Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@06:38:11 GMT

احتمال ادامه «توافق کاهش تولید اوپک»

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۶۵۱

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، سهیل محمد المزروعی، وزیر نفت امارات گفت: تلاش‌های اوپک و هم پیمانانش برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضای جهانی نفت کامل نشده زیرا ذخایر نفت همچنان در حال افزایش است.

المزروعی توضیح داد: «این کار تکمیل نشده است... ما هنوز شاهد افزایش برخی از ذخایر هستیم و نیازمندیم به آنها توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

عربستان، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت امروز در جده عربستان گرد هم آمدند تا بررسی کنند که آیا به ادامه توافق کاهش عرضه نفت در نیمه دوم سال نیاز خواهند داشت یا نه. درحالی‌که فشار واشنگتن بر صادرات نفت، کمبود در بازار ایجاد می کند، تولیدکنندگان برای باز کردن زودهنگام شیرهای (نفت) بسیار محتاط هستند. همچنین عرضه جهانی نفت با بحران نفت آلوده روسیه، به جوش آمدن تنش‌های ژئوپلتیکی از ونزوئلا تا لیبی محدود شده است.

محمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفت تولیدکنندگان به سیاست محدود کردن تولید ادامه خواهند داد زیرا «هیچ نیازی برای انجام هرکاری وجود ندارد.»

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در مصاحبه با رویترز گفت علی‌رغم بلاتکلیفی در مورد اینکه آیا کمبودی وجود خواهد داشت یا نه به ویژه با توجه به افزایش ذخایر نفت آمریکا، اوپک به نیازهای بازار نفت پاسخ خواهد داد.

نمایندگان می‌گویند اوپک و هم‌پیمانانش احتمالا با تمدید توافق کاهش تولید کنونی تا پایان سال موافقت خواهند کرد و در عین حال در صورت لزوم، به عربستان برای افزایش تولیدش تا یک سهم مورد توافق اجازه خواهند داد. به گفته نمایندگان دیگر، میزان پایبندی اوپکپلاس به توافق کاهش تولید در ماه آوریل 168 درصد بوده است.

المرزوعی گفت: «اوپک هرگونه شکافی احتمالی ناشی از کمبود نفت ایران را پر خواهد کرد...اگر نیازی برای توجه به هر کمبودی در بازار باشد، ما آن را انجام خواهیم داد اما چنین چیزی نمی‌بینیم.»

مقامات اوپک پلاس (اوپک و هم‌پیمانانش) امروز برای بررسی بازار در جده گرد هم می‌آیند. به گفته المزروعی و وزیر انرژی آذربایجان، آنها هیچ تصمیمی در مورد تمدید توافق نخواهند گرفت تا اینکه همه اعضا در ماه ژوئن در وین یکدیگر را ملاقات کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر نفت امارات توافق کاهش تولید اوپک جان بولتون سیاست مهاجرتی ترامپ روز خیام هوشنگ امیراحمدی حسین طائب پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با بیست هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۳ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران