Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@01:47:21 GMT

زیباکلام: اسم دولت روحانی را گلگیر گذاشته ام

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۸۸۶

ساعت24 - همه می‌دانیم کارکرد گلگیر در ماشین و دوچرخه چیست؛ گلگیر همه گل را جمع می‌کند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت در حال حاضر نقش گِل‌گیر مشکلات چهل سال گذشته را در کشور ایفا می‌کند، می‌گوید: بزرگ‌ترین انتقاد من به ایشان، این است که چرا مسائل واقعی کشور را با مردم در میان نگذاشتند و سهم دولت از وضع موجود را مشخص نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مشکلات دولت دوازدهم در آستانه دومین سالگرد آغاز آن  می‌گوید: من از ابتدای دولت دوازدهم نام آن را «گلگیر» گذاشتم. همه می‌دانیم کارکرد گلگیر در ماشین و دوچرخه چیست؛ گلگیر همه گل را جمع می‌کند. دولت آقای روحانی نیز همانند گلگیر مشکلات، مسائل، کمبود‌ها و ناکامی‌های کشور را که به سیاست‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طی 40 سال اخیر بازمی‌گردد، به عهده گرفته است. از سوی دیگر، همین سیاست‌ها، کشور را در آستانه جنگ با آمریکا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور با حجم بزرگی از مفاسد اقتصادی درگیر است و تورم به 50 درصد رسیده و رشد اقتصادی در خوشبینانه‌ترین حالت به منفی 6 سقوط کرده است، می‌افزاید: همه این‌ها بر گردن دولت آقای روحانی نهاده شده است و اصولگرایان مستمر از تریبون‌هایی مانند نماز جمعه اعلام می‌کنند سیاست‌های کلی نظام ایرادی ندارد و کاستی‌ها ناشی از عملکرد دولت است. بنابراین، دولت آقای روحانی نقش گلگیر را ایفا می‌کند.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه چرا هیچ‌کسی این پرسش را مطرح نمی‌کند که ما چرا باید دشمن دولت آمریکا باشیم، می‌گوید: آیا مردم ایران خواهان صدور انقلاب هستند؟ آیا مردم سیاست‌های خارجی ما را تأیید می‌کنند؟ آیا سیاست هسته‌ای ما درست بوده است؟ اصولگرایان پاسخگوی این پرسش‌ها نیستند و مستمر انگشت اتهام را به‌سوی دولت می‌گیرند.

زیباکلام در همین راستا ادامه می‌دهد: البته بنده می‌پذیرم دولت کاستی‌های داشته است. در عین حال، خطای فاحشی است اگر تصور کرد مشکل تنها تیم اقتصادی دولت است. حتی اگر آدام اسمیت، ریکاردو و کینز در این دولت حضور داشتند، تأثیر چندانی نداشت. اینکه در شرایط تحریم قرار داریم، نمی‌توانیم نفت را بفروشیم و حتی در صورت فروش، نمی‌توانیم پول آن را دریافت کنیم، خود قوی‌ترین دولت‌ها را نیز فلج می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: به نظر من اصولگرایان چندان از حضور دولت روحانی نیز ناراحت نیستند، چراکه فرصتی برای آوار کردن مشکلات بر سر آن را همچنان خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که دولت روحانی برای برون‌رفت از این شرایط چه باید بکند، می‌گوید: من از ابتدای دولت دوم ایشان نامه سرگشاده‌ای به ایشان نوشتم و گفتم چرا با مردم همچون کودکان رفتار می‌کنید؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟ چرا مستمر تلاش می‌کنید صحبت‌های زیبا به مردم تحویل دهید؟ چرا اعلام نمی‌کنید چند درصد از درآمد کشور در اختیار دولت است؟ ابتدا باید این را با مردم در میان بگذارند تا به مسائل بنیادی‌تر برسیم. باید به مردم بگویند چند درصد از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه سیاست خارجی و هسته‌ای در اختیار دولت است. چرا آقای روحانی درباره چنین مسائل اثرگذاری با مردم گفت‌وگو نمی‌کنند؟ بزرگ‌ترین انتقاد من به ایشان این است که چرا مسائل واقعی کشور را با مردم در میان نگذاشتند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان

استاندار کردستان، گفت: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج  ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، اظهار داشت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایت‌مندی شهروندان دارد. 

وی با بیان اینکه مطالبات مطرح شده این نشست را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرده و در یک جلسه کاری در شورای شهر براساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت، افزود: امیدواریم با پیگیری این مسائل، شاهد تحولات خوبی در توسعه عمران شهری در مرکز استان باشیم. 

استاندار کردستان گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. 

وی بیان کرد: مردم کردستان خصوصیات خاصی دارند که منحصر به فرد و اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. کردستانی‌ها حتی قدر کوچکترین قدم‌هایی که برایشان برداشته می‌شود می‌دانند و این نشان از بزرگی آنها است. 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده، ولی مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. 

وی بیان کرد: موضوع بیکاری در استان آنقدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد.  همچنین رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای 31 استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توییتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد 1400 جزو سه یا چهار استانی بوده که 68 درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، در دی ماه سال گذشته، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان بوده با 6دهم درصد منفی و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. 

وی افزود: نتایج این پژوهش معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. این وضعیت در شرایطی بوجود آمده که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. 

احداث پارکینگ طبقاتی جدید در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این دیدار با بیان اینکه کار کردن در شهرداری با توجه به گستردگی فعالیت و وظایف‌ آن بی‌نهایت سخت است، اظهار کرد: 400 وظیفه از سوی وزارت کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، کمبود منابع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، فضای اجتماعی و سیاسی همه و همه به نحوی موجب شده که کار در این مجموعه طاقت‌فرسا باشد. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و 560 هزار متر مربع آسفالت و بیش از 180 هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج انجام شد، گفت: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری کمپ ماده 16 را که تقریباً 14 سال قانون آن بر زمین مانده بود، راه‌اندازی شد.

شهردار سنندج افزود: در سال گذشته شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و افتتاح چندین پروژه متعدد از پارک‌های بزرگ مقیاس تا پروژه‌های مرتبط با رفع مشکل ترافیکی در شهر سنندج بودیم که این روند در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت. 

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح فاز اول پارک 36 هکتاری پیرچنار در فصل عمران امسال خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته چندین پارک بزرگ مقیاس در سطح سنندج بهر‌ه‌برداری شد و در کنار آن در قالب پویش سنه سبز نیز اتفاقات خوبی در حوزه توسعه سرانه فضای سبز در شهر صورت گرفت. 

رشیدی رونمایی از 6 هزار میلیارد پروژه‌ها سرمایه‌گذاری، مجتمع فرهنگی شهدا و شهرداری الکترونیک را از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج در سال جاری ذکر و اعلام کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی برای عید سعید فطر، هفته سنه، 22 گولان و غیره تعریف شده که زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر خلاق موسیقی جهان تحقق می‌بخشد. 

وی بیان کرد: شهرداری سنندج 800 میلیارد تومان از ادارات طلب دارد که 240 میلیارد آن در کمیسیون ماده 77 تائید و قطعی شده است که بازگشت این میزان سرمایه در قالب تهاتر و اوراق و غیره مطمئناً در کنار سایر منابع می‌تواند تأثیر بیشتری در عمران شهری داشته باشد. 

شهردار سنندج با اشاره به اینکه کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در مساحت 3 هزار مترمربع روبه‌روی پارک شهدا به زودی انجام می‌شود، افزود: ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در رفع مشکل ترافیک به ویژه در هسته مرکز شهر سنندج دارد در این راستا نیازمند اعتبارات ملی و جهشی هستیم. 

راه برای کار کردن در سنندج زیاد است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: خدمات دولت در استان چشم‌گیر بوده و یکی از ویژگی‌های اصلی دولت سیزدهم مردمی بودن است هر کس به مردم تکیه کند پیروز خواهد بود. 

عزت الله رضایی با بیان اینکه در خدمت مردم بودن برای همه ما افتخار است، گفت: شورای شهر با رویکرد جدید آمده که بتواند خدمات دولت را بیشتر نشان و مردم تغییرات را احساس کنند که خوشبختانه تا حدودی توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم اما راه برای کار زیاد است. 

تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • به دنیا گفتیم گل لبخندهای ظریف را نخورید!
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!