Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان شهرود امیر انتخابی با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی گیلان، اداره کل بنادر و دریانوردی و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر انتخابی هدف از تنظیم این تفاهم نامه را تحکیم همکاری‌های مشترک با استفاده متقابل از دانش، تجربیات متخصصان و امکانات و تجهیزات یکدیگر عنوان کرد و گفت: شناسایی و ثبت آثار به جا مانده از پیشینه دریانوردی در سواحل استان گیلان مهمترین اولویت و دغدغه ما در این تفاهم نامه است.

وی افزود: در جهت تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل استان گیلان و اجرای پروژه‌های پژوهشی- کاربردی مشترک و به منظور کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از موازی کاری‌ها و در نهایت ارتقای بهره وری این تفاهم نامه به امضا رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان، اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد موزه تخصصی دریایی و معرفی محوطه‌های تاریخی مرتبط با فعالیت‌های دریایی – تاریخی استان و در نهایت همکاری در مطالعه، شناخت و معرفی آن به عموم مردم از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این همکاری سه جانبه است.

کد خبر 4620920

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اظهار کرد: ۳۳ قلم شیء تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان اشیای عتیقه کشف و توقیف شد.

ولی جهانی امروز، ۲۶ فرودین ماه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با همت کلانتری ۱۱ شهر رودبار ۳۳ قلم شیء تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان اشیای عتیقه کشف و توقیف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با قدردانی از کوشش‌های بی‌دریغ مجموعه فراجا به منظور صیانت و حراست از مواریث ارزشمند فرهنگی افزود: انواع مهره، سنگ، ظرف سفالی با قدمت هزاره اول، مهر و جامهری، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت از جمله اشیای مکشوفه توقیفی بوده است.

جهانی با بیان اینکه حراست و مراقبت از آثار تاریخی وظیفه‌ی فرد فرد آحاد جامعه است از تمام مردم و علاقه‌مندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه قاچاق اشیای عتیقه مراتب را به نزدیکترین واحدهای میراث فرهنگی در سطح استان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • خیران فارسی پای کار توسعه سلامت
  • خیران تأمین سلامت فارس در یک سال اخیر ۱۳۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند