Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@20:08:51 GMT

قاچاق سلاح تل‌آویو به کشورهای ناقض حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۴۱۲

قاچاق سلاح تل‌آویو به کشورهای ناقض حقوق بشر

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سازمان عفو بین‌الملل اطلاعات جدیدی درباره دخالت رژیم صهیونیستی در معاملات فروش سلاح و تجهیزات جاسوسی به کشورها و رژیم های خودکامه در جهان که آنها را برای قتل و تعقیب و آزار و شکنجه به کار می‌گیرند منتشر کرد، نام امارات متحده عربی نیز در لیست خریداران این تجهیزات مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان عفو بین‌الملل رژیم صهیونیستی را به صادرات سلاح به کشورهایی که حقوق بشر را به شکل روشمند نقض می‌کنند، متهم کرده است. روزنامه هآرتص که بیشتر گزارش‌های عفو عمومی را منتشر می‌کند با عنوان تصویر وحشتناک اعلام کرد که رویدادهای ماه‌های اخیر مانند تبادل آتش با غزه و انتخابات کنست و تنش میان ایالات متحده و ایران موجب اختلال در این چشم انداز شده و وقتی برای پرداختن به جریان صادرات سلاح و تجهیزات جاسوسی توسط رژیم اشغالگر به کشورهایی که محکوم به رژیم تاریک هستند باقی نمی گذارد.

هآرتص تاکید می کند که محتوای گزارش جدید عفو بین الملل باید به این مسئله مهم اختصاص پیدا کند که تصویر وحشتناکی از اوضاع کنونی منعکس می کند و هشدار می دهد که این امر می تواند با پیشرفت وسیع سیستم دیجیتال و بهره برداری سازمان های سرکوب و استکبار تشدید شود.

هآرتص اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسوول رسمی تجارت سلاح است، هرچند که این کار اغلب توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

هآرتص به اطلاعاتی اشاره کرد که مربوط به 8 کشور خریدار تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی در سال های اخیر است. سازمان عفو بین الملل در گزارش خود باعنوان «بدون نظارت – سلاح در دست قاتلان» اعلام کرد که سلاح های رژیم صهیونیستی گاهی پس از یک سری معاملات ثانویه به مقصد می‌رسد و به این ترتیب نظارت بین‌المللی و حتی شروطی که خود رژیم صهیونیستی وضع کرده را دور می زند.

گزارش سازمان عفو عمومی دلیلی محکم و عینی است بر صادرات سلاح توسط رژیم صهیونیستی به 8 کشوری که حقوق بشر را به شکلی روشمند نقض می کنند.

سودان جنوبی، میانمار، فیلیپین، کامرون، آذربایجان، سریلانکا، مکزیک و امارات متحده عربی 8 کشوری هستند که به دستگاه جاسوسی و سیستم‌های ردیابی «بیگاسوس» رژیم صهیونیستی مجهز شده اند.

سازمان عفو عمومی اشاره می‌کند که این اطلاعات بر اساس گزارش های سازمان حقوق بشر است اما به اطلاعات وزارت امنیت رژیم صهیونیستی اعتماد نمی کند؛ چرا که شفافیت سازی و توجه سازمان عفو عمومی به این اطلاعات را رد می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حقوق بشر شکنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه در کاخ الیزه در گفت و گو با مدیر دفتر شبکه المیادین در ژنو تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آرام کردن جبهه شمالی و درگیری‌ها با نیروهای ورزیده حزب الله دست به دامن پاریس شده است.

این در حالی است که پیشتر منابع صهیونیست با اشاره به ضربه‌های کوبنده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به اشغالگران در شمال فلسطین به فرسوده شدن ارتش این رژیم در برابر رزمندگان حزب الله اذعان کرده بودند.

شارون روفا عوفر عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: نیروهای رضوان حزب الله با ضربات مهلک خود، ما را فرسوده کرده‌اند.

وی افزود: ما شمال را از دست داده‌ایم و دهها هزار نفر بیش از نصف سال است که آواره شده‌اند.

شارون روفا اضافه کرد: زیان‌هایی که حزب الله به ما وارد کرده است شش برابر بیشتر از جنگ با لبنان (جنگ ۳۳ روزه) است.

گفتنی است که با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین جنبش حزب‌الله لبنان در جهت ضربه زدن به نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی کرده است.

در همین ارتباط رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6084109

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید