Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف چهار نهاد دولتی برای ارایه الگو در حوزه اشتغال، برداشت غلط غرب از اظهارات پوتین، عربستان با نشست مکه به دنبال متهم کردن ایران در فجیره، امید چین، هند و ژاپن به خرید نفت ایران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۹ اردیبهشت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ائتلاف چهار نهاد دولتی برای ارایه الگو در حوزه اشتغال، برداشت غلط غرب از اظهارات پوتین، عربستان با نشست مکه به دنبال متهم کردن ایران در فجیره، امید چین، هند و ژاپن به خرید نفت ایران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۹ اردیبهشت است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برابر زورگویی دشمن تسلیم نمی‌شویم/ جامعه به امید نیاز دارد/ اهل منطق و مذاکره‌ایم

حجت الاسلام «حسن روحانی» شامگاه شنبه (۲۸ اردیبهشت) در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر گفت: از آغاز دولت یازدهم با سه مشکل پیچیده و بزرگ در سه مقطع مختلف روبرو بودیم که از دو مشکل عبور کرده‌ایم و معتقدم با همراهی، همدلی، همفکری و هم‌افزایی از سومین مشکل نیز عبور خواهیم کرد.

 

رییس جمهوری با اشاره به وجود تحریم‌های گسترده جهانی علیه کشورمان در ابتدای دولت یازدهم و همچنین مشکلات اقتصادی کشور، گفت: بزرگترین مشکلات اقتصادی برای بخش‌هایی از جامعه است که درآمد ثابت دارند و دولت باید در حد توان برای تأمین نیازمندی‌ها و افزایش حقوق کارمندان و کارگران تلاش کند.

 

وی ادامه داد: در آغاز کار دولت تورم ۴۰ درصد اما میزان افزایش سالانه حقوق ۱۵ درصد بود و نیاز به همسان سازی و همترازی این دو نرخ بود که دولت در اولین تصمیم و اقدام، مصوب کرد که باید بیش از نرخ تورم به حقوق کارمند و کارگر اضافه شود.

 

روحانی با تأکید بر اینکه توانستیم مسأله تحریم‌های هسته‌ای را در مذاکراتی سخت و پیچیده که کاری علمی و توأمان هنری بود به سرانجام برسانیم، گفت: مذاکره علاوه بر دانش، هنر نیز هست چرا که باید از حالت چهره، لحن و اطلاعات در دسترس، بتوانیم بفهمیم که طرف مذاکره کننده چه چیز را از ما می‌طلبد و باید با فهم و تجربه این راه را در عرض چند ثانیه طی کنیم که همان خلاقیت است.

 

اصلاح برخی مواد قانون آئین دادرسی کیفری در دستور کار است

آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» در دیدار قضات دادگاه تجدیدنظر و کیفری یک استان تهران، پیشاپیش ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را تبریک گفت و با قدردانی از تلاش همه قضات تصریح کرد: انتظار بحق جامعه اسلامی، مردم و مقام معظم رهبری از قوه قضائیه تراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که دستگاه قضائی، یک مجموعه عدالت گستر، اعتماد آفرین و اطمینان بخش باشد.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: همه ما مانند نقاشی که بعد از ترسیم اثر خود از آن فاصله می‌گیرد تا خروجی کار خود را ارزیابی کند، باید اکنون به گذشته نگاه کنیم و ببینیم با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، وضع موجود از وضع مطلوب چقدر فاصله دارد و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید چه مسیری را طی کنیم.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد امنیت در جامعه و اجرای حق و عدالت است، افزود: تحقق این مهم، نیازمند یک سری ابزارهای قانونی است به عنوان مثال، برخی معتقدند که نیازی نیست رسیدگی به بعضی از پرونده‌ها دو مرحله‌ای باشد و الزامات قانون آئین دادرسی کیفری در این زمینه را موجب کند شدن روند رسیدگی و در نتیجه پدید آمدن پرونده‌های معوقه و مسن می‌دانند. بر همین اساس، جلساتی را با رئیس کل دادگستری استان تهران داشتیم و معتقدیم بهترین کسانی که می‌توانند در این زمینه نظر بدهند، خود قضات هستند که در یک لجنه علمی با نظرات کارشناسی و دقیق حضور دارند. اصلاح برخی مواد نیز در دستور کار کمیسیون محترم قضائی مجلس قرار گرفته و ما نیز با جدیت پیگیر اصلاح مواردی هستیم که تغییر آنها ضروری است و ان‌شاءالله به زودی این اصلاحات به نتیجه خواهد رسید.

 

۵۰ مسابقه ورزشی در ارتش در ماه رمضان برگزار می شود

سرهنگ «شهرام امید» در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری شبستان در مورد مسابقات ورزشی ارتش در ماه رمضان گفت: مسابقه فوتسال انتخاب قهرمانی ارتش برگزار شد و امشب مرحله پایانی این مسابقات برگزار و مرحله فینال این مسابقات نیز در پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

مدیر مسابقات سازمان تربیت بدنی کل ارتش افزود: در شبهای ماه رمضان زورخانه های ارتش هر شب سفره گلریزان برای کمک به نیازمندان را برگزار می کند و در حاشیه این مراسم از ورزشکاران منتخب نیز تقدیر می شود این مراسم هر ساله توسط نیروهای چهارگانه ارتش برگزار می شود.

 

سرهنگ امید با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران خانواده های ارتش در رشته های دارت، دو میدانی، بدمینتون در ماه مبارک اظهار کرد: مراسم تقدیر از خانواده های و فرزندان پرسنل نیروی هوایی نیز سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.

 

وی گفت: همچنین مراسم تقدیر از تیم فوتبال نیروی زمینی برای راهیابی به لیگ دست یک  در پادگان جی به همراه مراسم افطار برگزار می شود.

 

مدیر مسابقات سازمان تربیت بدنی ارتش ادامه داد: مسابقات ورزشی در ماه رمضان در ارتش در طول روز برگزار نمی شود بلکه جلسات برنامه های هماهنگی مسابقات آینده  ارتش در ماه رمضان برگزار و بیشتر مسابقات در قالب گروهی برگزار می شود.

 

توئیت معاون اول رئیس‌جمهوری درباره نحوه پرداخت یارانه به مردم

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏در نمایشگاه کتاب از ‎صاحب‌نظران خواستم در انتخاب یکی از دو روش زیر که امکان حمایت بیشتر از مردم را بهتر فراهم کند، دولت را کمک کنند:

١- استمرار تأمین ‎ارز با نرخ دولتی و توزیع سهمیه‌بندی و حتی ‎کوپنی کالاها

۲- آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت یارانه نقدی به مردم از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز

‏در این مدت جمع زیادی از صاحب‌نظران و اقتصاددانان در رسانه‌های مکتوب و مجازی در نقد و تأیید هر دو روش اظهار نظر کردند؛ از تمام آنان سپاسگزارم.

بدیهی است تمام نظرات پس از جمع‌بندی برای تصمیم گیری در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد. مطمئناً با همدلی و همکاری می‌توانیم شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.»

 

ره آورد سفر یک هفته ای ظریف/امید چین، هند و ژاپن به خرید نفت ایران

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان از هفته گذشته در سفری طولانی به کشورهای ترکمنستان، هند، ژاپن و چین سفر کرد و در گزارشی از این سفر خود ابراز رضایت داشته است.

 

عمده هدف سفر ظریف به کشورهایی بوده که از جمله خریداران بزرگ نفتی ایران بوده اند. هند، چین و ژاپن از دوم می اجازه خرید نفت از ایران را ندارند و تهران با اعزام ظریف به این کشورها تلاش های خود برای فروش نفت به این کشورها افزایش داده است.

 

نتیجه این گفت و گوها مشخص نیست اما ظریف از هر کدام از سفر های خود ابراز رضایت داشته است.

 

مشروح سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به این ۴ کشور به شرح زیر است:

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۲ اردیبهشت در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی - اقتصادی و در چارچوب رایزنی ها و مشورت های دو کشور، عازم عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان شد.

 

او صبح ۲۳ اردیبهشت با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهوری این کشور دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

ظهر همان روز، ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان ظهر امروز در عشق آباد دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار طولانی در خصوص طیف وسیعی از موضوعات در زمینه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر به عمل آمد.

 

عربستان با نشست مکه به دنبال متهم کردن ایران در فجیره است

«صباح زنگنه» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص درخواست پادشاه عربستان از کشورهای عربی به منظور تشکیل اجلاس فوری در مکه راجع به انفجار فجیره اظهار نظر کرد.

 

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری های اسلامی با بیان این که قطعا این نشست جزئی از زنجیره تلاش های عربستان و امارات برای ایجاد فضای تبلیغاتی و سیاسی به منظور متهم کردن ایران است، افزود: آن ها تالاش دارند بخشی از سازمان های ایرانی را در مساله انفجار در فجیره امارات مقصر نشان دهند.

 

وی یادآور شد: این تلاش های عربستان و امارات در حالی صورت می گیرد که هنوز هیچگونه اطلاعات روشنی از ماهیت حملات، ابعاد و نوع آن منتشر نشده است و باید مقامات امارات تا کنون سایر احتمالاتی که می تواند در این خصوص مطرح باشد را ارایه می کردند.

 

زنگنه تاکید کرد: تلاش عربستان با پشتوانه هزینه کردن پول و دادن امتیازات مالی به برخی از مقامات در منطقه، طبعا موافقت یا حمایت برخی از این مقامات را به دنبال خواهد داشت.

 

دیپلمات سابق کشورمان با تاکید براین نکته که احتمالات زیادی وجود دارد که عوامل این اتفاق می تواند از داخل این کشورها مانند امارات و عربستان صورت گرفته باشد، خاطرنشان کرد: این انفجار برای اهداف سیاسی خاص این کشورها صورت گرفته و حالا عربستان تلاش دارد با صرف هزینه کشورهای عربی را در متهم کردن ایران راجع به این انفجار با خود همراه سازد.

 

برداشت غرب از اظهارات پوتین درست نیست/ اروپا به وظایفش عمل کند

«سید جعفر هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان تاکید اروپایی ها مبنی بر اینکه روسیه از حمایت ایران در برجام دست کشیده است را نادرست ارزیابی کرد.

 

دیپلمات سابق کشورمان گفت: این تاکیدات اروپایی ها درست نیست زیرا حرف پوتین در کنفرانس خبری با همتای اتریشی خود این بود که ضمن محکوم کردن اروپا برای بد عهدی هایش در برجام از ایران خواست که در برجام بماند.

 

وی ادامه داد: پوتین گفته که اگر ایران برجام را ترک کند آن گاه جهانیان فراموش می کنند که آمریکا این بازی را شروع کرده است پس ایران را برای از بین رفتن برجام متهم می کنند.

 

هاشمی به اظهارات دیگر رئیس جمهوری روسیه مبنی براین که ما ماشین آتش نشانی نیستیم که همه آتش ها را خاموش کنیم اشاره کرد و افزود: وقتی پوتین می گوید آتش نشان نیستیم با اروپایی ها حرف می زند. او از چنین کلمه هایی برای منافع ملی خود استفاده کرده است. پوتین از این اظهاراتش استفاده می کند تا از اروپا امتیاز بگیرد.

 

وی دلیل این برداشت های نادرست اروپا از اظهارات پوتین را این گونه توضیح داد: اروپایی ها شرمنده هستند که نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند. در حالی که ایران هم به برجام عمل می کند و هم سالانه هزینه های فراوانی برای عدم ورود مواد مخدر و سیل مهاجرین به اروپا می پردازد آن ها از عمل به تعهداتشان در برجام سر باز می زنند.

 

ائتلاف چهار نهاد دولتی برای ارایه الگو در حوزه اشتغال در سکونتگاه های غیر رسمی کشور

«تقی رستم وندی» امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) در صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز شورای اجتماعی دومین جلسه ای است که با موضوع سکونتگاه های غیر رسمی که بهتر است از آن به محلات هدف بازآفرینی شهری یاد کنیم، برگزار شد.

 

رییس شورای اجتماعی وزارت کشور افزود: طی این جلسات دستگاه های مختلف دولتی نسبت به ماموریتی که در حوزه امدادرسانی خدمات اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی دارند، گزارش های متنوع و مفصلی را ارایه کردند؛ این گزارشات از بعد امنیت، اشتغال، آموزش، بهداشت، سلامت و مسایلی از این دست بود.

 

رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اظهار کرد: خوشبختانه به نظر می رسد یک انسجام و هم افزایی در حوزه برنامه ریزی میان تمام دستگاه ها ایجاد شده است و می توان گفت سال 98 آغاز تحول عمده در حوزه اقدامات و مداخلات دستگاه های دولتی در محلات هدف بازآفرینی شهری است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان خوزستان اردبیل قرآن ماه مبارک رمضان قرآن کریم کاغذ رونق تولید خراسان جنوبي سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در این مراسم شخصیت‌های سیاسی ترکیه به بیان نقطه نظراتشان درباره عملیات وعده صادق پرداختند.
دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: ما با نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل روبرو هستیم، آنها به روی مردم منطقه سلاح کشیدند و جوابش را از ایران دریافت کردند، ما از عزم راسخ ایران از صمیم قلب حمایت و قدردانی میکنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه گفت:ایران پاسخ خوبی به گستاخی رژیم صهیونسیتی داد و این پاسخ، حساب شده و در چهارچوب قوانین بین المللی بود، اقدام ایران قابل ستایش است و می‌تواند گام موثری در راستای شکست رژیم صهیونسیتی و آزادی مردم فلسطین باشد.
محمت سعید باز نماینده مجلس از حزب حاکم ترکیه با تشبیه رژیم صهیونسیتی به سپاه ابرهه و موشک‌های ایران به ابابیل آهنین طبق سوره فیل قرآن کریم گفت:رژیم صهیونسیتی بسان اصحاب فیل توسط ابابیل آهنین ایران به شکلی بی سابقه و در مسافتی ۱۱۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار داده شد.
میبینم که این عملیات قابل تحسین و ستایش، ترس بر دل صهیونیست‌ها انداخته و راه فراری ندارند.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم با اشاره به خویشتنداری و پاسخ متناسب ایران در برابر حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای جلوگیری از تعدی نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و دفاع از مردم و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه و پاسخگویی قاطعانه منطبق بر قوانین بین المللی تصریح می‌کند.
ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه ضمن تشکر از یاری رسانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در بحران‌های طبیعی ترکیه گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر با روابط دیرینه و نیرو‌های مسلح دو کشور نیز در برابر تهدید‌ها همواره در کنار هم بوده و همکاری و روابط خوبی دارند.
سرهنگ خلبان تورج زین الدین رایزن نظامی ایران در ترکیه با اشاره به رویکرد و نقطه نظرات مستشاران نظامی مامور در کشور میزبان درباره عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونسیتی گفت: عملیاتی که به نام وعده صادق انجام شد امروزه باعث افتخار ایران و کشور‌های مستقل دنیا است.
وی افزود: از گفته‌های نمایندگان نظامی می‌توان دریافت که عملیات وعده صادق چقدر موجب حیرت و خوشحالی کشور‌های مستقل شده است.......
مصاحبه ها:
یک - دوغو پرینچک: رهبر حزب وطن ترکیه
دو - تمل کارا ملا اوغو: رهبر حزب سعادت ترکیه
سه - محمت سعید یاز: نماینده مجلس از حزب حاکم ترکیه
چهار: تورج زین الدین: رایزن نظامی ایران در ترکیه

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اظهارات جنجالی کسری ناجی درباره ارتش اسرائیل
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی