Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شرکت هواپیمایی بوئینگ می‎گوید که نقایصی را که در نرم افزار کنترل پرواز ۷۳۷ مکس وجود داشته باید برطرف می‌کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پس از سقوط مرگبار ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که جان ۳۴۶ نفر مسافر به همراه خدمه پرواز را گرفت، در نهایت بعد از گذشت چند ماه شرکت هواپیمایی بوئینگ پذیرفت که نقایص را که در نرم افزار کنترل پرواز ۷۳۷ مکس وجود داشته باید برطرف می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این نرم افزار برای آموزش خلبانان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت بوئینگ اصلاحات مربوط به نرم افزار کنترل پرواز را رفع کرده و اطلاعات اضافی را در اختیار اپراتور‌های دستگاه قرار می‌دهد تا از صحت عملکرد نرم افزار در شرایط مختلف پرواز اطمینان حاصل کنند.

این شرکت آمریکایی اعلام نکرد نخستین باری که متوجه این نقص شد چه زمانی بوده و اینکه آیا این نقص به شرکت‌های هواپیمایی اصلاع رسانی شده است یا خیر.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که انتشار بیانیه شرکت بوئینگ نشان دهنده آن است که این شرکت برای نخستین بار است که نقص موجود در طراحی نرم افزار هواپیمای ۷۳۷ مکس را رسما پذیرفته است. در حادثه سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در اتیوپی این نرم افزار مورد انتقادات شدید قرار گفت.
به گفته سخنگوی شرکت بوئینگ، این نرم افزار قادر به ایجاد شرایط پرواز مشابه با هواپیما‌های که در اتیوپی و در اندونزی سقوط کردند، نبوده است.
هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس در سراسر جهان زمین‎گیر شده‎اند و منتظر دریافت موافقت از آمریکا و شرکت‌های هواپیمایی جهان هستند تا به خطوط هواپیی مجددا باز گردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بوئینگ 737 نقص شرکت هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند