Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:05:26 GMT

برنامه های افزایش نشاط و سلامت اجتماعی با جدیت پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۶۹۸

برنامه های افزایش نشاط و سلامت اجتماعی با جدیت پیگیری شود

حیدری گفت : دستگاه متولی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع مهم افزایش نشاط و سلامت اجتماعی در جامعه را بر پایه ارزش ها و هنجارهای اجتماعی با جدیت در هرمزگان دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « ایرج حیدری » در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد؛ کلیه دستگاه های اجرایی استان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در همین رابطه افزود: کلیه دستگاه های اجرایی استان با حساسیت ویژه و با تکلیف نسبت به انجام رسالت های خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدام نمایند تا شاهد خروجی مناسبی در این حوزه باشیم.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: اگر کلیه دستگاه های اجرایی با بسیج حداقل امکانات خود در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنند شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در حوزه های مختلف خواهیم بود.

 

حیدری با تاکید بر بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی گزارش عملکرد خود را به استانداری منعکس و این عملکرد به صورت دقیق پس از دریافت بررسی و نقاط قوت و ضعف احصا گردد.

 

وی اظهار داشت: کلیه دستگاه های اجرایی که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالاند با وجود تفاوت  ماموریت ها و وظایف یک هدف را دنبال می کنند که نشاط و سلامت اجتماعی بر پایه ارزش ها و هنجارهای اجتماعی می باشد.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی با وجود تفاوت ماموریت ها موضوع مهم وحدت رویه و هم افزایی در این حوزه را با جدیت دنبال کنند.

 

حیدری با اشاره به ظرفیت های آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: آموزش و پرورش با توجه فراگیری آن و اینکه اکثر خانواده ها با این مجموعه در ارتباط هستند پتانسیل بسیار خوبی جهت برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی است که ضروری است دستگاه‌های اجرایی ذیربط از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند.

 

حیدری در همین رابطه خاطر نشان کرد: نقش معلمان در کاهش آسیب اجتماعی و فرهنگی با توجه به اثر گذاری بالایی که این قشر بر روی دانش آموزان دارند بسیار بالاست و از این ظرفیت نباید غفلت کرد.

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: برنامه های نشاط اجتماعی در مدارس استان برپایه ارزش ها و هنجارهای اجتماعی جامعه نیازمند تقویت است تا دانش آموزان با روحیه شادابتری در این محیط ها حضور یابند.

 

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان توسعه ورزش های همگانی و محله ای را در تمام نقاط شهری و روستایی استان با هدف افزایش نشاط اجتماعی دنبال نماید.

 

حیدری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برنامه های عملیاتی خود را در حوزه ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری منعکس کنند.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان دستگاه‌های اجرایی ذیربط برنامه ریزی مناسبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و خانواده ها در فصل تابستان تدوین و عملیاتی کنند.

 

وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و آموزش و پرورش در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان صورت پذیرفته است که نیازمند تداوم و پیگیری جدی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه است.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان موزه کانون های مساجد آیت الله مصباح یزدی اخلاق مسجد سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان خراسان جنوبي کارگروه فرهنگی و اجتماعی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند