Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:05:52 GMT

کنایه بعیدی نژاد به مدیر مسئول کیهان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۱۶۷

کنایه بعیدی نژاد به مدیر مسئول کیهان

حمید بعیدی‌نژاد در پاسخ به مطلب امروز کیهان گفت: به عنوان نماینده کشور موظف به تبیین مواضع رسمی ایران بر اساس مصوبات و تصمیمات رسمی شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی می‌باشم و نه ترجیح آنچه سردبیر و روزنامه نگاران کیهان بدان اعتقاد دارند.

متن پاسخ سفیر ایران در لندن به روزنامه کیهان که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده به شرح زیر است:

روزنامه کیهان با انتشار یادداشتی آورده است:

«سفیر ایران در انگلیس در اظهارنظری عجیب گفت: اقدامات پس از ضرب‌الاجل ۶۰ روزه‌مان به اروپا، در چارچوب برجام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارنظر نسنجیده، این پالس را به طرف اروپایی می‌دهد که ضرب‌الاجل ایران را جدی نگیرید، لازم نیست تعهدات خود را انجام دهید، خیالتان راحت ما در برجام می‌مانیم!» و سپس کیهان در انتها نتیجه‌گیری کرده است که «متأسفانه سفرای ایران در کشور‌های اروپایی در چند سال اخیر اقدامات و اظهارات قابل تأملی داشته‌اند و وزارت امور خارجه می‌بایست درباره این رویکرد نگران‌کننده پاسخگو باشد.»

اول آنکه باید به نشریه محترم کیهان خاطرنشان کنم که مطالبی که بنده در پاسخ به سوالات رسانه‌های متعدد توضیح داده‌ام و متن کامل یا خلاصه آن‌ها در رسانه‌های ایران پوشش داده شده، این بوده است که «اقدامات متقابل ایران در این مرحله در چارچوب برجام و با استفاده از حقوق مشروع و قانونی خود به ویژه با در نظر گرفتن مواد ۲۶ و ۳۶ برجام صورت می‌گیرند. البته در صورتی‌که این مرحله منجر به احقاق حقوق ایران در تحقق بهره‌مندی ایران از مزایای برجام نگردد ایران حق خود را برای اقدامات بعدی از جمله خروج از برجام و حتی بالاتر محفوظ می‌داند. اما در حال حاضر اقدامات ایران در چارچوب برجام و در مسیر کاهش تعهدات هسته‌ای خود می‌باشد.» کیهان باید بداند که کاهش اجرای اقدامات هسته‌ای خود در این مرحله برای اعضای اروپایی برجام بسیار پرمخاطره می‌باشد.

اما در اصل اینکه این اظهارات خوشایند روزنامه کیهان باشد یا نه، و اینکه موضع کیهان این باشد که همین الان کشور تهدید کند که در صورت پایان مهلت شصت روزه ایران از برجام خارج می‌شود، البته موضوع و موضوع دیگری است. دیدگاه کیهان مبنای اعلام مواضع کشور نمی‌باشد و بنده به عنوان نماینده کشور موظف به تبیین مواضع رسمی کشور بر اساس مصوبات و تصمیمات رسمی شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی می‌باشم و نه ترجیح آنچه سردبیر و روزنامه نگاران کیهان بدان اعتقاد دارند.

یادآوری می‌شود که شورای عالی محترم امنیت ملی در بیانیه اخیر خود آورده است: «به کشور‌های باقی مانده در برجام شصت روز فرصت داده می‌شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را عملیاتی نمایند. چنانچه در این مهلت کشور‌های مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تأمین کنند، در مرحله بعدی جمهوری جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی‌سازی اورانیوم، و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد. در هر زمان که خواسته‌های ما تأمین شوند، ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله اجرای تعهدات دیگر را متوقف خواهد کرد.».

اما آنچه در این شرایط حساس عجیب می‌نماید ادامه حملات پیوسته کیهان به وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان می‌باشد. در این شرایط خاص کشور که مواضع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مصوبات نهاد‌های قانونی کشور نیاز به تبیین از طریق یک‌دیپلماسی فعال رسانه‌ای در میان مخاطبین اصلی آن که کشور‌های اروپایی باشند دارد، این نوع حملات تند نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت که سفرای کشورمان را با تهدید عملاً به سکوت وادارد. امروز در شرایط تشدید تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی تمامی نهاد‌های کشور موظف هستند که از سربازان خود در تمامی عرصه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماسی حمایت بعمل آورند و تضعیف آنان نتیجه‌ای جز ایجاد ضعف و سستی در دستگاه سیاست خارجی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد مدیرمسئول کیهان حسین شریعتمداری روزنامه کیهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد

  عصر ایران- با موضع صریح سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین  در حمایت از پاسخ موشکی - پهپادی ایران به اسراییل انتظار افکار عمومی و رسانه ها برای واکنش محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین دیگر بالا گرفت تا جایی که روزنامه  هم‌میهن در خبر خود واکنش خاتمی را با سکوت احمدی‌نژاد مقایسه و در تحلیل و سرمقاله رفتار خاتمی را از منتقدان حسن روحانی اصول‌گرایانه تر و اخلاقی‌تر دانسته چرا که اصول‌گرایان منتقد روحانی بی‌توجه به رفتار ترامپ به روحانی می‌تاختند و به نوشته روزنامه حرفه‌ای اصلاح طلب خاتمی  اصول‌گرایی اصیل را به نمایش گذاشته است.

    امروز اما خبر آمده که محمود احمدی‌نژاد گفته «هر کشوری به سایر کشورها غیر قانونی حمله کند باید پاسخ آن را دریافت کند و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.»
 
  هر چند در نگاه اول سخن او در حمایت است اما جمله او در ادبیات اصول‌گرایی و در قالب شعار «اسراییل باید محو شود» نمی‌گنجد زیرا از واژه «کشور» استفاده کرده و قضیه را به حملات دو کشور تقلیل داده در حالی که همه به یاد دارند در موضع رییس جمهور چگونه از محو اسراییل سخن می‌گفت و چه دردسرهای زیادی برای ایران ایجاد کرده بود.

  در سخنان احمدی‌نژاد و دست‌کم در جملاتی که انتشار یافته ستایش سپاه هم دیده نمی‌شود و کم مانده مثل وزیر خارجه برتیانیا بگوید «دفاع حق هر کشور است ولی ایران قدری زیاده‌روی کرده است.»

  البته مشخص نیست که احمدی نژاد حسب عادت و و بی‌توجه به نکته ایدیولوژیک اصول‌گرایی از لفظ «کشور» استفاده کرده یا به عمد خواسته لحن او سرد و غیر رسمی و از موضع اپوزسیون باشد.

  ناظران مستقل البته حساسیت خاصی به این موضوع ندارند کما این‌که از ایده دو کشوری یا دو دولتی در این سرزمین حمایت می‌کنند اما چون احمدی‌نژاد تحت تاثیر افرادی چون محمد علی رامین و نادر طالب زاده لحن دیگری داشت و هزینه تراشید این موضوع جلب توجه می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • کنایه فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل و حامیانش /هنوز باورتان نشده است؟!
  • توضیحات مدیر رسانه ای سپاهان درباره غیبت حسین نژاد و رضا اسدی
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد