Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرجیان، با بیان اینکه خوزستان دارای ۷۰ شهید و ۲۰۰ جانباز مدافع حرم است، گفت: رسیدگی و خدمات رسانی به جانبازان به دور از تمرکزگرایی در مرکز استان انجام می شود.

«عبدالرضا فرجیان»، در حاشیه برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، به فعالیت بنیاد شهید در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: خوزستان دارای 67 شهید فعال قرآنی است که 38 نفر از این شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس و 18 شهید مدافع حرم هستند، سه شهید حادثه تروریستی و هشت شهیده در حله و طریق الحسین به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، افزود: امسال هشتمین یادواره شهدای قرآنی را با محوریت شهید نادر حمید از شهدای مدافع حرم در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان برگزار کردیم و از خانواده این شهدا تجلیل شد.

 

وی اضافه کرد: یکی از اهداف بنیاد شهید به عنوان دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدای شاخص است و یکی از شاخصین شهادت ما بحث فرهنگ قرآنی است که شهدای مربی، حافظ و قاری قرآن بودند.

 

وی تصریح کرد: بنیاد شهید در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان چهار غرفه را برپا کرده که در این غرفه ها اموری همچون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، معرفی شهدای قرآنی، تفال به شهدا، طراحی و خطاطی و انجام کارهای هنری توسط جانبازان، وصایای شهدای در باب نماز و عفاف و حجاب و ولایت مداری انجام می شود.

 

فرجیان، با بیان اینکه خوزستان دارای 70 شهید و 200 جانباز مدافع حرم است، اذعان داشت: شهدای تروریستی ما بالغ بر هزار و 700 شهید است که 23 نفر از آنها در حادثه تروریستی 31 شهریور به شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای نهضت انقلاب تاکنون در خوزستان 23 هزار شهید تقدیم شده اما امروز 16 هزار پرورنده در استان موجود است و دلیل آن مهاجرت خانواده های شهدا به خارج از استان به دلیل بدی آب و هوا و کهولت سن بوده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، از فعالیت 2 مرکز درمانی ویژه جانبازان در اهواز خبر داد و ابراز کرد: بیمارستان روانپزشکی بوستان با 125 تخت بستری از جانبازان اعصاب و روان در سه بخش مرکز روزانه، حاد و مزمن نگهداری می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: مرکز دیگر مربوط به جانبازان قطع نخاعی با عنوان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) است که به 100 جانباز قطع نخاعی استان خدمات نگهداری و درمانی ارائه می دهد و پیگیر امور تامین دارو و تجهیزات آنها است.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدگی و خدمات رسانی به جانبازان به دور از تمرکزگرایی در مرکز استان است، بیان کرد: تمام قراردادهایی که برای درمان جانبازان انجام می شود با بیمه دی است و به دلیل اینکه شعبه زیادی ندارد، در دفاتر بنیاد و در مرکز امور مراجعین، میز خدمت قرار داده شده که اسناد درمانی را دریافت و به استان منتقل کنند و هزینه آن به حساب خانواده های تحت پوشش واریز می شود.

 

فرجیان، تاکید کرد: همچنین تمامی تجهیزات پزشکی جانبازان در شهرستان ها بررسی و بر اساس سوابق و مقررات در صورتی که نیاز باشد تقاضا برای تجهیزاتی همچون ویلچر، تخت، عصا و دیگر وسایل درمانی ارائه و پس از تهیه در به خانواده ها تحویل داده می شود و نیازی به مراجعه آنها به شهرستان ها نیست.

 

وی یاد آور شد: در رابطه به جانبازان قطع نخاعی نیز سهمیه های سه ماهه لوازم بهداشتی و درمانی را در استان تامین و تحویل شهرستان می دهیم و درب منزل به جانیازان تحویل داده می شود و اصلا مراجعه ای برای تحویل تجهیزات به مرکز استان ندارند.

 

وی به پرداخت بیمه های درمانی جانبازان اشاره کرد و گفت: با تمهیداتی که دولت و مجلس انجام داد از ابتدای سال پرداخت ها به صورت منطم و تخصیص های بنیاد از سازمان مدیریت بودجه پرداخت می شود و امروز تمامی اسناد هزینه درمانی را تا پایان اسفند 97 پرداخت و تا دی ماه 97 تمام مراکز درمانی و بیمارستانی را تسویه کرده ایم و کمتر مرکز بیمه ای داریم که پرداخت های آن با این فاصله کم انجام شده باشد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان اردبیل خبرگزاری شبستان مجلس خراسان جنوبي مسجد سبک زندگی اسلامی ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن خوزستان نمایشگاه قرآن ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، سومین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجت‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار گردید، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت عنوان شد و در این جلسه مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم‌سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، پویش (از… به) جهت دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر_دختری و چند ویژه برنامه دیگر اشاره کرد که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق نیمه برخوردار لرستان