصیلی، سجاده، قرآن، تسبیح، قلم‌کاری، عینک مطالعه، نوار سخنرانی، مقالات، کتاب‌ها و آثار هنری را برای نمایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل «موزه شهدا» در بنیاد بر مبنای یک فعالیت دانشجویی بوده است به این ترتیب که در سال ۱۳۵۹ نمایشگاهی از پوسترهایی با موضوع شهادت و انقلاب به همت عده‌ای از دانشجویان علاقه‌مند برپا شد و این نمایشگاه به واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی تحویل داده شد و نام موزه شهدا را از آن خود کرد.

نریمانی ادامه داد: موزه شهدا در سال ۱۳۶۶ به محل جدیدش در خیابان طالقانی منتقل و بخش الحاقی و تکمیلی این موزه در سال ۱۳۸۴ به آن اضافه شد و هم اکنون این موزه با داشتن بیش از ۱۲۴۷۳ اثر (البسه، حجمی و اسناد) از ۱۳۱۰ شهید و تالارهای ۱۶ گانه شهدا به‌صورت رایگان، برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی مجال بسیار خوبی است تا یادآوری کنیم در حوزه‌هایی مثل ایثار و شهادت چه کارهایی صورت گرفته است و در آستانه دهه پنجم انقلاب با میراث بزرگ فرهنگی تاریخ کشور چه باید کرد؛ موزه مرکزی شهدا و ۲۱ موزه شهید در سراسر کشور هم اکنون به مثابه یک پرونده ارزشمند از گنجینه تصویری انقلاب اسلامی هستند و برخی آثار موزه شهدا منحصر به فرد و در رده آثار و میراث فرهنگی ملی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر توسعه بهره‌برداری از موزه با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد، افزایش بازدید و برگزاری اردوهای هدفمند با هدف پیوند مردم با موزه‌های شهدا در سراسر کشور ضروری است. بی شک توسعه «خانه موزه شهید» در سطح ملی و استانی، رویکرد تخصصی و اهتمام به هنرهای تجسمی، برگزاری نمایشگاه گروهی هنرمندان در موزه‌ها به منظور افزایش آگاهی عموم مردم از نقش موزه‌های شهدا در توسعه فرهنگی جامعه مؤثر است و اساساً هدف روز جهانی موزه افزایش آگاهی به این واقعیت است که موزه‌ها ابزاری مهم برای تبادل فرهنگ، غنی‌سازی فرهنگ‌ها و توسعه درک متقابل، همکاری و صلح میان مردم است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد در پایان گفت: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در تلاشیم گرد غربت از موزه شهدا برداریم. آن را به سیاست‌های کلان و محوری بنیاد وارد کنیم و امیدوارم روزی شاهد ساختمان موزه ملی شهدا با استانداردهای بین‌المللی و در شأن و منزلت شهدا و خانواده معظم ایثارگران در کشورمان باشیم.

کد خبر 4620802

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران موزه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در حکمی امیر حسین دانش‌کهن را به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حکمی امیر حسین دانش کهن را به عنوان سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب کرد.

‌امیر حسین دانشی‌کهن از کارمندان بنیاد شهید استان البرز بوده و پیش از این در مسئولیت های مختلف در این اداره کل فعالیت داشته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز