Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلت قطار‌های مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شهرام آدم نژاد در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پس از هماهنگی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم افزایش قیمت بلیت قطار اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تقاضا از سوی شرکت‌های ریلی در این حوزه زیاد بود و با توجه به افزایش هزینه‌ها مقرر شد، پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطار به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد، البته سعی کرده‌ایم، در مسیر‌های پرتقاضا این رقم کمتر باشد.

 تصمیم‌گیری برای قیمت بلیط اتوبوس‌های عادی در ستاد تنظیم بازار

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه جابه‌جایی مسافر جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضا است و برای اتوبوس‌های غیرویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع‌بندی هستیم.

 قیمت بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا

آدم‌نژاد بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نرخ‌گذاری بلیت مسافری بر اساس قواعد عرضه و تقاضا است.

وی افزود: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است.

 ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت از دیروز ذیل معاونت حمل‌ونقل شد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت کامیون‌ها اظهار داشت: از روز گذشته ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت ذیل معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شد و البته هنوز در این حوزه تصمیمی اتخاذ نشده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کاهش سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها بیان کرد: در ابتدا قرار بود در سیستم توزیع سوخت بر اساس نیاز به خودرو‌ها سوخت اختصاص یابد که سوخت پایه و همچنین عملکردی اختصاص یافت و برنامه این بود که به تدریج این سوخت کاهش یابد که این تصمیم درستی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت بلیط قطار افزایش قیمت بلیط قطار ترابری ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان

ایسنا/اردبیل معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل از تخفیف ۱۵ درصدی تولیدات صنایع دستی در تعطیلات نوروزی و تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

توحید دلاور قوام ۸ فروردین در بازدید از بازارچه دائمی صنایع دستی اردبیل گفت: باهدف معرفی و عرضه مستقیم تولیدات متنوع صنایع دستی برای گردشگران نوروزی، در تمامی شهرستان های استان بازارچه های موقت صنایع دستی برپا شد که مورد استقبال مسافران واقع شد.

معاون صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: تمامی تولیدات صنایع دستی در سراسر استان از تخفیف ۱۵ درصد برخوردار هستند و این تخفیف ها از امروز شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت .

دلاور قوام افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل بدلیل برخورداری از مواهب متعدد گردشگری همواره یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور است، برپایی بازارچه ها و ارائه مشوق ها برای تولیدات صنایع دستی می تواند در عرضه این محصولات و همچنین معرفی فرهنگ اصیل منطقه موثر باشد.

وی ادامه داد : این استان با ۶۰ رشته فعال یکی از استان های پیشرو در حوزه صنایع در کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافرین با قطار
  • تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟