Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :شهردار منطقه چهار تهران با اشاره به نقش روابط عمومی ها در ارتقاء فعالیت سازمان و افزایش رضایت مندی شهروندان گفت: روابط عمومی نقش حیاتی در پیشبرد اهداف سازمان دارد که اگر با برنامه ریزی و استراتژی همراه باشد، به موفقیت بیشتری خواهد رسید.

به گزارش امتداد ، “محمد محمددوست” در نشست صمیمی با فعالان و اساتید حوزه ارتباطات شمال شرق تهران نقش روابط عمومی در سازمان ها را تخصصی و کارآمد عنوان کرد و گفت: اساس فعالیت های روابط عمومی ها می بایست بر برنامه و استراتژی بنا شود و تحقق این مهم مستلزم شناسایی مخاطبان است؛ آشنایی با مخاطبان و دغدغه ها و اولویت های ایشان روابط عمومی را در به سرانجام رسیدن وظایف کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش مهم اطلاع رسانی و رسانه در روابط عمومی ها گفت: متاسفانه امروزه دیده می شود که در برخی از موارد انعکاس اخبار به صورت انفعالی در جریان است، حال آنکه باید رویکرد فعال در حوزه ارتباطات و تولید محتوا داشت.
وی با اشاره به اینکه در یک سازمان تک تک افراد جزو حوزه روابط عمومی به حساب می آیند، گفت: سیستم روابط عمومی یک سیستم پویاست و در یک سازمان تک تک افراد آن مجموعه می بایست خود را از اعضای روابط عمومی بدانند و با جای دادن ملاحضات فرهنگی، اجتماعی، علمی و… در بطن و درون تمامی مسائل نقش جدی در پیشبرد اهداف سازمان داشته باشند.
شهردار منطقه چهار با اشاره به مبحث “حقوق و وظایف شهروندی” به عنوان بحثی علمی و گسترده گفت: امروزه کار مهمی که برعهده روابط عمومی ها قرار دارد، شناساندن حقوق شهروندان به آنها در کنار تبیین تکالیف و وظایف شهروندی است، این امر بسیاری از مشکلات، ندانستن ها و معضلات را برطرف خواهد کرد.
شهردار منطقه چهار تهران با اشاره به مبحث تخصص در حوزه روابط عمومی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات کنونی ما عدم تخصص و شغل محوله است که این امر در حوزه روابط عمومی می بایست به صورت جدی اصلاح و پیگیری شود؛ وجود تخصص و کار محوله در روابط عمومی یکی از اولویت ها به شمار می آید.

یک صدایی و هم راستا شدن رمز موفقیت روابط عمومی
در ادامه این نشست، “دکتر داود زارعیان” مدیرکل سابق روابط عمومی مخابرات ایران، استاد دانشگاه و فعال حوزه ارتباطات ضمن تبریک هفته ارتباطات گفت: نقش خطیر و اساسی روابط عمومی ها در یک سازمان غیر قابل انکار است که پرداختن به این مبحث بحثی علمی و گسترده را می طلبد.
وی در ادامه گفت: اطلاع رسانی، اعتماد سازی، فرهنگ سازی، بسترسازی مناسب، برجسته سازی و مدیریت افکار عمومی از مباحث مهمی است که روابط عمومی ها می بایست سرلوحه عملکرد خود سازند که در این صورت ما در هر سازمانی عملکردی موفق و مثبت تر را شاهد خواهیم بود.
زارعیان ادامه داد: اگر وظایف و عملکرد روابط عمومی براساس یک برنامه و استراتژی مشخص و مدون انجام گیرد، به طور قطع این نهادی که همیشه آن طور که می بایست دیده نشده، نیز مانند سایر نهادهای یک سازمان پررنگ تر معرفی خواهد شد.
زارعیان با اشاره به هم راستا شدن فعالیت های روابط عمومی های منطقه با روابط عمومی شهرداری تهران گفت: یکی از نکات اصلی و برجسته ای که در موفقیت روابط عمومی شهرداری ها لازم دیده می شود، اصل یک صدایی و هم راستا شدن با برنامه های مدون شهرداری مرکز است که این امر باعث می شود براساس یک چارچوب و ساختار مشخص برنامه ها به هدف خود نزدیک و نزدیک تر شود.

اختیار بیشتر به روابط عمومی ها بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد
“مرتضی بهنام”، عضو انجمن روابط عمومی ایران و استاد دانشگاه نیز در ادامه این نشست گفت: شهرداری منطقه چهار به عنوان بزرگترین منطقه پایتخت سهم ۱۰ درصدی از وسعت شهر و جمعیت را به خود اختصاص داده و این مهم نگاه ویژه ای را می طلبد که می بایست تولید محتوا در حوزه شهری نیز با این ۱۰ درصد تناسب لازم را داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه امروزه روابط عمومی در برخی از فرآیندهای شهری دیده نمی شود و نقش اساسی آن جدی گرفته نشده و این معضل با اختیار و قدرت بیشتر به روابط عمومی ها به طور قطع و یقین برطرف خواهد شد.

تخصصی شدن روابط عمومی ها در دنیای امروز
“محسن ایلچی”، استاد دانشگاه، روزنامه نگار و فعال حوزه ارتباطات در ادامه این نشست گفت: امروزه در دنیا روابط عمومی به سوی تخصصی شدن با رویکردهای مختلف در حال پیشرفت است، از این رو اگر روابط عمومی شهرداری ها نیز با یک استراتژی و برنامه یکپارچه به پیش برود، مطمینا در حل مسائل یکسان عمل خواهد شد.
وی افزود: یکی از مواردی که در حوزه روابط عمومی نقش کلیدی دارد، آموزش تکنیک ها و یکسان سازی در مجموعه همکاران روابط عمومی هاست که با نگاهی تخصصی به این حوزه تاثیرات خوبی را خواهیم دید.
ایلچلی به عنوان کارشناس و شهروند منطقه چهار با ارائه پیشنهادی گفت: نامگذاری شهر یا منطقه ای متناسب با هویت آن منطقه امروزه در شهرهای بزرگ دنیا اجرایی شده که می توان با هویت بخشیدن به منطقه چهار و نامگذاری این منطقه با توجه به استراتژی های مختص به خودش، کاری نوین و بدیع را انجام داد.

پررنگ تر شدن روابط عمومی از دغدغه های اساسی
در ادامه این نشست، “سید مجتبی تقوی نژاد” معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز گفت: متاسفانه در جامعه امروزی ما روابط عمومی آن طور که شایسته و بایسته است جدی گرفته نشده و روابط عمومی ها آنگونه که باید از خود اختیار عمل نداشته و در واقع فرمانبردار مدیریت ارشد هستند که اگر این اختیار بیشتر به روابط عمومی ها اعطا شود، به طور قطع نتایج بهتر و مطلوب تری را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به سه مبحث بودجه، آموزش و چارت سازمانی که از دغدغه های اساسی روابط عمومی شهرداری هاست، گفت: اگر روابط عمومی جدی تر گرفته شود، مطمینا بودجه درخوری نیز دریافت خواهد کرد
تقوی نژاد گفت: خوشبختانه قول هایی در زمینه آموزش و طبقه بندی مناسب چارت سازمانی به ما داده اند که در صورت انجام آن بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
گفتنی است در پایان این نشست از فعالان حوزه روابط عمومی در منطقه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صادق میرصالحیان، مدیر روابط عمومی سپاهان با انتشار یک استوری اینستاگرامی به این موضوع واکنش نشان داده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897041

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر
  • واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت دانیال اسماعیلی فر
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی