Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:39:38 GMT

موضع عراق و کویت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۴۶۳

موضع عراق و کویت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس

عراق از تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک حمایت می‌کند و کویت نیز اعلام کرد که قیمت‌های فعلی نشان می‌دهند بازار با وجود تشدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، به خوبی تامین است.

به گزارش ایسنا، خالد الفاضل - وزیر نفت کویت - که برای حضور در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیر اوپک در جده عربستان سعودی بود، به " اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت: اگر کمبود عرضه نفت وجود داشت، در این صورت شاهد جهش قیمت‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک و متحدانش در دسامبر موافقت کردند تولید نفت خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. این محدودیت‌ها به بهبود قیمت‌های نفت در سال میلادی جاری منجر شد، اما این توافق در ژوئن خاتمه پیدا خواهد کرد.

در نشست جده هیچ تصمیمی گرفته نخواهد شد و کشورهایی که در این نشست گردهم می‌آیند صرفاً به بحث درباره موضوعات خواهند پرداخت و توصیه‌هایی را مطرح خواهند کرد که در دیدار رسمی ژوئن اوپک در وین بررسی خواهد شد.

قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه در ۷۲.۲۱ دلار در هر بشکه بسته شد و از ابتدای امسال بیش از یک سوم رشد کرده است که تا حدودی تحت تأثیر توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک بوده است.

آمریکا معافیت از تحریم‌ها را برای خریداران بزرگ نفت ایران تمدید نکرده است و هم‌زمان عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برای بالا بردن سطح تولید و پایین بردن قیمت‌ها تحت فشار قرار داده است.

اما وزیران انرژی عربستان سعودی و امارات متحده عربی با اشاره به رشد سطح ذخایر جهانی نفت، اعلام کرده‌اند که مایل هستند توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک ادامه پیدا کند. با این حال آنها خاطرنشان کرده‌اند که در صورت کمبود عرضه در بازار، آماده افزایش تولید نفت هستند.

وزیر نفت کویت اظهارات مشابهی را مطرح و اعلام کرد که این کشور در حال حاضر حدود ۲.۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و بر این باور است که قیمت‌های فعلی نفت همچنان نوسان دارد اما مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند آن را مدیریت کنند.

فاضل گفت که اگر اوپک تصمیم بگیرد سطح تولید افزایش پیدا کند تا نیاز بازار تأمین شود ما می‌توانیم تولیدمان را افزایش دهیم با این حال وی به ظرفیت تولید کویت اشاره نکرد.

ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق نیز به پلاتس گفت: عراق به سهمیه تولید خود کاملاً متعهد است و از ادامه کاهش تولید پس از پایان مدت آن در ژوئن حمایت می‌کند.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، تحت سهمیه فعلی ۴.۴۱ میلیون بشکه در روز خود، ۴.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

اما بسیاری از ارزیابی‌های مستقل از جمله نظرسنجی پلاتس نشان می‌دهد که تولید عراق بسیار بالاتر بوده است. پلاتس برآورد کرده که عراق در آوریل ۴.۶۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز شنبه از سطح پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید ابراز رضایت کرده اما گفته بود کشورهایی که از سهمیه تولید خود فراتر رفته‌اند از سوی این گروه برای پایین آوردن سطح تولیدشان تحت فشار قرار خواهند گرفت.

نمایندگان اوپک به پلاتس گفتند که کمیته فنی اوپک و غیر اوپک اعلام کرد که نرخ پایبندی گروه اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در آوریل به ۱۶۸ درصد رسیده است که به این گروه اجازه می‌دهد بدون تسهیل توافق کاهش تولید، به کمبودهای عرضه پاسخ دهد. عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه تولید ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز خود، تولید کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار

فرارو- قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین با افت ۱۰ میلیونی نسبت به دیروز به یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون رسید.

به گزارش فرارو؛ این بیشترین افت قیمت روزانه بین محصولات ایرانخودرو به‌حساب می‌آید و مدلی مثل پژو ۲۰۷ دنده‌ای که ۸۳۵ میلیون تومان قیمت خورده، پنج میلیون ارزان شده است.

پژو ۲۰۷ با موتور TU۳، پژو پارس سال، تارا دنده‌ای، تارا اتوماتیک تیپ V۲ و V۴، رانا پلاس و رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای نیز پمج میلیون کمتر از دیرزو به خریداران پیشنهاد می‌شوند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

28 فروردین 1403

29 فروردین 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

875 میلیون تومان

875 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

دنا پلاس مدل 1402

840 میلیون تومان

840 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ مدل 1402

940 میلیون تومان

940 میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک مدل 1402

یک میلیارد و 40 میلیون تومان

یک میلیارد و 40 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

695 میلیون تومان

690 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

710 میلیون تومان

705 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

840 میلیون تومان

835 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 120 میلیون

یک میلیارد و 110 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

670 میلیون تومان

665 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

725 میلیون تومان

720 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

840 میلیون تومان

835 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون تومان

یک میلیارد و 35 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 190 میلیون تومان

یک میلیارد و 185 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

690 میلیون تومان

685 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار