Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:33:00 GMT

کنترل حضور و غیاب عصای دست مدیران و صاحبان کسب‌وکار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۵۸۴

کنترل حضور و غیاب عصای دست مدیران و صاحبان کسب‌وکار

دستگاه‌های کنترل حضور و غیاب را هرروز در سازمان‌ها، شرکت‌ها و اماکن مختلف می‌بینیم اما این دستگاه‌ها چه خدمتی به ما می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیجی جهان، نظارت مؤثر بر ساعات حضور و عملکرد پرسنل همراه با رصد دقیق فرآیندهای تولیدی یا خدماتی از الزامات ارتقا بازدهی کسب‌وکارها به شمار می‌رود.
ابزارهایی همچون دستگاه حضور و غیاب که به این امر کمک می‌کنند، عصای دست مدیران در بهبود سیستم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تمام دستگاه‌های کنترل تردد اعم از حضور و غیاب، گیت‌های کنترل تردد، کنترل تردد پارکینگ و … ابزارهای کنترلی هستند که مدیران از آن‌ها برای بررسی عملکرد پرسنل و سیستم‌های تولیدی یا خدماتی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مروری کوتاه بر تاریخچه دستگاه‌های حضور و غیاب

مروری اجمالی بر تاریخچه دستگاه‌های حضوروغیاب نشان می‌دهد این ابزارها اولین بار در اواخر قرن ۱۹ میلادی اختراع و به کار گرفته شدند. در آن ایام گسترش کارخانه‌ها و افزایش تعداد پرسنل شاغل در کارخانه‌ها و شرکت‌های بازرگانی صاحبان کار و مدیران را بر آن داشت که حضوروغیاب پرسنل را تحت نظارت‌های دقیق‌تری قرار دهند.

بعد از طی دهه‌های اولیه از اختراع اولین دستگاه‌های کنترل حضور و غیاب، در سال ۱۹۳۸ اولین دستگاه تمام اتوماتیک حضوروغیاب وارد بازار شد که تحولی بزرگ در محاسبه ساعت کارکرد کارمندان ایجاد کرد. در دهه‌های بعد تحولاتی که در پی پیشرفت‌های تکنولوژی کامپیوتر ایجاد شد به دستگاه‌های کنترل حضور و غیاب نیز تسری پیدا کرد.

امروزه این دستگاه‌ها مجهز به انواع فناوری نوین ازجمله تکنولوژی بارکد، مغناطیس، پروکسی، مایفر و بیومتریک هستند.

دستگاه حضوروغیاب

دستگاه‌های حضور و غیاب از زمره ابزارهای کنترل داخلی به شمار می‌روند که نقش آن‌ها در پایش عملکرد پرسنل حائز اهمیت است. مدیران با این ابزارها به این جمع‌بندی می‌رسند که شاغلان در شرکت‌ها و سازمان‌های تحت مدیریت آن‌ها تا چه اندازه تابع نظم و مقررات و تا چه حد در خدمت اهداف سیستم هستند.

گیت‌های کنترل تردد

گیت‌های کنترل تردد یکی دیگر از ابزارهای کنترل رفت‌وآمد هستند که به‌خصوص در اماکن پرازدحام مثل ورودی مترو، ایستگاه‌های بی آرتی، استادیوم‌های ورزشی، شرکت‌های دارای پرسنل و ارباب‌رجوع فراوان و … به ایجاد نظم و ساماندهی تردد کمک می‌کنند.

گیت کنترل تردد

به مدیران شرکت‌ها و مسئولان سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که با ایجاد دروازه‌ها و گلوگاه‌های قابل نظارت، نظم و امنیت را مبادی ورود و خروج شرکت و سازمان خود برقرار کنند.

این گیت‌ها به دستگاه کنترل تردد (حضوروغیاب) متصل می‌شوند و می‌توانند مجوزهای تردد را از دستگاه دریافت کنند و با توجه به آن‌ها به شخص اجازه تردد بدهند

دستگاه‌های کنترل تردد پارکینگ

با گسترش استفاده از خودرو در شهرها، پارکینگ‌های خودرو هم به اجزای لاینفک زندگی انسان شهرنشین تبدیل شده‌اند. وقتی تعداد خودروهای ورودی و خروجی افزایش یابد به پارکینگ‌های بزرگ‌تر نیاز است و مدیریت تردد خودروها در این اماکن دیگر به‌سادگی میسر نیست. دستگاه‌های کنترل تردد پارکینگ به‌صورت سیستمی و برنامه‌ریزی‌شده ورود و خروج خودروها را به پارکینگ ثبت و کنترل کرده و می‌توانند به راهبند پارکینگ فرمان بدهند و در نهایت گزارش‌های مستند از ترددها به مدیران ارائه می‌کند. امروزه این ابزار در برقراری نظم و امنیت در پارکینگ نقش حیاتی دارد.

بهبود سیستم‌های کنترل‌های داخلی با مکانیزه کردن آن‌ها

نکته مهم این‌که شرکت‌ها و سازمان‌ها با مکانیزه کردن کنترل‌های داخلی به دنبال کاستن از نقش انسان در فرآیندهای کنترل داخلی هستند. دخالت انسان در فرآیندهای کنترل داخلی این فرآیندها را دچار اشکالات ناخواسته ناشی از اشتباهات و خطاهای انسانی و یا فساد ناشی از تخلفات و کنترلرها می‌کند.

این در حالی است که ابزارهای کنترل داخلی همچون دستگاه‌های حضور و غیاب، مشکلات ناشی از خطاهای انسانی را ندارند و امکان شکل‌گیری فساد و تخلف در فرآیندهای کنترلی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
شرکت پیشگامان ماندگار تولیدکننده انواع دستگاه‌های اتوماسیون اداری و صنعتی و نرم‌افزارهای مرتبط با بیش از ۲۲ سال سابقه در تولید دستگاه‌های اتوماسیون پرکاربرد در مشاغل گوناگون همچون دستگاه اتوماسیون (حضوروغیاب) اداری، اتوماسیون پارکینگ، اتوماسیون باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی و … آماده ارائه این دستگاه‌ها به متقاضیان همراه با نصب، آموزش، خدمات پس از فروش و پشتیبانی محصول است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت digijahan.com اولین و تخصصی‌ترین فروشگاه اتوماسیون حضور غیاب سازمانی و ورزشی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۴۴۹۵۴۳۰۰ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان  با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین افزود: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی وخارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد. 

وی اظهار کرد: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند.

دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۴هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ۱۰۳ هزار  و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر