Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی «آفتابگردان‌ها» برای پذیرش اعضای جدید از میان شاعران نوجوان و جوان فراخوان داد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی «آفتابگردان‌ها» برای پذیرش اعضای جدید از میان شاعران نوجوان و جوان فراخوان داد.

واجدان شرایط باید دست‌کم ۱۰ شعر را به دفتر شعر موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» ارسال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ محدودیتی از نظر قالب و موضوع وجود ندارد اما در صورت ارسال اشعار در قالب‌های کوتاه مانند رباعی، لازم است تعداد ۲۰ شعر بفرستند. کارشناسان دفتر شعر از این میان بخشی از شرکت‌کنندگان در فراخوان را گزینش کرده، و برای شرکت در مرحله دوم به صورت مصاحبه تلفنی دعوت می‌کنند و از آنان پرسش‌هایی درباره دانش و سوابق ادبی می‌پرسند.

شرکت در این دوره‌ها رایگان است و شرکت‌کنندگان از امتیازاتی برخوردار خواهند شد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: شرکت در اردوهای چندروزه آموزشی با حضور شاعران و استادان برجسته، مشاوره و نقد شعر اعضا توسط شاعران و کارشناسان مطرح به صورت تلفنی و حضوری در طول دوره، نقد مکتوب شعر اعضا به قلم منتقدان و شاعران سرشناس، ارائۀ سیر مطالعاتی و اهدای هدفمند بیش از بیست عنوان کتاب شاخص، زمینه‌سازی ارتباط با شاعران صاحب‌قلم امروز و شرکت در محافل ممتاز ادبی.

متقاضیان پس از ثبت‌نام تا نیمۀ تیر ۱۳۹۸ فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر شعر شهرستان ادب تحویل دهند. این مهلت تمدید نخواهد شد. نیمۀ مرداد نتایج مرحلۀ اول و پایان شهریور نتایج مرحلۀ دوم اعلام خواهد شد و در ابتدای آبان ۱۳۹۸ دوره به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

برنامه‌هایی همچون نقد تلفنی و حضوری آثار، دوره‌های مطالعاتی تخصصی، نقد مکتوب در کارگاه‌ها توسط استادان سرشناس و اردوهای چندروزه آموزشی از جمله برنامه‌های این دوره آموزشی است.

علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به نشانی اینترنتی دو سایت شهرستان ادب (shahrestanadab.com) و همچنین آفتابگردان‌ها(aftabgardanha.com) مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شمارۀ ۰۲۱۷۷۵۱۷۸۳۰ داخلی ۱۳۰ تا ۱۳۳ تماس بگیرند یا با نشانی تلگرامی دفتر شعر https://t.me/office۴poem مکاتبه کنند. همچنین کانال اطلاع‌رسانی فراخوان دورۀ هفتم آفتابگردان‌ها به نشانی  https://t.me/farakhan_aftabgardanha_۸  راهنمای علاقه‌مندان است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» در تابستان ۱۳۹۰ راه‌اندازی کرده است و از آن زمان به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان کشور، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دورۀ‌ آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و به ویژه شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره‌ در می‏‌آیند.

رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با شاعران به این دوره‌های آموزشی اشاره کرده و فرموده بودند: «شنیدم شهرستان ادب فعالیت‌های دانش‌آموزی راه انداخته، افراد را جمع می‌کند، دانش‌آموزهای ما، جوان‌های ما، نوجوان‌های ما، دختر ما، پسر ما، شعر می‌گویند آن هم به این خوبی، با این مضامین خوب، با این تخیل قوی، این خیلی خوب است...»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آفتابگردان دوره آفتابگردان شعر جوان جشنواره شعر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مرتضی زمانی مربی کشتی استان در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور شرکت کرد.
دومین کارگاه آموزشی سرمربیان پایه کشتی استان‌ها در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی شهید سلیمانی برگزار شد.
در این دوره که زیر نظر انستیتو کشتی برگزار و سرمربیان پایه استان‌های کشور در کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله سنجش و ارزیابی کشتی‌گیران پایه، چارچوب استعدادیابی، پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، اصول و مبانی روانشناسی در کشتی‌گیران، تغذیه ورزشی و آموزش فنی در کشتی حضور یافتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد