Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:33:11 GMT

خطرات ژل های به کار رفته برای ناخن

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۲۱۳

خطرات ژل های به کار رفته برای ناخن

ژل‌هایی که برای مانیکور ناخن استفاده می‌شود به‌سرعت خشک‌شده و با مقاومت در برابر خراش و خراب شدن، عمر طولانی‌تری نسبت به رنگ‌های نقاشی دارند.

بااین‌حال، این ابزار براق ممکن است با خطراتی مانند عفونت پوست پیری و یا سرطان پوست همراه شوند.

اما به گفته دکتر کریس آدیگون متخصص پوست از «چپل هیل» در کارولینای شمالی، به دلیل تنوع استفاده از روش‌های مختلف برای مانیکور کردن ناخن توسط سالن‌های آرایشی نمی‌توان به‌صراحت از احتمال بروز سرطان پوست در این مراکز صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر مطالعات علمی درباره ژل مانیکور کم است و تکنیک‌های مورداستفاده توسط سالن‌های زیبایی بسیار متنوع است که این مسئله تحقیق روی موضوع را دشوار می‌کند.

اما به‌هرحال متخصصان توصیه می‌کنند برخی اقدامات احتیاطی در جهت حفاظت از پوست حین مانیکور کردن باید رعایت شود.

گفته می‌شود از لامپ‌های ال‌ای‌دی برای ژل‌های مانیکور استفاده می‌شود که حاوی پرتو فرابنفش UVA است. درحالی‌که اشعه UVB باعث سوختگی (شبیه آفتاب‌سوختگی) می‌شود، پرتو UVA مسئول پیری، تخریب پوست و سرطان پوست شناخته می‌شود.

ازآنجایی‌که یک استاندارد واحد در سالن‌های زیبایی برای استفاده از ژل مانیکور دیده نمی‌شود، به‌سختی می‌توان قضاوت واحدی در این زمینه داشت.

از سوی دیگر اطلاعات ما درباره سرطان پوست مربوط به خورشید است نه ال‌ای‌دی ها. حتی فاصله و میزان تابش نور ماوراءبنفش نیز می‌تواند در نتیجه‌گیری ما مؤثر باشد.

بنابراین توصیه می‌شود تا رسیدن به تحقیقی جامع، از دستکش ناخن و یا کرم‌های ضد آفتاب برای ممانعت از سرطانی شدن پوست استفاده شود.

دکتر آدیگون توصیه می‌کند سایر قسمت‌های پوست با هر وسیله‌ای پوشانده شود تا پرتو فرابنفش به آن نخورد. به گفته وی کرم‌های ضد آفتاب اغلب تا 20 دقیقه اول جواب می‌دهند و بعد نه!

البته کرم‌های ضد آفتاب با اشعه خورشید استانداردسازی شده‌اند ولی لامپ‌های UVA که اشعه بالاتری از خورشید را منتشر می‌کنند، متفاوت بوده و ممکن است تأثیر منفی بیشتری داشته باشند.

برخی متخصصان به‌جای لامپ ال‌ای‌دی، چسب را پیشنهاد می‌کنند تا خطر اشعه از بین برود.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناخن سرطان پوست لاک ناخن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند

انتخاب نادرست تشک می‌تواند منجر به مشکلات و آسیب‌هایی شود. در صورتی که دچار عارضه دیسک کمر هستید، پیشنهاد میشود تشک مناسب برای دیسک کمر را تهیه کنید. در این مطلب به برخی از آسیب‌ ها و ضررهای انتخاب تشک نامناسب اشاره می‌کنیم:

دردهای عضلانی و اسکلتی

تشک نامناسب می‌تواند باعث درد در عضلات، مفاصل و ستون فقرات شود. عدم پشتیبانی کافی از بدن می‌تواند منجر به خم شدن ستون فقرات و درد در ناحیه کمر شود. تشک‌های خیلی سفت می‌توانند باعث درد در عضلات شانه و گردن شوند. تشک‌های بسیار نرم ممکن است باعث انحرافات در قرار گرفتن استخوان‌ها شده و به کمردرد، دردهای مفصلی و سایر مشکلات مربوط به ناتوانی موقت یا دائمی منجر شود. تشک طبی به دلیل انعطاف‌پذیری و پشتیبانی مناسب از بدن، برای افرادی که مشکلات سلامتی مانند درد کمر و... دارند پیشنهاد میشود.

مشکلات سلامتی دیگر

تشک نامناسب می‌تواند باعث سردرد و خستگی شود. عدم خواب کافی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و دیابت را افزایش دهد و به طور کلی اثرات منفی متعددی بر سلامتی شما داشته دارد.

آلرژی‌ها و حساسیت‌ها

مواد استفاده شده در تشک ‌ها می‌توانند باعث بروز حساسیت‌ها و آلرژی‌های پوستی شوند. این مسئله به خصوص برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ها

تشک‌ های نامناسب می‌توانند محیطی را برای رشد باکتری‌ها فراهم کنند. این مسئله می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی و تنفسی منجر شود.

کاهش عمر مفید تشک

استفاده از تشک‌ های نامناسب که مواد و ساختار نامناسبی دارند، می‌تواند باعث فرسایش زودرس تشک شده و همچنین کیفیت خواب را کاهش دهد. زودتر از تشک های باکیفیت فرسوده میشوند، به دلیل کیفیت پایین مواد به کار رفته در این تشک ها، به راحتی پاره می شوند یا تغییر شکل می دهند.

توجه به نیاز های خود

تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد و انتخاب بهترین گزینه می تواند دشوار باشد. با این حال، با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی می توانید تشکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. نوع تشکی که برای شما مناسب است بستگی به وضعیت جسمی شما دارد. به عواملی مانند وزن و مشکلات سلامتی توجه کنید. اگر کمردرد دارید، به تشکی نیاز دارید که ستون فقرات شما را در حالت خنثی نگه دارد و از کمر شما پشتیبانی کند. تشک های فنری با بالشتک فوم یا تشک های مموری فوم می توانند گزینه های خوبی باشند. همچنین اگر آلرژی دارید، به تشکی نیاز دارید که ضد آلرژی باشد.

عدم گردش هوا

تشک های نامناسب مانع از گردش هوا میشوند. این امر می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد بدن، تعریق و ایجاد بوی نامطبوع در تشک شود و در نتیجه رطوبت ناشی از تعریق می تواند باعث رشد کپک در تشک شود.

راهکارهایی برای انتخاب تشک مناسب

شرایط گارانتی را بررسی نمایید و به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که چه چیزی را پوشش می دهد و چه چیزی را پوشش نمی دهد. مطمئن شوید که معتبر است و سابقه خوبی در ارائه خدمات گارانتی داشته باشد. با توجه به اینکه انتخاب تشک مناسب بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد، می‌توانید با رعایت چند راهکار موثر، تشکی را که بهترین تطابق را با شرایط شما دارد، انتخاب کنید.

اولین گام در انتخاب تشک مناسب، در نظر گرفتن ابعاد آن است. باید ابعاد مورد نظر برای تشک را بررسی کنید؛ آیا به یک تشک تک نفره یا دو نفره نیاز دارید؟ نوع تشک نیز بسیار مهم است. انواع مختلفی از تشک‌ها وجود دارد، از جمله تشک‌های فنری، فومی و... نوعی را انتخاب کنید که برای وزن و شرایط جسمانی شما مناسب باشد. از دیدگاه سلامتی نیز باید به این موضوع توجه کنید که تشک مناسب باید از قسمت‌های مختلف بدن، از جمله کمر، گردن و مفاصل، به درستی پشتیبانی کند. همچنین، مطمئن شوید که تشکی که انتخاب می‌کنید، مقاوم و با دوام باشد و در نهایت، پیش از خرید، تست و بررسی تشک مورد نظر را انجام دهید.

با این راهکارها، می‌توانید تشکی را که بهترین تطابق را با نیازها و ترجیحات شما دارد، انتخاب کنید و خوابی پر از آرامش را تجربه کنید. قبل از خرید تشک، حتماً آن را امتحان کرده و مطمئن شوید که به اندازه کافی سفت یا نرم باشد. به جنس تشک نیز توجه کنید. تشک‌های فوم، مموری فوم و فنری هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. پس حتما به به نیازهای خود توجه کنید. اگر مشکلات سلامتی خاصی دارید، باید تشکی را انتخاب کنید که به طور خاص برای رفع آن مشکل طراحی شده باشد. انتخاب تشک مناسب می‌تواند به شما در داشتن خوابی راحت و باکیفیت و حفظ سلامتیتان کمک کند.

جمع بندی

تشک نامناسب می‌تواند باعث ناراحتی و عدم آسایش در طول شب شود و خواب شما را دشوار کند. عدم تناسب تشک با دمای بدن می‌تواند باعث تعریق و گرمازدگی در طول شب شود. تشک‌های خیلی نرم می‌توانند باعث فرو رفتن بدن در تشک شوند و ستون فقرات را در وضعیت نامناسبی قرار دهند. تشک‌ های نامناسب می‌توانند عمر کوتاهی داشته باشند و نیاز به تعویض زودهنگام دارند. انتخاب تشک مناسب اولین قدم برای داشتن خوابی راحت و آسوده است. به نیازهای خود توجه کنید، وضعیت خواب، وزن و مشکلات سلامتی خود را در نظر بگیرید و در نهایت تشکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و خوابی راحت و آسوده را برای شما فراهم کند.

شرکت تولیدی برن با ۲۵ سال سابقه ی درخشان در زمینه ی تولید بهترین و با کیفیت ترین تشک های طبی، طبی فنری و کالای خواب همواره می کوشد که با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا محصولات جدید و بدون رقیب را برای مشتریان خود فراهم کند. در ضمن این شرکت نماینده ی انحصاری چندین برند اروپایی و آمریکایی نیز بوده است که با گردآوری بهترین های روز دنیا آماده ی خدمات رسانی به مشتریان عزیز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897803

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • الو؟ من یک نوجوانم!
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند
  • سیل دبی و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان + عکس
  • مراقب بیماری‌ها با منشأ اشعه رادیواکتیو باشیم