Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@10:26:11 GMT

اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۶۲۱

اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افراد بالای ۳۰ سال زیر پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محسن اعرابی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: همزمان با روز جهانی فشارخون این طرح در دو بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:با توجه به اهمیت کنترل این بیماری افراد میتوانند در زمان تعیین شده برای اطلاع رسانی، برای تشخیص و درمان هم مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد افراد از بیماری فشار خون خود خبر ندارند،گفت: ابتلاء به فشار خون و عدم کنترل به موقع آن می‌تواند باعث نارسایی کلیه، آسیب به چشم و در شرایط حاد سکته‌های قلبی و مغزی شود.

این مسئول هدف از اجرای این طرح را شناسایی، کنترل و کنترل با کیفیت افراد مبتلا به این بیماری دانست.

اعرابی با اشاره به کنترل با کیفیت فشار خون ، افزود: مبتلایان به بیماری فشار خون باید بدانند تنها رژیم غذایی و نخوردن نمک و یا ورزش کردن برای کنترل این بیماری کافی نیست و بایستی فشار خون بیمار تحت نظارت پزشک و با دارو‌های مخصوص به زیر ۱۳ برسد.

وی گفت: تمامی افراد بالای ۳۰ سال گروه‌های هدف برای ثبت فشارخون در سامانه وپیگیری درمان به مراکز درمانی پایگاه‌های جامع سلامت و یا به خانه‌های بهداشت مختلف مراجعه و یا با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir اطلاعاتشان را ثبت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مصرف زیاد نمک در غذا‌ها و استفاده از غذا‌های شور، کاهش مصرف میوه و سبزی، فعالیت بدنی ناکافی، استرس و عدم رعایت اصول بهداشت روان، مصرف دخانیات و در نهایت مسائل وراثتی از جمله عوامل خطر ابتلاء به بیماری فشارخون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و نظارت بر خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل مسافر البرز

دریافت 28 MB کد خبر 6063329

دیگر خبرها

  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • کنترل و نظارت بر خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل مسافر البرز
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • قطع ۴ هزار درخت در جنگلِ الیمالاتِ نور تکذیب شد
  • جهاد تولید رضایت و مشروعیت