Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که درباره میزان افزایش حقوق‌ کارمندان در سال جاری اختلاف‌نظرهایی وجود داشت این موضوع در جلسه هیات رییسه بحث شد و هیات رییسه بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها به علاوه تا ۱۰ درصد حقوق که مصوبه مجلس شورای اسلامی در جریان بودجه سال ۱۳۹۸ بود اصرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قرار است فردا (دوشنبه) جلسه‌ای با حضور نمایندگان دیوان محاسبات، آقای انصاری معاون رییس جمهور و مسئولان سازمان برنامه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا نسبت به رفع ایرادات در این زمینه با محوریت افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به اضافه تا ۱۰ درصد اقدام شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک از تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

عباس خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری اراک اظهار داشت: در سال 1402 حدود 82 درصد درآمد پیش‌بینی‌شده شهرداری معادل 3 هزار و 438 میلیارد تومان محقق شد که بزرگ‌ترین سهم درآمدی بودجه متعلق به ردیف مالیات بر ارزش افزوده بود که 43.4 درصد درآمد محقق شده شهرداری را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه شهرداری اراک مثل سایر شهرداری‌های کشور در این خصوص دچار نوساناتی شدند و نگرانی‌هایی بابت وصول این ردیف درآمدی دارند. دولت موظف است از طریق سازمان امور مالیاتی سهم شهرداری‌های هر شهر را وصول و به حساب آنها طبق قانون واریز کند، بزرگترین ضعف در درآمد محقق نشده، بخش مولدسازی اموال بود که انجام نشد. براساس سیاست‌های کلی کشور و نظر شورای شهر، شهرداری موظف بود املاک و اموال مازاد خود را به فروش برساند و درآمد حاصل از آن‌را در پروژه‌های عمرانی هزینه کند که متأسفانه این تکلیف توسط شهرداری انجام نشد و از این محل 580 میلیارد تومان کسری درآمد داشتیم.

خسروانی تصریح کرد: شهرداری اراک قول داده در سال 1402 این عقب‌ماندگی را جبران کند، از ابتدای دوره تأکید شورای ششم بر افزایش سهم درآمدهای کوششی شهرداری از جمله صدور پروانه، کسب عوارض و مطالبات چندین ساله از دستگاه‌های دولتی و خاصه سرمایه‌گذاری بوده است و همچنان این برنامه‌ها را علی‌رغم موانعی که بر سر راه وجود دارد پیگیری می‌کنیم.

سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک ادامه داد: در بخش هزینه های جاری شورای ششم همواره بر انظباط مالی و صرفه جوئی در هزینه‌ها تأکید داشته و اجازه هزینه خارج از بودجه مصوب را نداده و در سال 1402 از کل بودجه جاری که به شهرداری اختصاص داده شده 85 درصد آن انجام شده که عمده آن پرداخت حقوق و مزایای کارکنان است و انحرافی در هزینه‌های جاری دیده نشد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که عمدتاً پروژه‌های عمرانی است عملکرد شهرداری نسبت به بودجه 4 هزار و 200 میلیاردی، 71 درصد عملکرد وجود داشته، ولی نسبت به درآمد محقق شده 86 درصد عملکرد داشته، البته ما در بودجه سال گذشته حدود 150 پروژه تعریف کرده بودیم که پیشرفت آنها در بعد هزینه‌کرد بودجه در مجموع 71 درصد بوده است. متأسفانه بخشی از پروژه‌ها که عمدتاً پروژه‌های مطالعاتی بودند عملکردی نداشتند، ولی مابقی پروژه که عمدتاً عملیاتی و عمرانی بودند پیشرفت داشتند که از 25 تا 100 درصد متغیرند.کلیه پروژه‌هایی که در سال قبل به اتمام نرسیده‌اند به سال 1403 موکول شده، زیرا سیاست محوری شورا اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و لازم به یادآوری هست که برخی از پروژه‌ها مثل دره نورالشهدا گردو، احداث دیوار ساحلی، مجتمع آفتاب و انتقال پساب سنواتی هستند و در یک سال به اتمام نمی‌‍رسند.

خسروانی ادامه داد: یکی از پروژه‌های شهری که در سال گذشته پیشرفت خوبی داشت تملک املاک واقع در طرح‌های شهرداری بود که منجر به بازگشائی برخی معابر مثل انتهای خیابان سیدالشهدا(ع) شد و نقش مؤثری در ترافیک شهری داشت. برخی از معابر سال‌ها معطل تملک شهرداری بودند که در سال قبل گام‌های خوبی برداشته شد و 552 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد. در بخش خرید ماشین‌آلات و تجهیزات شهری مثل سال 1401 اقدامات خوبی بردشته شد و 600 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد تا شهرداری اراک به ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی نو و به روز مجهز شود که خود به افزایش کمیت و کیفیت خدمات به شهروندان منجر خواهد شد.

وی افزود: شورای ششم به برنامه‌محوری اعتقاد دارد و بودجه‌های تدوین شده در این دوره مبتی بر برنامه 5 ساله توسعه شهر اراک بوده و هر ساله عملکردها بر اساس برنامه مورد پایش قرار می‌گیرد که شهرداری اراک وفق ماده 15 قانون نوسازی و عمران شهری و نیز بند(2) ماده (80) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران و همچنین ماده(25) آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، شهرداری موظف به تهیه برنامه پنج‌ساله بود که در دوره قبل تدوین و در اواخر سال 1400 از سوی وزارت کشور به شهرداری ابلاغ گردید و بودجه‌های سنواتی ما بر اساس آن سند تدوین می‌گردد و به آن پایبند هستیم.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد