Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@02:57:46 GMT

واکنش ذوالنور به عملکرد اروپا در برجام

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۸۶۴

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا نمی‌خواهد برای حفظ برجام هزینه دهد و ظرفیت تولید نفت عربستان و امارات را افزایش دادند تا جایگزین نفت ما کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه اروپا می‌تواند کالاهای اساسی و دارو را از طریق سازوکار مالی موسوم به «اینستکس» آغاز کند، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام قرار بر این شد در صورتی برجام باقی بماند که اروپا خلأ خروج آمریکا از این توافق‌نامه را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه از طریق برجام باید روابط و تعاملات اقتصادی ما با همه کشورهای دنیا حل شود نه صرفاً با اروپا، ادامه داد: «اینستکس» باید تمام تبادلات اقتصادی و مالی ما با همه کشورهای دنیا را حل کند و محدود کردن آن به اروپا کافی نیست.   رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: راه اندازی کانال مالی اینستکس فقط برای دارو و کالاهای اساسی برای کشورهایی است که در جنگ مغلوب شده و مقصر جنگ بوده‌اند به گونه‌ای که زمان حضور آمریکا در عراق، عراق نفت خود را فروخت و در مقابل آن غذا و دارو دریافت کرد.   ذوالنور با تأکید بر اینکه اجرای «اینستکس» صرفاً برای غذا و دارو برخلاف مفاد برجام است، گفت: مجلس شورای اسلامی قطعاً چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد و مسئولان دستگاه دیپلماسی ما هم نباید فریب وعده‌های خام اروپایی‌ها را بخورند بلکه باید محکم روی منافع ملت و جمهوری اسلامی بایستند.   وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها اگر برجام را قبول دارند، باید نقششان را برای حفظ آن ایفا کنند، تصریح کرد: برخی از مسئولان وزارت خارجه کشورمان می‌گویند اروپا نتوانست اقدامی برای حفظ برجام و راه‌اندازی کانال‌های مالی انجام دهد، در حالی که باید گفت که اروپا می‌تواند این اقدام را انجام دهد اما به شرطی که هزینه آن را بپردازد اما اروپا نمی‌خواهد برای حفظ برجام هزینه دهد.   نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها صرفاً وقت کشی کرده و نقش پلیس خوب و بد را با آمریکا بازی می‌کنند، گفت: اروپایی‌ها ما را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده‌اند و از زمان خروج آمریکا از برجام، از این فرصت استفاده کردند و ظرفیت تولید نفت عربستان و امارات را افزایش دادند تا بتوانند جایگزین نفت ما کنند.   وی با اشاره به اظهارات اخیر برخی از مقامات اروپایی مبنی بر اینکه اجرای اینستکس منوط به تصویب لوایح FATF است، اظهار داشت: متن برجام کاملاً روشن است و تعهدات همه کشورها را تعریف کرده است و در آن مباحثی چون FATF، حقوق بشر، تروریسم و موشک وجود ندارد، بلکه این مسائل مقولاتی جدا از هم هستند.   ذوالنور خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها فقط می‌خواهند شروطی بگذارند تا ما از منافع برجام استفاده نکنیم و خودشان هم از زیرِ بار تعهداتشان در برجام شانه خالی کنند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان

ایتنا - اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.
اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.

به گزارش ایتنا، ایرلند که مدت‌ها به دلیل مزایای مالیاتی خود بهشت ​​غول‌های دیجیتال اروپایی بوده است، در جامعه‌ای بسیار بهم پیوسته با مشکلات ناشی از هوش مصنوعی مواجه است.

در زمانی که ماحصل توسعه هوش مصنوعی،  فشار زیادی بر دولت‌ها است، اروپا در حال تصویب رسمی قوانین سختگیرانه مربوط به هوش مصنوعی است.

بر اساس آنچه رادیو RFA فرانسه گزارش داد، پارلمان اروپا متن نهایی این مقررات را یک ماه پیش تصویب کرد و تصویب شورا به هفته‌های آینده موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • کافو: دنیله ده روسی می‌تواند سر الکس فرگوسن رم باشد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران