Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی استان و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، جلیل جباری با اشاره به وجود آثار ارزشمند تاریخی در منطقه آزاد ماکو گفت : بیش از 160 اثر تاریخی در این منطقه وجود دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و وجود این آثار موجب حسن تعلق برای مردم است.

او تصریح کرد : ما در سالهای اخیر تعاملات خوبی با سازمان منطقه آزاد ماکو داشته و داریم و روشهای مختلفی را برای همکاری بررسی کرده ایم و خوشبختانه بهترین مسیر را برای همکاری انتخاب نموده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه اظهار کرد : طی تابستان جاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری را از 26 تا 29 مرداد ماه در ارومیه برگزار خواهیم کرد که قطعاً حضور سازمان منطقه آزاد ماکو در این جشنواره در رونق گردشگری تاثیر خواهد گذارد.

او همچنین افزود : سازمان میراث فرهنگی اخیراً اهمیت ویژه ای به گردشگری غرب کشور داده و مقرر شده مشاوران سازمان همکاریهای بین المللی ژاپن ( جایکا ) در ماکو حضور یافته و ظرفیتهای گردشگری منطقه را برای سرمایه گذاری بررسی نمایند که امیدواریم با مشاوران مذکور همکاریهای خوبی در این منطقه انجام پذیرد.

جباری اضافه کرد : ماکو و ابنیه های تاریخی آن بسیار حائز اهمیت است و همکاری در مرمت پروژه های تاریخی موجب حفظ و صیانت از این آثار خواهد شد .

برهمین اساس در این دیدرا مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز با قدردانی از مدیرکل استان گفت : حفظ آثار تاریخی حفظ هویت منطقه بوده و انشالله بتوانیم با تسهیل گری و همکاری بیشتر کارها را بهتر از قبل به جلو بریم.

غلامرضا سلیمانی تصریح کرد : در نتیجه فعالیتهای میراث فرهنگی و سازمان منطقه آزاد ماکو انتظارات مردم منطقه در زمینه حفاظت از آثار تاریخی افزایش یافته است.

او یاد آور شد : ساماندهی به وضعیت خدماتی و تاسیساتی واحدهای اقامتی و ایجاد زیرساختهای گردشگری از اولویت های ماست.

وی افزود : ما بدنبال جذب سرمایه گذاری و بویژه سرمایه گذاران بخش گردشگری هستیم و سعی داریم آرامش خاطر سرمایه گذاران را در این منطقه فراهم نمائیم.

گفتنی است قبل از این دیدار جلیل جباری  به همراه معاون میراث فرهنگی استان از بافت تاریخی شهرستان ماکو و اقدامات انجام یافته در جهت حفظ این آثار بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی ماکو منطقه آزاد ماکو کاخ موزه باغچه جوق میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی باغچه جوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از این آثار گفت: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

احسان زهره وندی افزود: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی گفت: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی افزود: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

نسخه‌های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت  در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت