Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:22:17 GMT

فروش وتجویز دارو در عطاری ها ممنوع و تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۳۳۲

فروش وتجویز دارو در عطاری ها ممنوع و تخلف است

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان قجر بیگی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز ما فعالیت برخی عطاری‌ها و دخالت در امور پزشکی است که نگران کننده است.

وی بیان کرد: در عطاری‌ها فروش هر نوع داروی طبیعی و شیمیایی ممنوع است و فقط باید گیاهان دارویی و عرقیات بدون تجویز عرضه شود اما شاهد تخلف در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قجر بیگی بیان کرد: دانشگاه متولی اصلی اقدامات سلامت محور است و نباید سایر دستگاه‌ها در امور آنها دخالت کند اما همچنان گزارش‌های متعددی از تخلف در این عرصه را شاهدیم که سلامت مردم را به خطر انداخته است.

۱۴۲ عطاری بدون مجوز در قزوین فعالیت می‌کنند

وی تصریح کرد: در قزوین ۲۳۰ عطاری داریم که فقط ۱۴۲ مورد آنها مجوز دارند و در برخی از آنها فعالیت بادکش، تجویز دارو بر اساس مشاهده «ام آر آی»، فروش انواع داروی ترک اعتیاد و مواد آرایشی قاچاق، ماساژ درمانی، فروش داروهای دست ساز، استفاده از ورقه فلزی آهن جهت درمان کم خونی دیده شده که سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: برخی عطاری‌ها مشکلات عروقی مردم را را هم حل می‌کنند و با وجودی که توزیع و فروش فراورده‌های روا زاده در خصوص اعصاب و عفونت ممنوع شده شاهد عرضه این کالای غیر بهداشتی و نیز قرص فرشته که به دروغ برای درمان چاقی و لاغری می‌دهند در عطاری‌ها رواج دارد که در آخرین مورد یکی از مصرف کنندگان این دارو دچار التهاب شدید پا شده و در بیمارستان بستری است.

قجر بیگی گفت: در بررسی آزمایش عرقیات دست ساز برخی از عطاری‌ها مشخص شد این مواد از میکروب بالایی برخوردارند و به نظر می‌رسد تداوم این روند می‌تواند سلامت شهروندان بیشتری را به مخاطره بیندازد و باید این وضعیت سامان یابد.

کد خبر 4620983

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین عطاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: «این دارو‌ها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.»

به گزارش ایرنا، وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پرواز‌ها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها