Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@06:21:56 GMT

حذف ظروف پلاستیکی از دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۳۷۶

حذف ظروف پلاستیکی از دانشگاه‌ها

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبر داد: بر اساس بخشنامه ای که به دانشگاه ها ابلاغ شد، تمام ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باید تا پایان سال 99 از گردونه مصرف دانشگاه ها حذف شود.

جمشید اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در راستای ابلاغ سیاست‌ های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ‌ها و موسسه های آموزش عالی، پژوهشی حتی پارک‌ های علم و فناوری، بر استفاده از ظروف شیشه ای یا کاغذی به جای ظروف پلاستیکی تا پایان سال 99 توصیه تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این سیاست در قالب یک بخشنامه به دانشگاه ها ابلاغ شد، اظهار کرد: استفاده از ظروف کاغذی و شیشه ای به جای ظروف پلاستیکی به منظور حفظ محیط زیست و سلامت دانشگاهیان است.

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم، تاکید کرد: به زودی کلاس های آموزشیِ مرتبط با حفظ محیط زیست و حذف ظروف یکبار مصرف برای دانشگاه ها و دانشجویان برگزار می شود تا موفقیت در این طرح تضمین شود.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه با ابلاغ این بخشنامه به دانشگاه ها تاکید کرد که تمام مراکز آموزش عالی کشور با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش و حذف تدریجی تمامی ظروف پلاستیکی و بطری‌های آب آشامیدنی در تمام ساختمان‌ها اعم از غذاخوری‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، کوی اساتید و مهمانسراها اقدام کنند.

وی در این بخشنامه ضمن قدردانی از دانشگاه‌هایی که تاکنون اقدام‌های مناسبی در این مسیر انجام داده‌اند از سایر دانشگاه‌ها درخواست کرد با استفاده از روش‌های جایگزین سازگار با محیط زیست، ضمن رعایت استانداردهای بهداشتی لازم، در این حرکت سهیم باشند.

این بخشنامه در قالب اجرای مدیریت سبز به دانشگاه ها ابلاغ شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظروف پلاستیکی وزارت علوم دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 لیست دانشگاه‌های مجاز کشور / مدرک کدام دانشگاه‌ها اعتبار ندارد!

دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لیست دانشگاه‌های مجاز کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم اعلام کرد: پیرو پیگیری و تماس مکرر متقاضیان و نگرانی خانواده‌های آنان درخصوص مؤسسه بدون مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باعنوان «دانشگاه بین‌المللی زاگرس به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی» که در فضای مجازی با آدرس https://ziu.university/fa و آدرس portal.prfa.org.ir با عناوین "پردیس بین‌الملل البرز" و "پردیس رسا فنون البرز" و به استناد شماره مجوز ۲۷۷۹۲۰-۲۴-۲ که مربوط به مجوز تمدید موافقت اصولی مؤسسه آموزش عالی آزاد تلاشگران واقع در تهران که برای فعالیت در زمینه حقوق، کسب و کار و حقوق شهروندی تا پایان سال ۱۴۰۱ است، فعالیت می‌کند. لذا استفاده از مجوز صادر شده که هیچ ارتباطی با آدرس‌های مجازی ذکر شده در بالا ندارد فاقد وجاهت قانونی است.

اسامی دانشگاه‌های دولتی، وابسته و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، دانشکده‌ها، آموزشکده‌ها، مجتمع‌های آموزش عالی، مدارس عالی و مراکز آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از این لینک مشاهده کنید.

صرفاً مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات یادشده که مصوب شورای گسترش آموزش عالی بوده و از طریق آزمون سراسری (توسط سازمان سنجش آموزش کشور) و آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب مراجع ذی صلاح پذیرفته شده باشند مورد تأیید است.

کد خبر 744073

دیگر خبرها

  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • فعالیت ۴۴ هسته و واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  • آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم ؛ ۱۵ اردیبهشت
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  • مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم منصوب شد
  •  لیست دانشگاه‌های مجاز کشور / مدرک کدام دانشگاه‌ها اعتبار ندارد!