Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دولت به جای صحبت کردن و صرف انرژی در مورد تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بهتر است به دنبال راهکار‌هایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و واردات و صادرات باشد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به معایب تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن، اظهارداشت: در یک مقطع زمانی دولت وقت به دنبال این بود که وزارت بازرگانی و صنعت و معدن را جدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان اکثر فعالان اقتصادی معتقد بودند این تفکیک به نفع کشور نیست، زیرا سابقه نشان داده وزارت بازرگانی یک وزارتخانه‌ی بزرگ با شرکت‌ها و زیر مجموعه‌های عریض و طویل خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز هم مدتی است تفکیک این دو وزارتخانه بر سر زبان‌ها افتاده که باز هم مخالف هستیم، زیرا ادغام این دو وزارت خانه به این دلیل صورت گرفت که هم هزینه‌های دولت و نیروی انسانی کاهش پیدا کند و هم اینکه چابکی و هماهنگی در اتخاذ تصمیمات و اقدامات اقتصادی دولت بیشتر شده و تناقضات و تعارضات بین تولید و تجارت به حداقل برسد و این همان تجربه کشور‌های موفق‌تر از ما بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این موضوع که جداسازی تاثیر ویژه‌ای در تنظیم بازار ندارد، گفت: باید مدیریت دولت در بخش‌های اقتصادی بهبود پیدا کرده و هماهنگ‌تر شود و دولت به جای صحبت کردن و صرف انرژی در مورد تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بهتر است به دنبال راهکار‌هایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و واردات و صادرات و مسایل ارزی و تامین مالی بنگاه‌ها باشد. اصرار بر این کار جز اتلاف منابع مالی و وقت کشور و اضافه شدن هزینه‌های جاری دولت عایدی نخواهد داشت.

وی افزود: شنیده ام که برخی منتقدین دولت می‌گویند، چون دولت در برطرف کردن مشکلات اقتصادی ناتوان است، با این تفکیک می‌خواهد تا مدتی فکر‌ها را درگیر وزیر و وزارتخانه جدید کند و مطالبه گری مردم از دولت کاسته شود! هر چند با این نگاه چندان موافق نیستم، ولی معتقدم در این مقطع زمانی نباید با به هم ریختن ساختار‌های فعلی، وقت را تلف کرد، ولی می‌توان با بازبینی جدی در فرآیند‌ها و بروکراسی اداری حاکم بر ادارات متولی اقتصاد و اصلاح شیوه تصمیم گیری و نحوه انجام کارها، هم در تصمیم گیری‌ها همگون‌تر و چابک‌تر عمل کرد و هم در این وانفسای کمبود درآمد‌های کشور، خرج بیهوده برای بیت المال نتراشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس خانه صنعت تفکیک صمت تامین مالی بنگاه ها متولی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان پیشرفت در همراهی سرلشکر رحیم صفوی با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست؛ ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را جزو افتخارات مهندسی ایران دانست و گفت: برای احداث این پالایشگاه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر کابل کشی و ۶.۵ میلیون اینچ جوشکاری انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران گفت: بندر شهید رجایی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU ظرفیت کانتینری دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار TEU از آن توسط دولت سیزدهم ایجاد شده است ضمن اینکه عملیات توسعه بندر و اضافه‌کردن ۲ هزار ۴۰۰ هکتار دیگر به پس‌کرانه آن نیز آغاز شده است.

دوستی با اشاره به تولید ۴.۵ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان از آغاز احداث واحدهای جدید به ظرفیت ۱۰ میلیون تن در استان هرمزگان خبر داد و عنوان‌کرد: میانگین پیشرفت این واحدها که در دولت سیزدهم آغاز شده‌اند ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: در واحدهای جدید فولادسازی تلاش کرده‌ایم تولیدات منطبق با نیاز صنایع پیشران استان همچون کشتی‌سازی باشد.

استاندار هرمزگان ظرفیت پالایش را دیگر مزیت نسبی استان دانست و عنوان‌کرد: در حال حاضر یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشی داریم و یک میلیون بشکه نیز ظرفیت جدید در دست احداث است.

دوستی با اشاره به ورود استان به زنجیره ترکیبی شیمی و معدن را جزو اولویت‌های اصلی هرمزگان برشمرد و گفت: در این زنجیره تلاش می‌کنیم تا کشور را از واردات کودهای فسفاته بی‌نیاز کنیم.

وی در گریزی به مزیت‌های شیلاتی استان نیز گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان از ۵ هزار تن در ابتدای دولت به ۱۶ هزار تن رسیده است و ۱۱ هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شده است‌.

کد خبر 6088087

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است