Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:07:28 GMT

ناکارآمدی سامانه «گنبد آهنین» و کابوس صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۵۲۴

ناکارآمدی سامانه «گنبد آهنین» و کابوس صهیونیست‌ها

هر روز که سپری می‌شود، بیش از پیش ناکارآمدی سامانه موشکی «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی آشکار می‌شود؛ سامانه‌ای که حتی دیگر رسانه‌های صهیونیست نیز هیچ شک و شبهه‌ای را پیرامون ناکارآمدی آن مطرح نمی‌کنند و خود به این مسأله کاملاً اذعان دارند.

درهمین ارتباط، اخیراً یک رسانه صهیونیست گزارشی را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرده است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار به ویژه پس از دور اخیر درگیری‌ها در نوار غزه و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت، به فکر ایجاد جایگزین برای این سامانه افتاده است. این روزنامه تأکید کرده است که ارتش صهیونیستی در حال بررسی ایجاد سامانه‌ای جدید برای مقابله با موشک‌های مقاومت به جای سامانه گنبد آهنین است.

این روزنامه اشاره کرد که عملکرد فوق‌العاده مقاومت در درگیری‌های اخیر و مدیریت و هماهنگی در هدف قرار دادن دقیق اهداف صهیونیستی، موجب شد تا سامانه گنبد آهنین بار‌ها از کار بیفتد. این درحالی است که پیشتر نیز دیگر رسانه‌ها و روزنامه‌های رژیم صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارانوت» با انتشار گزارش‌هایی از ابعاد مختلف ناکارآمدی «گنبد آهنین» پرده برداشته بودند.

پیشتر نیز رسانه صهیونیستی «دبکا» اذعان کرده بود که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه ابهت سامانه موشکی گنبد آهنین را در هم شکستند. این رسانه صهیونیست اعلام کرد که فلسطینیان در درگیری‌های اخیر در غزه که پس از گذشت تنها ۲ روز متوقف شد، با درهم شکستن ابهت و بازدارندگی سامانه گنبد آهنین، ضربات سختی به صهیونیست‌ها وارد کردند.

دبکا همچنین در ادامه گزارش خود بیان کرده است که مقاومت فلسطین در عرض یک دقیقه موفق به شلیک ده‌ها موشک به سمت هدفی واحد کرد و همین مسأله موجب شد تا سامانه گنبد آهنین ۱۰۰ درصد در مقابله با این موشک‌ها عاجز و ناتوان بماند. بدون شک ناگفته پیداست که یکی از مهمترین دلایل پذیرش آتش بس توسط صهیونیست‌ها ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین و عدم توانایی آن در رهگیری موشک‌های مقاومت در جنگ اخیر غزه بوده است.

حتی تحلیلگران رژیم صهیونیستی نیز دیگر نمی‌توانند از گنبد آهنین به عنوان یک افسانه به یاد ماندنی در اراضی اشغالی یاد کنند. آن‌ها نیز همچون رسانه‌های رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز برملا ساختن ناکارآمدی این سامانه در مقابل خود نمی‌بینند. آن‌ها نیز همچون رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بر ناکارآمدی آشکار گنبد آهنین متفق القول هستند و تداوم استفاده از این سامانه را حتی برای بقای تل آویو تهدید آمیز تلقی می‌کنند.

در همین ارتباط، «موتی شیفر» تحلیلگر مهندسی هوافضا و دارنده جایزه «امنیت اسرائیل» اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از طریق بکارگیری سامانه گنبد آهنین به دنبال تبلیغ و بازارگرمی برای این سلاح خیالی در دیگر کشور‌ها است و از این طریق میلیارد‌ها دلار به سود می‌برد.

هرچند سازمان‌های نظامی رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند بر ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین سرپوش بگذارند، اما تحلیلگران و کارشناسان اسرائیلی بار‌ها اعلام کرده‌اند که این سامانه دروغی بیش نیست که ارتش می‌خواهد بر اسرائیلی‌ها و جهانیان تحمیل کند و همین مسئله موجب بروز اختلافات گسترده در محافل نظامی صهیونیستی شده و ضربات سختی به صنعت اسلحه‌سازی آن وارد کرده است.

شیفر اظهار داشت که سامانه گنبد آهنین صرفاً یک نماش صوتی و تصویری است و قادر به مقابله با هیچ چیزی نیست، زیرا تمامی انفجار‌هایی که مشاهده و شنیده می‌شود، ناشی از نابودی خودبه خودی موشک‌های این سامانه و یا اصابت آن‌ها به یکدیگر است و سامانه مذکور حتی توانایی ساقط کردن یک موشک و راکت را هم ندارد.

از سوی دیگر، «تسفیکا فوگل» رئیس سابق هیأت فرماندهی جنوب فلسطین اشغالی نیز گفته بود: دلبستگی به کارایی گنبد آهنین بسیار اغراق آمیز است و بخصوص شهروندان نباید به آن امید زیادی داشته باشند، زیرا شاید در بهترین شرایط این سامانه قدرت دفاع از یک شهر را داشته باشد. دانیل هرشکوویچ از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد: این سامانه با وجود هزینه‌های بالایی که برای آن صرف شده، هرگز برای رهگیری و سرنگونی موشک‌های مبارزان فلسطینی کارایی نخواهد داشت.

اما آنچه که در حملات اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین به مواضع حساس و استراتژیک رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد، فروریختن افسانه سامانه موشکی «گنبد آهنین» بود. این سامانه موشکی با وجود تبلیغات بسیار رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت شکست ناپذیر آن و توانایی اش در مهار موشک‌های شلیک شده به سمت مواضع تل آویو، نتوانست موشک‌های مقاومت را مهار کند. بدین ترتیب افسانه گنبد آهنین توسط گروه‌های فلسطینی فرو ریخت و همین مسأله هزینه گزافی را به صهیونیست‌ها در نزد افکار عمومی تحمیل خواهد کرد.

درهمین حال، رئیس شورای شهرک صهیونیست نشین اشکلون پیشتر اذعان کرده بود که سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنین» توانایی خنثی کردن حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های فلسطینی را نداشته است. وی این پاسخ را در جواب چرایی وقوع حملات علیه شهرک‌های صهیونیستی و به گوش رسیدن آژیر خطر در شهرک‌های همجوار نوارغزه داد و صراحتاً به ناکارآمدی گنبد آهنین اذعان کرد.

در هر صورت، آنچه که کاملاً واضح و عیان به نظر می‌رسد این است که تحلیلگران و رسانه‌های رژیم صهیونیستی خود به واقعیت و ماهیت اصلی گنبد آهنین پی برده و می‌دانند که دروغ‌پردازی‌های مقامات صهیونیست و افسانه سازی‌های آن‌ها از گنبد آهنین چیزی فراتر از یک بازی رسانه‌ای و تبلیغاتی در چارچوب جنگ روانی با جبهه مقاومت نیست. البته مقامات رسمی رژیم صهیونیستی هم اخیراً اظهارنظر صریح و بی پرده‌ای درخصوص قدرت برجسته گنبد آهنین نداشته‌اند و این خود نشانگر آن است که آن‌ها نیز به آنچه می‌گذرد، آگاهی دارند.

بر اساس آنچه که گفته شد، دیگر جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که هیمنه سامانه گنبد آهنین فرو ریخته و به همین دلیل است که امروز رژیم صهیونیستی به فکر جایگزینی برای آن افتاده است. مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که این سامانه علیرغم هزینه‌های هنگفت آن، تاکنون موفق به رهگیری موشک‌های مقاومت نشده است.

بر همین اساس، واضح است که جنگ ۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نتیجه‌ای جز شکست ذلت بار رژیم صهیونیستی و آشکار شدن چندین و چند باره ضعف و ناکارآمدی سامانه موشکی گنبد آهنین به دنبال نداشت؛ ضعفی که صهیونیست‌ها اکنون به فکر جبران آن افتاده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گنبد آهنین صهیونیست ها رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مقاومت فلسطین باز هم شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرد.

بر این اساس گردان‌های «المجاهدین» از حمله موشکی خود به «ناحال عوز» و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.

منابع خبری ضمن تایید این خبر اعلام کردند که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «ایبیم» و «نیرعام» در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که این موشک‌ها از شمال نوار غزه شلیک شده‌اند. این منابع اذعان کردند که یکی از این موشک‌های شلیک‌شده به صورت مستقیم به یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» برخورد کرده و موجی از ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها در پی داشته است.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

پیش از این نیز مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین)، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی ۲۰۱ روز است نقاط مختلف نوار غزه را آماج حمله قرار داده است و ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه ایجاد کرده است. موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی با وجود این حجم از وحشی‌گری نتوانسته از قدرت مقاومت فلسطین بکاهد و آن را از میان ببرد.

کد خبر 6088071

دیگر خبرها

  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • افسانه‌ شکست‌ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست‌ها در هم شکست
  • گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود