Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به رکود بخش مسکن و کاهش ساخت و ساز در چند سال اخیر متاسفانه تولید عرضه بسیار کم تر از تقاضاست و این مسئله یکی از عوامل رشد قیمت‎ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شهریاری رئیس صنف بنگاه داران و مشاورین املاک استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛عنوان کرد: متاسفانه رشد مسکن  نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد برآورد می شود و این افزایش قیمت تاثیر منفی زیادی بر قدرت و توانایی  خریداران گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری در مورد بازار عرضه و تقاضا بیان کرد: با توجه به رکود بخش مسکن و کاهش ساخت و ساز در چند سال اخیر متاسفانه تولید عرضه بسیار کم تر از تقاضا است و این مسئله یکی از عوامل رشد قیمت‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دلالان و واسطه‌ها بدون پرداخت مالیات و سایر هزینه‌ها سود زیادی از افزایش قیمت ها می برند تصریح کرد: دلالان و واسطه ها در این میان با سوء استفاده از سایت ها و ایجاد فضای روانی و قیمت های کاذب تحصیل سود می نمایند.

رئیس صنف مشاورین املاک استان در خصوص نقش سایت ها در افزایش قیمت ها اظهار داشت: متاسفانه سایتی که مرکزیت آن در تهران است باعث ایجاد تورم و حباب در قیمت املاک سراسر کشور گردیده که لازم است دست اندرکاران چاره ای بیاندیشند.

شهریاری  در رابطه با مسکن مهر افزود: مسکن مهر بسیاری از متقاضیان دارای خانه شده اند اما از کیفیت ساخت و مصالح گله مند هستند.

وی در خصوص مقاوم سازی خانه های قدیمی بیان کرد: متاسفانه به مقاوم سازی خانه های قدیمی  توجه چندانی نمی شود و بیشتر اقداماتی که صورت می گیرد درخصوص زیبا سازی و نما سازی خانه ها است .

رئیس صنف مشاورین املاک استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش قدرت خرید زوج های جوان اکثرا اجاره نشین هستند و تعداد زیادی ممکن است در میان سال توانایی خرید مسکن را پیدا کنند

شهریاری در خصوص افزایش قیمت اجاره بها  در استان افزود: مبلغ رهن و اجاره نسبت به نرخ تورم افزایش چشمگیری داشته و نسبت به سالهای قبل رشد بسیار زیادی را شاهد بوده است وی در ادامه در پایان عنوان کرد: در شهر کرمان اکثریت ساخت و سازها خصوصی است و در مواردی تعاونی های مسکن اقدام به ساخت و ساز می نمایند

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)

بازار عرضه «فایل فروش آپارتمان» در شروع ماه دوم از سال 1403، با یک تغییر محسوس نسبت به فروردین روبه‌رو شده است؛ افزایش نسبی فروشنده‌‌‌ها.

به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از بازارهای آنلاین معاملات مسکن در شهر تهران حاکی است، برخلاف هفته‌‌‌های ابتدای سال‌جاری که در برخی از محله‌‌‌های انتخابی متقاضیان خرید آپارتمان، فایل عرضه وجود نداشت و در دیگر محله‌‌‌ها، تعداد فایل‌‌‌ها بسیار ناچیز بود، در حال حاضر نبض عرضه تغییر کرده است.

بازار مسکن به شکل سنتی در شروع هر سال با کاهش شدید عرضه فایل روبه‌رو می‌شود به‌طوری که مالکانی که قصد فروش آپارتمان دارند منتظر رصد چشم‌‌‌انداز قیمت‌ها و متغیرهای موثر بر نبض مسکن می‌‌‌مانند و در میانه بهار به تدریج وارد بازار می‌‌‌شوند. امسال اما علاوه بر این رفتار سنتی، دو متغیر بیرونی بسیار موثر بر نبض قیمت مسکن، در وضعیت بسیار خاص قرار گرفت.

این دو متغیر شامل ریسک‌‌‌ غیراقتصادی مرتبط با اوضاع منطقه –تنش‌‌‌های سیاسی حوزه بین‌الملل همچون جنگ- و همچنین نوسانات نرخ دلار بود.

بازار مسکن طی ۶سال گذشته همواره تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی بوده و تغییر جهت وضعیت این متغیرها یا تشدید نوسانات آنها، ابتدا روی رفتار تقاضای سرمایه‌‌‌ای ملک و سپس روی سمت عرضه و قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

 از وضعیت کنونی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران و بیش از ۱۰۰محله شهر حاکی است، در حال حاضر میانگین قیمت پیشنهادی فروشنده‌‌‌ها برای واحدهای مسکونی با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و عمربنای ۸ سال، رقمی معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در هر مترمربع است.

در اولین هفته‌‌‌کاری بازار مسکن ۱۴۰۳، در همین ستون، گزارشی از وضعیت فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب ۲۲ منطقه تهران به چاپ رسید که در آن زمان، میانگین قیمت پیشنهادی در فایل‌‌‌های آپارتمانی، ۸۴ میلیون تومان در مترمربع برآورده شده بود.

به این ترتیب تورم در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان طی این مدت حدود ۳‌درصد است.

با این حال، برحسب حجم عرضه و مقایسه آن با حجم تقاضای خرید در بازار فروردین، «قیمت قطعی در معاملات انجام شده»، احتمال خیلی زیاد با «قیمت پیشنهادی» تفاوت داشته است و حتی تورم مسکن نیز نرخ دیگری می‌تواند باشد.

هنوز بانک مرکزی گزارش معاملات مسکن فروردین که «قیمت قطعی» از آن استخراج می‌شود را منتشر نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند