Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چند روزی است که بحث فیش‌های حقوقی که مربوط به معلمانی است که سال ۹۷ از طریق ماده ۲۸ جذب شدند و یا دانشجو معلم بودند، موضوع روز است. فیش‌های حقوقی که خبری از اضافه شدن مبلغ ۴۰۰ هزار تومانی نبود.

بلافاصله معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفتگویی اعلام کرد که بحث افزایش حقوق یکی از تکالیف دولت است و سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی بر اساس قوانین ذیربط سالانه بخشنامه افزایش حقوق را تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در مصوبه مربوط آمده این است که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق خاص نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است و به معلمان ماده بیست و هشتی و دانشجو معلم‌ها تسری پیدا نکرده است. اگر هر مرجع دیگری چون مجلس ایرادی به مصوبه دولت دارد باید آن را با دولت حل و فصل و بررسی کند، اگر تشخیص دادند مصوبه باطل است، بخشنامه اصلاحی می‌آید و اگر هم که مصوبه درست بود، همان عملی می‌شود. این امر باید توسط مراجع ذیربط پیگیری شود.

و حتی درباره این موضوع که دانشجو معلمان در احکامشان نوع استخدام پیمانی ذکر شده و باید مشمول این قانون شوند نیز تاکید کرده بود دانشجو معلم‌ها نیز در حال تحصیل هستند و کارمند رسمی نیستند، بنابراین حقوقی که برایشان مقرر می‌شود بر اساس قانون متعهدین خدمت است. مصوبه‌ای که آمده افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی را به این گروه‌ها تسری نمی‌دهد.

حال حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس خبر از این می‌دهد که در جلسه امروز فراکسیون ولایی مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی دانشجو معلمان قطعی شد و این فراکسیون مستنداتی قانونی ارائه کرده است تا وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش نسبت به این افزایش حقوق متقاعد شوند.

وی گفت: در جلسه امروز آموزش و پرورشی‌ها نسبت به تصحیح حقوق دانشجو معلمان متقاعد شدند و قرار شد هر چه زودتر این افزایش حقوق اعمال شود. وزیر آموزش و پرورش و معاون ایشان قول دادند که هر چه زودتر برای دانشجو معلم‌ها قانون اعمال شود.

نکته قابل تأمل در این میان این است که اگر به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش، این وزارتخانه در حال اجرای یک مصوبه قانونی بوده و نظر وزارتخانه بر کاهش این حقوق نبوده است که در این صورت قانع شدن وزرات آموزشش و پرورش برای پرداخت این حق وجاهت قانونی ندارد و مجلس باید مصوبه را اصلاح و با دولت مذاکره کند مگر اینکه از ابتدا خوانش قانون توسط وزارتخانه این مشکل را ایجاد کرده است که در این صورت بیش از سوال جای تعجب خواهد داشت.

کد خبر 4620885 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد بطحایی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر دریافتی ماهیانه کارمندان دولتی ۷۰ میلیون شد

طبق مصوبه دولت سقف خالص پرداخت ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، به تصویب دولت رسید.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

سقف خالص پرداخت ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان تعیین شد.

کد خبر 740005

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • حداکثر حقوق ماهیانه کارمندان دولتی ۷۰ میلیون شد
  • حداکثر دریافتی ماهیانه کارمندان دولتی ۷۰ میلیون شد
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند