Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان سینمایی حوزه هنری با ۲ فیلم بلند سینمایی، ۳ فیلم مستند، یک فیلم كوتاه و ۲ انیمیشن کوتاه و بلند در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این سازمان که یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدکننده و توزیع کننده فیلم‌های بلند سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن در ایران محسوب می‌شود در طبقه Riviera شماره D10 بازار بین‌المللى هفتاد و دومین جشنواره فیلم كن غرفه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آثار در حال  عرضه، عبارت‌اند از فیلم‌های سینمایی «ایده اصلی» (به کارگردانی آزیتا موگویی) و «زمانی یک زن» (اثر جلیل اکبری صحت)، مستندهای «خانه‌ای برای تو» (به کارگردانی مهدی بخشی مقدم)، «دیلگ» (اثر مشترک عباس رفیعی و صفی‌اله حسینی) و «چهلمین روز» (اثر حمید کوهپایی)، فیلم‌ «کوتاه کاپیتان 22» (ساخته آرمان قلی پور دشتکی)، انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» (اثر مسعود صائمین) و همچنین انیمیشن بلند «لوپتو» (اثر عباس عسکری).

 

لازم به ذکر است که در طی برگزاری این بازار، ملاقات و مذاکرات مختلفی با خریداران فیلم، مدیران و مسئولان مؤسسات توزیع و پخش بین‌المللی، شرکت‌ها و استودیوهای تولیدکننده آثار سینمایی و برگزارکنندگان جشنواره‌های معتبر بین‌المللی از کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، سنگاپور، هند، انگلیس، رومانی، آلبانی، آمریکا، اسپانیا، مقدونیه اتریش، آلمان، قزاقستان و ... در محل غرفه موسسه سوره سینمای مهر به‌منظور گسترش روابط فرهنگی، برگزار گردیده است.

 

 آلخاندرو گونسالس اینیاریتو فیلم‌ساز مشهور مکزیکی رئیس هیئت‌داوران این دوره جشنواره را بر عهده دارد. همچنین فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» اثر جدید جیم جارموش که یک کمدی با داستان زامبی‌ها است، جشنواره را افتتاح کرد که این اثر در بخش رقابتی نیز حاضر خواهد بود.

 

بازار فیلم کن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی اروپا و جهان، امسال در شصتمین سال برگزاری خود، به‌صورت موازی با جشنواره فیلم کن برگزارشده است.

 

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از چهاردهم می (24 اردیبهشت) در شهر کن فرانسه در حال برگزاری است و تا بیست و پنجم می (٤ خرداد) ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کریم قرآن خراسان جنوبي سبک زندگی اسلامی ماه مبارک رمضان مسجد خبرگزاری شبستان سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت سوره مهر بازار جشنواره فیلم کن سازمان سینمایی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم هند به «ببعی» و «کارتونی‌ها» روشن می‌شود

پویانمایی‌های «ببعی» و «کارتونی ها» به کارگردانی حسین صفارزادگان با تکنیک کات اوت و برای گروه سنی خردسال تولید شده است.

سی‌ام‌اس فعالیت خود را از سال ۱۹۵۹ آغاز کرده است. موسسان آن دکتر جاگدیش گاندی و دکتر بهارتی گاندی با الهام از آموزه‌های مهاتما گاندی این بنیاد را ایجاد کردند تا با شعار «درود بر جهان»، شوق و امید در دل کودکان تقویت شود.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس نیز در تلاش است از طریق طیف کاملی از فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه، پویانمایی‌های بلند، پویانمایی‌های کوتاه و مستند که با هدف سرگرمی از سرتاسر جهان تهیه شده‌اند، محتوای مناسبی را به نمایش بگذارد که معرف ارزش‌های اخلاقی و دیدگاه جهانی باشند.

گفتنی است این جشنواره از ۱۵ الی ۲۱ آوریل (۲۷ فروردین - ۲ اردیبهشت) در شهر لاکناو هند برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • قزوین قطب مستند کشور می‌شود
  • رییس حوزه هنری قزوین قائم مقام سازمان سینمایی شد
  • انتقال ستاد مرکز مستند سوره به استان قزوین
  • چشم هند به «ببعی» و «کارتونی‌ها» روشن می‌شود
  • حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو