Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:35:15 GMT

محکومیت فروشنده غیرمجاز پرندگان وحشی در لنگرود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۶۳۰

محکومیت فروشنده غیرمجاز پرندگان وحشی در لنگرود

رشت - ایرنا - فروشنده و عرضه کننده غیرمجاز پرندگان وحشی در لنگرود به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان به ایرنا، فروشنده و عرضه کننده غیرمجاز پرندگان مهاجر در لنگرود که اقدام به عرضه و فروش دو قطعه فلامینگو، 15 قطعه خوتکا و دو قطعه چنگر در واحد صنفی واقع در بازار ماهی فروشان شهر کرده بود، پس از سیر مراحل قضایی به پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سید امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ، حمل‌، عرضه‌، فروش‌ و صدور جانوران‌ وحشی‌ زنده‌ یا کشته‌ و اجزای‌ آنها بدون‌ کسب‌ پروانه‌ و یا مجوز از سازمان‌حفاظت محیط زیست ممنوع می باشد و با مرتکبان به جرایم مذکور برخورد قاطع می شود.
مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا 15 میلیون جزای نقدی یا تا شش ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند مجازات نقدی تا 120 میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا سه سال را در پی خواهد داشت.
نجات همچنین گفت: یک قطعه بوتیمار توسط شهروند علاقمند به طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل و پس از بهبودی و اطمینان از سلامت آن ، در تالاب کیاکلایه لنگرود رهاسازی شد.
بوتیمار پرنده آبچر از خانواده حواصیلان است . ویژگی اصلی این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است، هنگام احساس خطر، بی‌حرکت می‌ایستد و سر و منقار خود را به طرز خاصی عمودی نگاه می‌دارد و به حالت قوز کرده در حالی که سر خود را پایین نگه می‌دارد، راه می‌رود.
آهسته و به دشواری پرواز می‌کند و پس از اوج گرفتن، گردن خود را جمع می‌کند.
لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي لنگرود محيط زيست گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران با اشاره به افتتاح خانه محیط زیست محلات طرشت و شریف، اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، هم‌اندیشی و مشارکت برای ارائه نظرات و پیشنهادات جهت رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم و فعالان محیط زیست در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی مربوطه است.

طاهری تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند محلی برای گسترش دانش زیست‌محیطی و مجموعه‌ای برای حضور افراد دغدغه‌مند و دوستدار محیط زیست باشد.

وی افزود: در این مراسم ضمن ارائه آموزش حفاظت از محیط زیست، از شهروندان دعوت شد تا با ثبت نام در اپلیکیشن شهرزاد، در طرح نوماند مشارکت کنند.

کد خبر 6086641

دیگر خبرها

  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر