Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:14:19 GMT

لباس سلامت بر تن معماهای علمی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۸۸۸

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین یارمحمدیان رییس اولین دوره هکاتون سلامت اصفهان با بیان این که هکاتون رویدادی است که اولین بار در دانشگاه هاروارد و MIT آمریکا طراحی و اجرایی شد، اظهار کرد: هکاتون کلمه‌ای مرکب از دو واژه هک و ماراتون می‌باشد؛ هکاتون در ابتدا رقابت‌هایی برای هک و نفوذ به سیستم‌ها بوده و به تدریج و با فراگیرتر شدن آن‌ها به رقابت‌هایی برای تولید نرم افزار‌های کاربردی و حل مشکلات تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به میزبانی ایران از گردهمایی‌ها مسابقات هکاتون در چند سال اخیر، گفت: رویداد هکاتون با موضوع سلامت، بهداشت و درمان در حوزه‌های حوادث و بلایا، سلامت روان، بهداشت محیط، خانواده و غیره، اولین رویداد در نوع خود بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: فرآیند کاری این رویداد به این صورت است که تیم‌هایی از افراد خلاق و عمدتا دانشجویان و دانش آموختگان گرد هم جمع شده و در رابطه با یکسری از مسائل در حوزه‌های مربوط به این رویداد بصورت فشرده فعالیت نموده و در قالب کار تیمی راه حل‌هایی برای آن مسائل ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از هکاتون مسائل بهداشت و درمان و سلامت مرتبط با حوادث طبیعی و بطور ویژه سیل امسال مورد توجه است.

یارمحمدیان تصریح کرد: داوران که از کارآفرینان برجسته حوزه سلامت کشور هستند به طراحی‌های این تیم‌ها که برای حل مسائل و ارائه راه حل‌های علمی انجام شده است امتیاز می‌دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت سه تیم بعنوان برگزیده انتخاب که جوایز مادی قابل توجهی با حمایت بنیاد ملی نخبگان و مؤسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور به آن‌ها اعطا می‌شود.


انتهای پیام/م

 

برگزاری ماراتون علمی حل مشکلات حوزه سلامت در اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید ورفع موانع وبه ویژه کمک به رشد اقتصاد در شرایط فعلی وظیفه داریم دربخش‌های حقوقی وقضایی با حداکثر توان به مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ضرروت دارد ستاد اقتصاد مقاومتی با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه نسبت به مسائل این حوزه ورود کند البته درحال حاضر کارگروه‌ها مسائل و موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند نشست‌هایی طی سال گذشته با حضور مدیران شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، همکاران قضائی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در حوزه آب، برق و.. با نظارت دستگاه‌های نظارتی مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه دستگاه قضائی با تمام توان اهتمام ویژه در جهت کمک به این حوزه را داشتند با تلاش اداره تصفیه امور ورشکستگی ۲۶ شرکت تحت حمایت و نظارت اداره تصفیه در حال انجام امور خود هستند و ۲ هزار و ۲۰۹ کارگر به سرکارخود برگشته یا ازبیکاری آن‌ها جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه حدود ۶ شرکت ورشکسته که درحالت تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری‌هایی انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۴ نیرو حفظ وبا احیای ۸ واحد تولیدی برای تعداد ۷۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

کد خبر 6063566

دیگر خبرها

  • گذری به مدرسه‌های تاریخی در گذر بازار اصفهان
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای هم‌فکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای همفکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد