Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:45:23 GMT

شورای زکات مرجع اصلی جمع آوری فطریه است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۴۱۵

شورای زکات مرجع اصلی جمع آوری فطریه است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: جمع آوری فطریه در این شهرستان بر اساس قانون باید توسط شورای زکات و با هماهنگی این نهاد باشد.

به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» روز یکشنبه در نشست شورای زکات، ‌افزود: درآمدهای حاصله از جمع آوری زکات به خصوص فطریه مومنان باید اقشار محروم و نیازمندان جامعه را منتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جمع آوری فطریه باید قانونمند باشدو تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نمی توانندهرکدام برای خودشان صندوق داشته باشند زیرا بر اساس احکام فقهی درآمدهای زکات فطریه در اختیار ولی امر مسلمین است و باید جمع آوری و توزیع آن با هماهنگی شورای زکات باشد.
وی تاکید کرد: لازم است در ساوه که همه بخش ها حول محور شورای زکات شهرستان اقدام به جمع آوری زکات فطریه کنند و مبالغ جمع آوری شده را با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان واقعی اهدا شود.
حجت الاسلام حسینی گفت: رفتارهای متولیان جمع آوری زکات باید برای مردم انگیزه بخش باشد و رفع مشکلات معیشتی مردم و کمک به فقرا در صدر برنامه ها قرار گیرد.
امام جمعه ساوه همچنین در مورد برگزاری نماز عید سعید فطر، ‌گفت: بر اساس فتوای بسیاری از مراجع عظام تقلید نماز عید فطر باید به صورت متمرکز اقامه شود و احتیاط است که از اقامه متفرقه این آیین عبادی در شهرستان پرهیز شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز، ‌گفت: در جمع آوری زکات فطریه باید قانونمندی در دستور کار همه ارکان باشد.
«علی میرزایی» اظهار داشت: باید طبق دستورالعمل و بخشنامه ها در خصوص جمع آوری و توزیع زکات فطریه میان نیازمندان با محوریت شورای زکات اقدام شود.
وی گفت: رعایت عدالت و موازین شرعی در توزیع منابع حاصل از زکات فطریه در شهرستان ساوه باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار ساوه تاکید کرد: برخی از گروه های نیازمند جامعه مانند بیماران سرطانی که متحمل هزینه های سنگینی برای تامین داروها و روند درمانی خود می شوند نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه نیز،‌ گفت: هر موسسه،‌ خیریه یا سازمان مردم نهاد که قصد جمع آوری زکات فطریه دارد باید از سوی شورای زکات و فرمانداری مورد تایید باشد سپس اقدام به نصب صندوق کند.
«عباس محمدی هزاوه» افزود: پیش بینی امسال برای جمع آوری زکات فطریه در شهرستان ساوه حدود 10 میلیارد ریال است که پس از جمع آوری با تدبیر شورای زکات شهرستان و استان نسبت به توزیع آنها میان نیازمندان به خصوص جامعه تحت پوشش کمیته امداد اقدام می شود.
وی گفت: در تدابیری که اتخاذ شده،‌ قرار است از طرف بخشداران شهرستان به همه دهیاران و شوراهای روستایی برای همکاری با شورای زکات رایزنی های لازم به عمل آید و اداره آموزش و پرورش نیز از توزیع هرگونه پاکت جمع آوری زکات فطریه در مدارس ممانعت کند.
به گفته این مسئول،‌ شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها نیز نسبت به انجام تبلیغات لازم در مورد فطریه و پرداخت آن به شورای زکات اقداماتی انجام خواهند داد.
محمدی هزاوه گفت: همه صندوق های جمع آوری زکات فطریه در شهرستان باید مهمور به مهر شورای زکات شهرستان باشند و پس از جمع آوری صندوق های مستقر در مصلی امام علی (ع) شمارش وجوه دریافتی با حضور نمایندگان عوامل اجرایی انجام می شود و در فاصله 48 ساعت بعد از این اقدام،‌ مراتب به رئیس شورای زکات و دبیرخانه آن اعلام می شود.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت پس از اراک،‌ دومین کانون جمعیتی استان مرکزی محسوب می شود.
6539/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين شوراي زكات ساوه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موسوی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با وقوع چند فقره سرقت محتویات درون خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری بخش دیشموک این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی‌های هدفمند یک سارق را شناسایی و در حین سرقت دستگیر کردند.

موسوی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه به سرقت مقدار زیادی محتویات درون خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

کد خبر 6086373

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد