Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:48:35 GMT

رئیس کل گمرک ایران : خودروهای دپو شده ترخیص می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۳۹۰

رئیس کل گمرک ایران گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه از ۱۳ هزار دستگاه خودروی سواری وارداتی در صورتی که از سیستم بانکی تأمین ارز شده باشند، از گمرک ترخیص خواهند شد. آفتاب‌‌نیوز : مهدی میراشرفی، در مورد خودروهای دپو شده در مناطق ویژه اقتصادی و سایر اماکن غیر گمرکی کشور اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه از ۱۳ هزار دستگاه خودروی سواری وارداتی در صورتی که از سیستم بانکی تأمین ارز شده باشند از گمرک ترخیص خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مابقی این خودروها که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده است، یا باید در مهلت مقرر قانونی به خارج از کشور مرجوع شوند یا متروکه و ضبط خواهند شد.
رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: تا تاریخ ۱۶/‏۰۵/‏۹۷‬ واردات برخی از کالاها با ارز دولتی امکان‌پذیر بود که خودروهای مذکور بعد از این تاریخ، وارد کشور شدند و چون در اماکن گمرکی نیستند و عمدتاً در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس و سایر مناطق ویژه قرار دارند و این مناطق طبق قانون خارج از قلمرو گمرکی محسوب می‌شود، اطلاعات و آمار آنها در اختیار گمرک نیست.
وی افزود: با این حال، برآوردها حاکی از این است که بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه خودرو سواری بعد از تاریخ ۱۶/‏۰۵/‏۹۷‬ در مناطق یادشده، دپو شده است که خوشبختانه با مصوبه هیأت وزیران، چنانچه ارز آنها از سیستم بانکی تأمین شده باشد قابل ترخیص خواهد بود و برآورد ما این است که از ۱۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی، قریب به ۳ هزار و سیصد یا ۴۰۰ دستگاه آن ترخیص شود.
رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: مابقی، خودروهایی هستند که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده و برای تعیین تکلیف آنها دو راه وجود دارد، نخست آنکه در مهلت مقرر به خارج از کشور مرجوع یا از قلمرو گمرکی به کشور دیگری ترانزیت شوند و دوم آنکه اگر صاحب کالا از این کار، یعنی مرجوع کردن کالای خود استنکاف کند، خودروهایشان متروکه می‌شوند.
منبع: گمرک ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گمرک خودروهای دپو شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود