Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@06:26:39 GMT

موافقت دولت با گران شدن ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۳۳۴

پس ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار، با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت ها پس از ماه مبارک رمضان موافقت شد. آفتاب‌‌نیوز : شهرام آدم نژاد - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اعلام کرد که با توجه به تقاضای مربوطه از سوی شرکت‌های ریلی شورای عالی ترابری تصمیم گرفت پس از ماه مبارک رمضان به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به تازگی محمد رجبی - مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا - در گفت‌وگو با ایسنا، از ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) خبر داده بود.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست)، حومه‌ای و بین‌شهری (واگن‌های خواب و اتوبوسی) از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، اظهار کرد که این موضوع در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری است و تا قبل از تابستان سال جاری افزایش قیمت‌ها اعلام و ابلاغ شود.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه متوسط افزایش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد است، خاطرنشان کرده بود که در صورت موافقت با این پیشنهاد به طور متوسط قیمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای در سال جاری وجود دارد.
رجبی با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش ۴۰ درصدی دستمزد، هزینه‌های سنگینی را تحمیل خواهد کرد و ۲۴ درصد به صورت مستقیم قیمت بلیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد که در سال جاری افزایش هزینه‌های مربوط به قطعات و مواد مصرفی ۲۴۶ درصد رشد داشته و به طور مثال قیمت چرخ واگن مسافری دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بلیت قطار دولت وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد

به گزارش تابناک، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد  و داوود منظور با اشاره به لزوم کاهش تکیه بر درآمدهای ناپایدار که در نوسان و عامل کسری بودجه نیز هستند بیان کرد: دولت افزایش درآمد پایدار را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته است و این درآمدها از ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و برنامه برای رسیدن به ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۳ است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر قانون برنامه هفتم توسعه را دریافت کنیم چراکه ظرفیت ها و رویکردهای جدیدی در این برنامه درنظر گرفته شده است. در اولین جلسه مجلس در سال جدید بخش دوم بودجه تحویل داده شده است و مجلس هم فورا بررسی را آغاز کرد.


منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اعطای اعتبارات بیشتر به بخش فرهنگ، گردشگری، ورزش و جوانان است و در بودجه امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودجه این بخش بوده ایم و بخش ورزش افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه داشته است. همچنین در بخش سلامت شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودجه بوده ایم و امسال ۲۵ هزار کادر درمان و ۱۸۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد