Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار، علیرضا لطفی جوانی اهل شهر خورزوق برخوار، مقام نایب قهرمانی جهان در مسابقات اختراعات و نو آوری در شهر زاگرب کرواسی( agro arca2019) را به دست آورد.

این مسابقات در تقویم سالانه (ifia) فدراسیون جهانی مخترعین برگزار می شود که بیش از صد کشور دنیا معمولا در این رقابت ها به مدت سه روز ایده ها و نو آوری های خود را به رقابت و نمایش می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوان برخواری با همکاری و راهنمایی محسن فرنگی و کشف استعدادهای منطقه در زمینه نوآوری با حمایت فدراسیون مخترعین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون جهانی برای این مسابقات معرفی و با کسب مدال نقره در این رقابت ها باعث سربلندی خود و شهر خورزوق در زاگرب کرواسی شد.

به سراغ این جوان فعال رفتیم تا گفتگویی با وی داشته باشیم.

با ما باشید:

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟ علیرضا لطفی هستم، ۲۲ساله از استان اصفهان، شهرستان برخوار ،شهر خورزوق، دارای مدرک دیپلم ریاضی فیزیک. حدود چهار سال است که در صنعت آبزیان خوراکی فعالیت می کنم.

از کجا جرقه اولین ایده در ذهن شما شکل گرفت؟
در تمامی مشاغل و حرفه ها مشکلات زیادی وجود دارد اما در زمینه آبزیان با در نظر داشتن اینکه در این زمینه فرد مشغول به پرورش یک موجود زنده است خود دارای مشکلات و ریسک های بزرگی است که پس از چند سال فعالیت در این زمینه پی بردم بزرگ ترین ریسک در این کار هنگامی است که فرد تولید کننده قصد حمل بچه ماهی یا ماهی پروار را دارد.

حمل آبزیان با برخی محدودیت هایی مواجه است از جمله مقدار حمل از نظر تعداد و وزن، زمان حمل و …..که با این تفکر و پیش بینی و سابقه ای که از قبل داشتم (ثبت یک طرح در زمینه جنگ ضد الکترونیک) ایده ای را شروع کردم که در این این ایده برتری هایی را دارا است، به گونه ای که میزان خطر و تلفات در موقع حمل تقریبا به صفر می رسد.

برنامه های خود را در آینده نسبت به این طرح توضیح دهید؟
با کمک خداوند پس از ماه مبارک رمضان قصد ساخت ایده ی مطرح شده را دارم که در ابتدا پس از آزمون و خطا و بر طرف کردن خطاها خودم از این وسیله در زمینه ی فعالیت خودم استفاده می کنم و مشتاق هستم در چند ماه آینده سازه را در نمایشگاه بین‌المللی به معرض دید سایرین بگذارم ولی امیدی به حمایت و تولید انبوه را ندارم چون در پرورش آبزیان در هنگام بلای طبیعی حمایتی از تولید کننده نمی شود، چه برسد به حمایت از این طرح.

از آخرین طرح شما که اخیرا مدال هم دریافت کردید، بگویید؟ چون در صنعت آبزیان خوراکی مشغول هستم و به نوعی کار آفرینی هم کرده ام، بنا بر این در این صنعت طبیعتاً به مشکلات دید عمیقی داشتم و هدفم کم کردن تلفات در سیستم انتقال ماهی که به نوعی مشکل عمومی این صنعت در کشور است و با سیستم سنتی این کار صورت می گیرد، بود.

این حمل طبیعتا تلفاتی را به همراه داشت که با ایده های بومی ایرانی نسبت به تجملات پیچیده کشورهای صاحب سبک این حوزه، طرح ما نوعی نو آوری با هزینه کمتر را به همراه داشت که به لطف خداوند با همکاری دوستان و فدراسیون مخترعین ایران، این طرح در مسابقات اختراعات جهان در سال ۲۰۱۹در زاگرب کرواسی مدال نقره را به خود اختصاص داد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور

مسابقات کاراته قهرمانی کشور - انتخابی تیم ملی در بخش کومیته با حضور شرکت کنندگانی از سراسر ایران در محل سالن دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد. 

در پایان این رقابت ها، در بخش کومیته و در وزن ۵۷- کیلوگرم رده سنی نوجوانان پسر، محمد طا‌ها شهابی نژاد به مربیگری علیرضا محمد پور مکی آبادی عنوان نخست رقابت‌ها را از آن خود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • هافبک سابق سپاهان و درخشش در ذوب!
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور