Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی خبر داد: هنرمندان کلانشهر شهر با رایزنی های انجام شده توسط شهرداری شیراز راهی شهرهای «نانجینگ» و «شانگهای» چین می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا دهقانی» امروز (یکشنبه 29 اردیبهشت) در جمع خبنگاران از اعزام هنرمندان شیرازی به شهرهای «نانجینگ» و «شانگهای» چین با رایزنی های شهرداری شیراز خبر داد و گفت: اعزام هنرمندان به شهرهای دوست و خواهرخوانده در راستای افزایش مراودات فرهنگی و هنری و ارتقای دیپلماسی شهری است و شهرداری شیراز نیز در راستای توسعه این وجه از دیپلماسی تمام تلاش خود را به کار  می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: اجرای برنامه های فرهنگی در سایر شهرهای جهان و میزبانی شیراز از این گونه برنامه ها سبب افزایش درک فرهنگی و گسترش همکاری های 2 جانبه می شود و در این راستا تلاش می کنیم تعامل بین شهرداری شیراز و سایر شهرها با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش یابد.

 

وی اعزام هنرمندان را نمود عینی و عملی تبادلات فرهنگی و از جمله نتایج پیمان های خواهرخواندگی و دوستی با سایر شهرهای جهان عنوان و بیان کرد: در نخستین گام «استاد عبدالعلی قصردشتی» از هنرمندان برجسته عرصه مجسمه سازی به شهر «نانجینگ» چین که از شهرهای خواهرخوانده شیراز است، اعزام می شود.

 

دهقانی با بیان اینکه شهرداری «نانجینگ» به منظور احداث پارک بین المللی دوستی این شهر از هنرمندان شهرهای خواهرخوانده دعوت کرده تا آنها المانی را با الهام از فضای شهری نانجینگ طراحی کنند، خاطرنشان کرد: مقرر شده «استاد قصردشتی» نیز مجسمه ای را با الهام از فضای این شهر و با بهره گیری از پیش زمینه ذهنی شهر شیراز طراحی کند.

 

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با یادآوری میزبانی شهرداری شیراز از هیاتی از موزه «هنرهای شانگهای چین»، بیان کرد: این میزبانی زمینه ساز توسعه همکاری های فرهنگی و هنری بیشتر بین شیراز و شانگهای و دعوت از «استاد علی اصغر تجویدی» هنرمندان بنام عرصه نگارگری ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا شانگهای و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان هنر در دانشگاه این شهر شد.

 

وی اظهار کرد: در این راستا «استاد علی اصغر تجویدی» به عنوان تنها هنرمند ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی هنرهای زیبا و سنتی شانگهای از طرف شهرداری شیراز به این شهر اعزام می شود و آثار وی در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

 

دهقانی توسعه دیپلماسی شهری را از رویکردهای مهم اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی فضای سیاست بین الملل، دیپلماسی شهری می تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی شهرهای جهان به کار گرفته شود، دیپلماسی شهری زمینه ساز انتقال دانش و تجربیات، رونق سرمایه گذاری و توسعه گردشگری، اجرای پروژه های مشترک با محوریت توسعه شهری و ارتقای سطح زندگی شهروندان است.

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کریم خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي قرآن اردبیل سبک زندگی اسلامی سوره مهر مسجد ماه مبارک رمضان توسعه روابط بین الملل شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران از دو پروژه عمرانی شهرداری شیراز

خبرنگاران شیراز در شامگاه روز شنبه از دو پروژه بزرگ پارک آبی بزرگ شیراز با متراژ ۶۰ هزار متر مربع و همچنین آکواریوم شیراز در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع که به همت شهرداری شیراز به صورت شبانه روز در حال کار می باشد تا جهت رفاه حال شهروندان شیراز به عنوان نقطه گردشگری در آینده نزدیک به بهره برداری برسد بازدید کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072177 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد
  • نرخ هر کورس کرایه تاکسی در شیراز ۶ هزار تومان شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • بازدید خبرنگاران از دو پروژه عمرانی شهرداری شیراز