Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:57:20 GMT

بارندگی در اغلب نقاط کشور/دمای ۴۳ درجه در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۰۰۱

بارندگی در اغلب نقاط کشور/دمای ۴۳ درجه در اهواز

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: امروز یکشنبه در استان‌های واقع در نواحی جنوب، جنوب شرق، شرق، غرب و شمال غرب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که شدت بارشها در کرمان، شمال فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و غرب آذربایجان غربی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد وظیفه افزود: فردا دوشنبه علاوه بر مناطق یاد شده بارش در جنوب غرب، مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز، کرج و تهران ادامه خواهد داشت. شدت بارش در چهار محال و بختیاری، شمال فارس، غرب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: روز سه شنبه بارش به جز جنوب غرب و غرب در اغلب مناطق کشور ادامه خواهد داشت. روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کاهش پیدا می‌کند و در سایر نقاط کشور ادامه خواهد داشت و روز پنج شنبه نیز بارش پراکنده برای مرکز، سواحل و دامنه‌های البرز و برخی مناطق شرقی کشور پیش بینی می‌شود.

هوای تهران امروز صاف، اوایل شب افزایش ابر، گاهی وزش باد و شب نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد پیش بینی شده و فردا نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید اعلام شده است. روز سه شنبه در بعضی ساعات شاهد رگبار باران و گاهی وزش باد شدید خواهیم بود.

دمای هوای تهران ظهر فردا به ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید. امروز اهواز با ۴۲ درجه، شهر گرگان با ۳۷ درجه و ساری و بوشهر و بندرعباس با ۳۶ درجه سانتیگراد بیشترین دمای هوا رابه خود اختصاص دادند. دمای اهواز تا روز سه شنبه به ۴۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 4620582 مسعود بربر

منبع: مهر

کلیدواژه: احد وظیفه سازمان هواشناسی دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز آسمان استان قسمتی ابری است و در بعضی ساعات بویژه بعد از ظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل است.

وی گفت: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم می‌شود.

به گفته سی سی پور، شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید؛ آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را رعایت و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

سی سی پور افزود: سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه در ساعاتی و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نیست.

وی گفت: فردا از میزان دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت