Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:07:41 GMT

اراده ترکیه در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قوی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۵۵۴

اراده ترکیه در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران قوی است

تهران- ایرنا- سفیر آنکارا در تهران با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت: اراده ترکیه در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران همیشه قوی بوده است.

بر اساس اعلام روز یکشنبه میراث آریا، «دریا اورس» در دیدار با رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری افزود: در ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و با کاهش موانع، بدون شک سرمایه‌گذاران ترکیه علاقمند به حضور در بازار اقتصادی ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اورس اضافه کرد: سال گذشته ورود گردشگران ایرانی به ترکیه 18 تا 20 درصد کاهش یافت، در حالیکه وزارت گردشگری ترکیه هدف‌گذاری خود را برای سال 2019، 40 میلیون گردشگر قرار داده است.
سفیر ترکیه در ایران گفت: گردشگری باعث شناخت واقعی و دور از کج‌بینی‌های مردم کشورها از یکدیگر می‌شود، مردم ترکیه شناخت کافی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های ایران ندارند و این خلأ باید با استفاده از تبلیغات مناسب برطرف شود.

** معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به کشورهای همسایه
علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این دیدار افزود: ایران تنوع آب و هوایی، طبیعت، تاریخ، امکانات بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی و زیارتی دارد و می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران با سلایق مختلف باشد.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری رشد خوبی داشته و منجر به افزایش تعداد هتل‌ها در ایران شده است، همچنین بوم‌گردی‌ها در مناطق مختلف ایران راه‌اندازی شده و پذیرای گردشگران هستند.
معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: معرفی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری ایران به مردم دنیا به ‌ویژه کشورهای همسایه در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است.
مونسان اضافه کرد: صنایع‌دستی متنوع و زیبای ایران با توجه گردشگران روبرو شده، ما تلاش کردیم صنایع‌دستی را با حفظ اصالت، کیفیت و زیبایی، کاربردی کنیم.
فراهنگ**3377**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري سفير تركيه در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ پرداخت شد.   مصطفی هادی شاه‌وردی افزود: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره ۱۸ برای ۱۷۷ طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۱۴ طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت شده است.   او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ لیست ۷۵۰ هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی