Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:59:07 GMT

دستگیری عاملان سرقت از آرایشگاه‌ های زنانه تهران و البرز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۲۴۳

دستگیری عاملان سرقت از آرایشگاه‌ های زنانه تهران و البرز

فرمانده انتظامی فردیس گفت: اعضای باند سارقان گوشی تلفن همراه که با استفاده از سایت دیوار، طعمه‌ های خود را شناسایی می‌کردند دستگیر و به 30 فقره سرقت در استان‌ های تهران و البرز اعتراف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، سرهنگ بیژن جنتی امروز گفت: در پی دریافت پرونده‌های کلاهبرداری با شیوه و شگرد خرید گوشی تلفن همراه از سایت دیوار، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: بررسی جزئیات پرونده حاکی از آن بود که مالباختگان قصد فروش گوشی تلفن همراه خود در نرم افزار دیوار را داشته‌اند که یک آقا به همراه یک نفر خانم و یا دو آقا و یک خانم خود را خریدار معرفی کرده و فروشنده را برای انجام معامله در ساعت‌های پایانی شب به مکان‌های خلوت می‌کشاندند.
 
سرهنگ جنتی اظهار داشت: سارقان با دو دستگاه خودروی 405 و 206 سرقرار آمده و پس از مشاهده گوشی تلفن همراه و اعلام خرید کالا، با حیله و فریب اعتماد آنها را جلب کرده و به جای پرداخت وجه کالا به صورت نقد، اقدام به کارت به کارت کردن وجه کرده و با ساختن یک صفحه مجازی بر روی صفحه گوشی تلفن همراه خود عملیات انتقال را تا مرحله پایانی در مقابل دیدگان فروشنده انجام داده و در بالای صفحه عملیات پایان کارت به کارت نمایش داده می‌شد، اما در زمان واریز وجه عملیات را لغو کرده و به سوژه با وعده این موضوع که آخر شب است و پیامک انتقال وجه به شما ارسال خواهد شد، گوشی را از فروشنده تحویل گرفته و محل را ترک می‌کردند.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بعضی موارد به محض مشکوک شدن فروشنده به نوع معامله، سارقان با استفاده از خشونت و توسل به ارعاب و زور گوشی را به سرقت برده و متواری می‌شدند.
 
سرهنگ جنتی گفت: لذا باتوجه به شیوه و شگرد سرقت‌ها و حساسیت آن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی هویت دو نفر از سارقان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که با یک دستگاه خودرو 405 در حال تردد بودند دستگیر و در بازرسی از خودرو مذکور تعدادی گوشی تلفن همراه و مقدار تقریبی دو گرم مواد روانگردان شیشه کشف شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با مالباختگان به سرقت‌ها اعتراف کرده و اذعان داشتند که پس از بررسی صفحه‌های مجازی سایت دیوار، سوژه‌های خودرا شناسایی کرده و با استفاده از حیله و فریب قصد گمراه کردن شکات را داشتند که در صورت متوجه شدن مالباخته با توسل به زور و خشونت گوشی را به سرقت می‌بردند که با این شیوه تا کنون اقدام به 31 فقره سرقت در شهرهای ملارد، شهرستان شهریار، شهر قدس، اندیشه، مناطقی از کرج و شهرستان نظرآباد استان البرز کرده اند.
 
سرهنگ جنتی اظهار کرد: در بررسی‌های تکمیلی ماموران مشخص شد که سارق خانم گاهی اوقات به آرایشگاه‌ های زنانه رفته و پس از جلب اعتماد صاحب آرایشگاه و با ترفندهای خاص گوشی و طلاهای مشتریان را سرقت کرده و با یک دستگاه خودرو 405 که دارای سابقه توقیف از شهرستان قدس بود اقدام به فرار می کرد.
 
این مقام انتظامی در خاتمه گفت: با تلاش ماموران متهم ردیف سوم نیز در شهرستان فردیس دستگیر و به همراه سایر متهمان با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

       
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا

همزمان با قتل پیرزن تنها در خانه و سرقت طلاهایش ردیابی‌هـــا برای شنــــاسایــــــی و دستگیری متهمان آغاز شد.

به گزارش مشرق، سـرهـنگ سیدابوالفضل مسعودی، فرمانده انتظامی آباده گفت: روز دوشنبه دو نفر با ورود به منزل پیرزنی ۸۲ ساله در یکی از محله‌های شهرستان آباده وی را به قتل رسانده و طلا و زیورآلات وی را سرقت کردند.

مأموران انتظامی شهرستان و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اطلاع از این ماجرا شناسایی و دستگیری قاتلان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه قتل مذکور هیچ ربطی به قتل‌های سال گذشته نداشته است، از شهروندان درخواست کرد به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند