Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:46:16 GMT

تعریف رشته‌های جدید به تعالی علوم انسانی کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۸۹۲

تعریف رشته‌های جدید به تعالی علوم انسانی کمک می کند

تهران-ایرنا- معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تعریف رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای که داوطلبان زیادی نیز دارد، می توان به رشد و تعالی علوم انسانی و تحول آن کمک کرد.

به گزارش روز یکشنبه از دانشگاه آزاد، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست هم اندیشی علوم انسانی و هنر با بیان اینکه نخستین تغییری که باید در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد، تغییر در علوم انسانی و هنر است، گفت: اگر علوم انسانی و هنری که در اختیار ماست، به شکل گذشته ادامه یابد، قطعاً با مشکل روبرو می شویم، مگر اینکه تغییری صحیح و برنامه‌ریزی شده در آن ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: نسبت به تحولات دنیا و حتی تحولات علوم انسانی بسیار عقب هستیم و توجه به جبران این عقب‌ماندگی باید در دستور کار قرار گیرد، به گونه ای که نباید از آخرین دستاوردهای این رشته غافل شویم.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به مبانی تأثیرگذار علوم اجتماعی توجه نکنیم قطعاً نخواهیم توانست تغییر و تحولی در دانش ایجاد کنیم، این در حالی است که ما اسیر دانش ترجمه‌ای 40 سال گذشته هستیم و توجه به مبانی نداریم.
وی گفت: دانش جهان در گرو دانش بشریت است و ما باید از دانش بشری جهان بهره‌مند شده و با آخرین دستاوردها در همه حوزه‌ها مخصوصاً حوزه علوم انسانی آشنا شویم.

**حفظ و پاسدازی از میراث علوم انسانی و هنر ایران
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ میراث علوم انسانی و هنری اشاره کرد و افزود: هنر خوش‌نویسی، ملیله‌کاری و ده‌ها هنر در زمینه میراث فرهنگی را کشور ترکیه به نام خود ثبت می کند، حال آن‌که این هنرها مربوط به کشور ایران بوده و باید از آنها پاسداری کنیم و در حفظ‌شان بکوشیم.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد گفت: بزرگترین کتابخانه در ترکیه، کتابخانه سلیمانیه در استانبول است که در آن 70 درصد کتاب‌ها عربی، 20 درصد ایرانی و فقط 10 درصد ترکی استانبولی بوده، اگرچه 70 درصد کتاب‌های عربی در علوم مختلف عمدتاً به دست ایرانی‌ها نوشته شده است.
وی با بیان اینکه 95 درصد اسانس کشور وارداتی است، افزود: در طرحی جدید بنا بر ظرفیت و پتانسیل‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی در هر منطقه پروژه‌ای تعریف کرده‌ایم، به عنوان مثال پروژه تولید داروهای گیاهی را در واحد بروجرد، تولید کفش در تبریز، تولید کاشی و سرامیک در یزد و پروژه‌های دیگری در مناطق مختلف تعریف شده‌اند که امیدواریم برای استان مرکزی هم بنا به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود، پروژه‌ای خاص تعریف شود.
دانام**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم انساني دانشگاه آزاد عبدالحسين خسروپناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

با حضور وزیر علوم از ۶ محصول شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان رونمایی شد.

در ادامه پس از آئین رونمایی، وزیر علوم از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و قابلیت‌های علمی پژوهشی و نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان این پارک علمی با همراهی علی خیرالدین مشاور وزیر علوم و سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان بازدید کرد.

همچنین میز خدمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه روز با حضور علی‌اصغر طیبی رهنی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان در این حوزه است.

کد خبر 745745

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند